Hallo,

Er is mij vaak gezegd dat ik geen 'or die (mysql_error());' als foutafhandeling moet gebruiken. Ik snap niet waarom want als ik rondkijk op google zie ik vele mensen die dit ook doen? Ik gebruik 'or die' al heel lang op deze manier:

$select = "SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam = '".$_SESSION['gebruikersnaam']."' "; 
$query = mysql_query($select)or die(mysql_error());
$list = mysql_fetch_object($query);

Wat is hier (op de * na) fout aan? Ik zou nu graag eens de goede / beste manier willen weten.

Alvast bedankt
Je breekt dan het hele script af, oftewel je sloopt je eigen site.
Wat is dan wel de juiste manier? Gewoon or die(mysql_error()); weghalen?
kijk eens op www.phptuts.nl naar de sql beginnershandleiding. Dan kun je gelijk van mysql naar mysqli of pdo overstappen. mysql_ functies zijn verouderd namelijk.
Hmm, is het érg onveilig als ik gewoon MySQL blijf gebruiken?
Niet perse maar je hebt met MySQLi_ en PDO veel andere voordelen. Je kunt gewoon dezelfde database blijven gebruiken. Je praat er alleen anders tegen zullen we maar zeggen.
Oké, ik ben toch bezig met het opruimen van mijn codes dus ik zal het ook gelijk aanpassen naar MySQLi
MySQL is helemaal niet onveilig. Het wordt helaas wel in een volgende PHP versie afgeschaft.

Daarnaast is or die geen goede foutafhandeling omdat je het hele script stopt. Niks werkt meer, dus ook geen dingen die best wel zonder die mysql kunnen.
Goede foutafhandeling is if statements opbouwen aan de hand van de gereturnde value.
MySQL is helemaal niet onveilig. Het wordt helaas wel in een volgende PHP versie afgeschaft.

Wordt standaard uitgezet, maar wordt wel meegeleverd...
if statements die checken of iets goed lukt doe ik sowieso al, dus ik denk dat als ik or die weghaal, alles nog wel goed blijft werken :)

en als MySQL wordt afgeshacft / uitgezet, kun je dat dan ook niet meer gebruiken?
standaard bij een installatie, ja...

Maar meeste systeembeheerders zetten het gewoon aan, tenzij ze klanten willen verliezen..

Reageren