Versio

groter cache of snellere processor

Overzicht Reageren

Malick heuvel

malick heuvel

23/11/2007 09:32:00
Quote Anchor link
Hey PHP Techz

Ik vraag mij af of mijn tabellen welke een CSS zebrastripes opmaak hebben en soms uit 10 000den records bestaan sneller worden geladen in de browser bij een groter cache geheugen of bij een snellere processor. Momenteel heb ik DELL met PENTIUM D INSIDE ?

Wie kan mij adviseren

PHP hulp

PHP hulp

24/05/2012 20:34:29
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Martijn B

Martijn B

23/11/2007 10:15:00
Quote Anchor link
Een snellere server (of nieuwere hardware) heeft meestal alleen nut als er meer mensen gelijktijdig je website aan het gebruiken zijn.

Je zou eens kunnen kijken naar HTTP compressie. Ook zou je pagina naviagatie kunnen maken voor die 10.000 records.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Malick heuvel

malick heuvel

23/11/2007 10:30:00
Quote Anchor link
HTTP compressie nooit van gehoord martijn ik ga erop af

Martijn B

Martijn B

23/11/2007 10:53:00
Quote Anchor link
http://nl.php.net/manual/nl/function.ob-gzhandler.php

Komt er op neer dat je server alles gaan inpakken en naarna versturen.
De browser zien dat de pagina is ingepakt en pakt deze weer uit.
Dit scheeld enorm in bandbreedte en de pagina verschijnt ook een stuk sneller inbeeld. Omdat de server gewoon minder hoeft te versturen.

Kasper Isgek

Kasper Isgek

23/11/2007 10:58:00
Quote Anchor link
Quote:
Dit scheelt enorm in bandbreedte en de pagina verschijnt ook een stuk sneller inbeeld. Omdat de server gewoon minder hoeft te versturen.
Is het zelfs sneller als je de tijd van compressie door de server en decompressie van de browser erbij rekent?

Martijn B

Martijn B

23/11/2007 11:08:00
Quote Anchor link
@Kasper:
De snelheids winst haal je door de hoeveelheid gegevens die worden verzonden. Heb je weinig gegevens dat zal de winst kleiner zijn dat dat je veel gegevens hebt om te verzenden.

De gegevens worden 2-3 keer kleiner, dit betekend dat een server meer data door je Internet pijp kan sturen.

Ik denk dat het vrijwel altijd zinvol is om van HTTP compressie gebruik te maken. Het enige nadeel is dat je server de pagina steeds moet inpakken. Maar dan kun je de compressie wat naar beneden doen zodat de server minder hoeft te doen.

Maar zoek er eens wat info over...

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player