groeperen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »
Maikel  B

Maikel B

08/08/2011 15:49:44
Quote Anchor link
ik heb een query met het volgende als uitkomst:
geslacht | aantal
Mannen | 30
Vrouwen | 1
Mannen | 43
Vrouwen | 4

Wat ik nu wil is dat mannen en vrouwen gegroepeerd worden
Dus mannen 30 + mannen 43 = mannen 73
en vrouwen 1 + vrouwen 4 = vrouwen 5

dus dit:
geslacht | aantal
Mannen | 73
Vrouwen | 5

Ik heb het al geprobeerd met GROUP BY maar dit geeft geen resultaat

hier de query:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
SELECT    
      'Mannen' as geslacht,
      COUNT(relation.gender) as aantal
FROM
      obj2_veritems    
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Man'      
UNION
SELECT    
      'Vrouwen' as geslacht,
      COUNT(relation.gender) as aantal
FROM
      obj2_veritems    
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Vrouw'  
        
UNION

SELECT    
      'Mannen' as geslacht,
      COUNT(relation.gender) as aantal
FROM
      obj2_veritems_link  
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems_link.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Man'      
UNION
SELECT    
      'Vrouwen' as geslacht,
      COUNT(relation.gender) as aantal
FROM
      obj2_veritems_link    
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems_link.id_relation = relation.id)
WHERE
      relation.gender = 'Vrouw'
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 10:12:01
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/08/2011 16:03:22
Quote Anchor link
Dan zul je je query in ieder geval anders op moeten bouwen. Begin gewoon met het selecteren van het aantal en het gender zoals dat in de database staat. Als je daar andere benamingen voor wilt geven, kun je dat met behulp van een CASE WHEN THEN constructie doen...

Verder is er geen relatie tussen de obj2_veritems en de obj2_veritems_link tabellen? Hoe kan eenzelfde soort informatie in meerdere tabellen opgeslagen worden? Met andere woorden, is je datamodel wel goed genormaliseerd? Als er wel een relatie is tussen die tabellen, zou je met een JOIN aan de slag kunnen.

Een andere oplossing die ik nog kan bedenken is dat je de UNION tussen de tabellen uitvoert in een subquery in de FROM clausule en vervolgens in de omvattende SELECT query groepeert op gender. Aangezien dat het overeenkomende veld is?
 
Maikel  B

Maikel B

08/08/2011 16:06:34
Quote Anchor link
Er zit wel een relatie tussen de twee tabellen.
Ik had het ook geprobeerd met een join maar toen kreeg ik allemaal verkeerde resultaten.

En ons hele systeem is op deze opbouw gebaseerd dus kan niet zomaar even iets gaan veranderen.
Maar ik zal nog wel wat andere dingen gaan proberen
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/08/2011 16:11:19
Quote Anchor link
Zoals ik kan zien hebben beide tabellen een relatie met de relation tabel, niet direct met elkaar?

Maar goed, dan zou ik eens proberen of mijn laatste suggestie werkt. Iets als dit dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
SELECT
  CASE WHEN g.gender = 'Man'
    THEN 'Mannen'
    ELSE 'Vrouwen'
  END AS geslacht,
  COUNT(g.gender) AS aantal
FROM (
  SELECT gender, ...
  UNION
  SELECT gender, ...
) AS g
GROUP BY
  g.gender
 
Maikel  B

Maikel B

08/08/2011 16:18:07
Quote Anchor link
ik heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT    
      obj2_veritems.id,
      relation.displayname,
      relation.gender            
FROM
      obj2_veritems  
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems.id_relation = relation.id)


nu krijg ik als resultaat: id's | de naam | het geslacht

Dit ziet er allemaal goed uit.
Maar hoe kan ik nu ook de gegevens uit obj2_veritems_link eronder laten zien
Als het zou werken dan zou ik 78 resultaten moeten krijgen met beide tabellen
maar als ik het volgende doe:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT    
      obj2_veritems.id,    
      relation.displayname,      
      relation.gender
FROM
      obj2_veritems
      INNER JOIN obj2_veritems_link ON (obj2_veritems.id = obj2_veritems_link.id_veritem)  
      INNER JOIN relation ON (obj2_veritems.id_relation = relation.id)


dan krijg ik maar 47 resultaten.

Hoe kan ik het zo doen dat ik alle 78 resultaten juist te zien krijg
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/08/2011 17:50:20
Quote Anchor link
Normaal gesproken komt het niet voor dat dezelfde soort gegevens in twee verschillende tabellen opgeslagen zijn. Bij jou is dat wel het geval en nu wil je deze data met 1 query uit die twee tabellen halen. Hiervoor zou je dus een UNION kunnen gebruiken, aangezien er geen directe relatie is tussen die tabellen en een JOIN dus niet goed te realiseren is.

Heb je de query die ik in mijn vorige post voorstelde al geprobeerd?
 
Ruben Vanhoeyveld

Ruben Vanhoeyveld

10/08/2011 14:22:27
Quote Anchor link
Werkt dit niet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT relation.gender, SUM(aantal) AS totaalpergeslacht
FROM obj2_veritems
GROUP BY relation.gender


Dan krijg je denk ik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
+---------+-------------------+
| gender  | totaalpergeslacht |
+---------+-------------------+
| Mannen  | 73                |
| Vrouwen | 5                 |
+---------+-------------------+


Of begrijp ik het verkeerd? :p
Gewijzigd op 10/08/2011 14:24:38 door Ruben Vanhoeyveld
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.