Versio

Geavanceerde uploader

Overzicht Reageren

Guus Hennen

Guus Hennen

23/12/2011 09:50:58
Quote Anchor link
Hallo medewebdesigners,
Na het gebruik van joomla ben ik erachter gekomen dat het handig is als ik zelf wat php ken. Daarom ben ik begonnen aan een cursus uit een boek. Nu ben ik bezig met een gewone html website, waar een geavanceerde bestand uploader (in php) op moet komen.
De stappen die ik wil nemen om bestanden te uploaden is hetvolgende:

Ik heb 3 bestanden, bijvoorbeeld: 'Hello 1.mp4', 'Hello 1.mp3', 'Hello 1.mid'. Deze wil ik uploaden in een map die hij automatisch aanmaakt en dezelfde naam geeft als de 3 bestanden zelf, in dit geval 'Hello 1'. Vervolgens wil ik dat er op de website in een <li> automatisch een link verschijnt met de tekst 'Hello 1'. Als ik op die link klik wil ik bij de drie bestanden uitkomen zodat ik ze daar kan downloaden.

Ik heb al eens op internet gezocht, maar ik kon niet iets vinden wat in de buurt komt van wat ik hierboven heb omschreven. In het php boek staat ook niets over uploaders...

Iemand die me uit de brand wil helpen?
Alvast bedankt voor de moeite!

PHP hulp

PHP hulp

24/05/2012 19:16:03
Gesponsorde koppelingen:

Obelix en Idefix

Obelix en Idefix

23/12/2011 10:22:56
Quote Anchor link
Zou in ieder geval niet met spatie(s) gaan werken in bestandsnamen / paden.
Waarom voor elk bestand een eigen map? Je kunt toch ook 1 map (upload) aanmaken en daar alles in zetten? Maak je het jezelf een stuk makkelijker mee.

Je omschrijft de stappen die je wilt, dan is het volgens mij niet zo moeilijk om op internet iets te vinden:
1) upload formulier.
2) aanmaken map (mkdir).
3) het opvragen van mappen/bestanden.
4) een loop maken en daarin met html/php de bij stap 3 opgevraagde gegevens tonen.

Guus Hennen

Guus Hennen

23/12/2011 10:26:45
Quote Anchor link
Oké ik zal het eens op deze manier proberen, maar bij stap vier kom ik dus in de problemen, de naam heeft vaker spaties nodig, wil het goed op de website worden weergegeven. Enig idee hoe ik dat dan kan oplossen?

Obelix en Idefix

Obelix en Idefix

23/12/2011 10:45:41
Quote Anchor link
Database gebruiken.
De oorspronkelijke naam in de db zetten. Opslaan zonder spaties (en andere aparte tekens).
Maakt weergeven ook veel eenvoudiger. Stap 3 wordt dan het uitlezen van de db.

edit: in mijn vorige post mist nog een stap: opslaan bestand. komt na aanmaken dir.
Gewijzigd op 23/12/2011 10:46:51 door Obelix en Idefix

Guus Hennen

Guus Hennen

23/12/2011 10:47:37
Quote Anchor link
oké begrepen, is het ook mogelijk om in het upload formulier dan voor deze naam te vragen, en deze bij het bevestigen door te sturen naar de desbetreffende tabel in de database?

- SanThe -

- SanThe -

23/12/2011 10:54:49
Quote Anchor link
In een bestandsnaam nóóit spaties zetten. Gebruik op de plaats waar de spatie zou komen een underscore-teken.

Obelix en Idefix

Obelix en Idefix

23/12/2011 11:17:54
Quote Anchor link
Stel je alleen vragen of heb je ook al wat opgezocht/geprobeerd? ;-)

Je kunt vragen in het form om een naam, maar het bestand heeft ook een naam; die kun je toch ook gebruiken? Overigens geen idee wat je bedoelt met 'bij het bevestigen door te sturen naar de betreffende db'.

ps geen idee welk boek je gebruikt, maar doorgaans is die informatie achterhaalt en niet juist/volledig. Daarover zijn oa. op dit forum diverse topics te vinden.

Guus Hennen

Guus Hennen

23/12/2011 11:30:35
Quote Anchor link
Ik stel nu alleen vragen want ben momenteel op m'n werk. Dit is meer een voorbereiding op een website die ik nog wil afronden voor oud op nieuw.

Over die bestandsnaam, die heeft alle tekst toch aan elkaar vast? Ik wil niet op de website hebben staan: marcoborsatodromenzijnbedrog, maar Marco Borsato - Dromen zijn bedrog.

In het PHP-boek worden alleen de codes beschreven die op de achtergrond worden uitgevoerd. Het is een editie uit 1999, dus ik vraag me af of dit nog accuraat genoeg is.

Obelix en Idefix

Obelix en Idefix

23/12/2011 11:45:25
Quote Anchor link
Guus Hennen op 23/12/2011 11:30:35:
Ik stel nu alleen vragen want ben momenteel op m'n werk. Dit is meer een voorbereiding op een website die ik nog wil afronden voor oud op nieuw.

Hoop dat je dan nog de nodige vrije tijd hebt de komende dagen. Het is niet moeilijk, als de basis bekend is. En dat mist nog, heb ik het idee.

Over die bestandsnaam, die heeft alle tekst toch aan elkaar vast? Ik wil niet op de website hebben staan: marcoborsatodromenzijnbedrog, maar Marco Borsato - Dromen zijn bedrog.

Houd je rekening met Brein, Buma/Stemra, etc.?!!!
Heo je de naam hebt, is afhankelijk van wat je bestandsnaam is. Die kan zijn, zoals je wilt (met spaties, etc.). Zo kun je het dan ook wegschrijven naar de db. Maar bij het opslaan zul je die spaties moeten vervangen/verwijderen.

In het PHP-boek worden alleen de codes beschreven die op de achtergrond worden uitgevoerd. Het is een editie uit 1999, dus ik vraag me af of dit nog accuraat genoeg is.

1999???? Gebruik tijdens de kerst maar om de open haard aan te steken ;-)

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player