Hoi Allemaal,

Een kennis van me wil graag een site op internet, dat is te doen, maar nu wil het dat ik in het verleden ook al eens een site gemaakt heb voor een kennis die om de haverklap dingen verandert wil zien, en dat deed in op verzoek dan ook via ftp,

Nu bedacht ik het volgende,

Het zou handiger zijn dat de gebruiker d.m.v. een interface zelf hun site zou moeten kunnen onderhouden,
Hierbij denk ik dan aan dat de gehele site uit blokken/div/variabelen bestaat die d.m.v een formulier naar keus is te veranderen,

De vraag:
Bestaat zoiets al en hoe noemt men dat dan?

Grtx,
een CMS?
joomla, om maar een voorbeeld te noemen
Bedankt voor de reacties, :-)

Een cms systeem kon ik wel al, ik denk dat dit toch nog te moeilijk wordt, is er nog iets simpelers of anders toch maar zelf eentje maken?,(maatwerk)

Ik stel me de te bouwen site voor als, linkboven, rechtsboven,midden,linksonder,rechtsonder, een foto, en hetzelfde met de tekst plus kopteksten, het mooiste zou zijn met een kleur/font keuze, dit alles d.m.v. een formulier te veranderen?
Daarnaast zou gebruiker ook z'n foto's moeten kunnen uploaden,
Een basis CMS maken is makkelijker dan het lijkt. Kijk gewoon is uit naar een WYSIWYG editor :-)
Met [google]typo3[/google] kan je veel.
Karl Karl op 21/04/2011 21:36:10

Met [google]typo3[/google] kan je veel.

I.d.d , met Typo3 kun je veel dingen doen, poos geleden deze al eens bekeken, hetzelfde voor Joomla, Wordpress etc,

Misschien beter dat deze mensen gewoon een facebook, hyves account aanmaken?

Iedereen bedankt voor de suggesties, tip,reacties, :-)
en een lekker abstract alternatief; wat echt ongelofelijk krachtig is: Drupal 7.
Drupal was ik ook al eens mee bezig geweest, voor beginners is het niets, ik ben er per slot ook weer mee gestopt, zou nog beter wordpress kunnen gebruiken toch?

grtx,

Btw:persoon laat niets meer van zich horen waarschijnlijk was mijn vraag achteraf dan ook overbodig, ( toch leuk te horen waar iedereen zo mee bezig is ;-)
Eigen systeem vind ik zelf handiger, veel flexibeleren naar de klant toe en je kent het systeem het best!

Reageren