Fout in mail formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

23/07/2014 21:26:16
Quote Anchor link
Ik heb het nu bij iedere IF getest de accolade weg te halen maar nog steeds dezelfde fout.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:53:12
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2014 21:32:52
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($_POST["verzendbutton"] && !$_POST["naam"] && !$_POST["mailadres"] || !$_POST["reactie"]) {
echo "<font color=\"red\"> Vul hier uw mailadres in</font><br>";
}

?>


De code blijft wel erg brak. Wat isset()'s om de notice's op te vangen zijn zeker niet misstaan.
Zie ook: http://3v4l.org/l5vO3

Verder klopt dit ook niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php echo $_POST =["naam"]
?>


Toevoeging op 23/07/2014 21:34:56:

Bekijk ook één van mijn vorige reacties eens:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/fout-in-mail-formulier/95409/1/#685306
Gewijzigd op 23/07/2014 21:35:14 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/07/2014 22:56:16
Quote Anchor link
@Ruben:

Hallo Ruben, sorry dat ik wat laat inhaak op je topic. Als eerste welkom op PHPhulp. Na je hele topic doorgelezen te hebben zie ik duidelijk dat je heel de logica mist en dan toch verwoede pogingen doet om je brei aan het werk te krijgen. Staat jouw code werkelijk zo in het boek van Arjan Burger? Dat zou echt een schande zijn, maar oké daar gaat het nu niet over. Ik wil je proberen even uit een visuele cirkel te halen.
Ik zou zeggen: sluit je openstaande pagina's in je editor en begin opnieuw. Gooi het boek aan de kant en kijk hier: https://www.youtube.com/watch?v=g_r4a-DXA7c

Lees ook nog eens goed het topic door en schrijf desnoods de tips die je gekregen hebt even op een briefje want daar staan hele goede bij.

Tot slot is er ook nog een heel aardige nederlandse online tutorial: www.phptuts.nl
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2014 23:13:53
Quote Anchor link
Helaas is dat boek echt belabberd, als ik het over het dikke `PHP 5 handboek` heb.
Het enige wat redelijk is is de inhoud over OO. Maar voor beginners is dat een stap te ver;-)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/07/2014 23:54:53
Quote Anchor link
Ik heb dat nog steeds op mijn bureau! Weliswaar als onderzetter.
 
Rubensky PHP starter

Rubensky PHP starter

29/07/2014 22:36:41
Quote Anchor link
Mooie video @Frank!

Jullie hebben allemaal wat te klagen over dat boek maar ik dacht dan heb ik wel een webshop opzet om het te leren. Weet er iemand een online cursus of een "goed" boek waar je ook zover mee komt?

(ik heb er toch al een hoop van geleerd)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/07/2014 22:54:56
Quote Anchor link
Ik denk dat een webshop web iets te ver is.
Richt je eerst op basis dingen:
- Rekenmachine met $_POST invoer
- Contactformuliertje
- Registratie-systeem
- Simpele catalogus met database opslag
- Een simpel systeem met sessies iets tijdelijk op te slaan.
- CMS'je om een website te beheren met texten en pagina's

En als je daarmee voldoende ervaring met PHP hebt opgedaan kan je altijd kijken naar een webshop.

Hoewel ik dan wel aanraad om deze in de OOP-technologie te bouwen in PHP. Maar dat is iets als je echt goed zuiver de basis kent en ruime ervaring met PHP hebt. En ook daarmee loont het om stapsgewijs steeds wijzer in OOP te worden met simpele opdrachten.

Je begrijpt het al, een webshop gaat niet over een paar nachten ijs.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.