Gegevens ophalen
Ik heb wat hulp nodig bij het volgende namelijk wat gegevens uit de database halen. Heb hem vereenvoudigd.
Loopt nu wel ^_*
Loopt nu wel ^_*
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lissy Pixel
Gesponsorde koppelingen:
lees even de tutorial over foutafhandeling, dan wordt het allemaal duidelijk. Je controleert nl. nergens of de query's wel lukken.
@Lissy
Wat me meteen al opvalt is dat je ob_end_flush(); gebruikt, in principe bij een goede opbouw is dat niet nodig.
Wat ik ook niet snap is dat je die functie de variabele $Result laat aanroepen, terwijl die helemaal nog niet bestaat. (op regel 23 in je bovenstaande code)
Die variabele wordt in de functie gemaakt zie ik, maar die is dus niet beschikbaar voordat je de functie ook daadwerkelijk hebt uitgevoerd.
Daarnaast vind ik het gemakkelijker om in plaats van je for lus waarmee jij door alle rijen heen loopt, te vervangen door een while lus:
Zoals je ziet hoef je niet eerst de rijen te tellen om ze allemaal in te lezen.
Wat me meteen al opvalt is dat je ob_end_flush(); gebruikt, in principe bij een goede opbouw is dat niet nodig.
Wat ik ook niet snap is dat je die functie de variabele $Result laat aanroepen, terwijl die helemaal nog niet bestaat. (op regel 23 in je bovenstaande code)
Die variabele wordt in de functie gemaakt zie ik, maar die is dus niet beschikbaar voordat je de functie ook daadwerkelijk hebt uitgevoerd.
Daarnaast vind ik het gemakkelijker om in plaats van je for lus waarmee jij door alle rijen heen loopt, te vervangen door een while lus:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
// met de for lus
for($a=0; $a < mysql_num_rows($Result);$a++){
$Row = mysql_fetch_array($Result);
//hier kan je de waarden aanroepen die in de array $Row staan
}
// zelfde met de while lus
while($Row = mysql_fetch_array($Result)){
}
?>
// met de for lus
for($a=0; $a < mysql_num_rows($Result);$a++){
$Row = mysql_fetch_array($Result);
}
// zelfde met de while lus
while($Row = mysql_fetch_array($Result)){
}
?>
Zoals je ziet hoef je niet eerst de rijen te tellen om ze allemaal in te lezen.
edit:
En foutafhandeling ontbreekt ook, zet in elk geval onderstaande bovenaan in je bestand, om de standaard php fouten al weer te geven. Daarnaast moet je natuurlijk ook foutafhandeling doen bij je query's:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Ik ga het proberen Robert!!!
Kom er op terug!!!
Kom er op terug!!!
Heb nu dit maar geeft blank pagina :|
Ik ben me ervan bewust over het begrip bumpen hoor no worries ^_*
Ik heb het opgelost :) Het het KIS of the wel Keep It Simple gehouden.
Had de verkeerde database verbinding dus er was geen verbinding met de database ^_*
Dus alles opgelost en werkt en tja........me is HAPPY
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
$sql = "SELECT * FROM phpbb_users ORDER BY user_id DESC";
$res = mysql_query($sql,$link);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
//je output
?>
<table width="95%" align="center" border="1" cellpadding="1" cellspacing="1" class="tekst">
<tr><td align="left"><p class="style1"><a href=mailto:<?php echo $row['user_email'] ?>><?php echo $row['username']; ?></a></td>
<td align="right"><p class="style1"><?php echo "<a href=\"".$row['user_website']."\" target=\"_blank\">".$row['user_website']."</a>"; ?></td>
<td align="right"><p class="style1"><?php echo $row['user_ip']; ?></td>
<td align="right"><p class="style1"><?php echo $row['user_email']; ?></td></tr>
</table>
<?php
}
}
?>
$sql = "SELECT * FROM phpbb_users ORDER BY user_id DESC";
$res = mysql_query($sql,$link);
if ($res && mysql_num_rows($res) >= 1)
{
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
//je output
?>
<table width="95%" align="center" border="1" cellpadding="1" cellspacing="1" class="tekst">
<tr><td align="left"><p class="style1"><a href=mailto:<?php echo $row['user_email'] ?>><?php echo $row['username']; ?></a></td>
<td align="right"><p class="style1"><?php echo "<a href=\"".$row['user_website']."\" target=\"_blank\">".$row['user_website']."</a>"; ?></td>
<td align="right"><p class="style1"><?php echo $row['user_ip']; ?></td>
<td align="right"><p class="style1"><?php echo $row['user_email']; ?></td></tr>
</table>
<?php
}
}
?>
Ik ben me ervan bewust over het begrip bumpen hoor no worries ^_*
Ik heb het opgelost :) Het het KIS of the wel Keep It Simple gehouden.
Had de verkeerde database verbinding dus er was geen verbinding met de database ^_*
Dus alles opgelost en werkt en tja........me is HAPPY
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lissy Pixel
Pas je post even aan en gebruik en tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:Gebruik je
knop om dit te doen.
knop om dit te doen.Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de
knop om je tekst aan te passen.
SanThe.
knop om je tekst aan te passen.SanThe.