Head First Design Patterns

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »
Wouter J

Wouter J

18/02/2012 19:04:43
Quote Anchor link
Ik ben sinds december druk bezig mijn OO kennis wat uit te bereiden. Daartoe ben ik eens door dit forum gaan neuzen voor design patterns en heb een beetje op internet gezocht. Verder heb ik hier alle topics omtrent OO gevolgd om de implementatie wijze van OO beter te begrijpen.

Maar ik merk dat ik ook wel snak naar een goede resource met veel design patterns waardoor ik echt OO begin te begrijpen en ook zelf mooie OO voorbeelden kan maken.

Nu heb ik er een beetje naar gezocht en ben op het boek 'Head First Design Patterns' gekomen. Het lijkt erop dat het een goed boek is over design patterns en ik heb een klein stukje inkijkexemplaar gelezen en het ziet er goed uit.

Maar dat boek kost wel ong. 40 EURO. Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie dit boek heeft gelezen en of jullie me dit boek kunnen aanraden? Is dit boek geschikt voor OO PHP programmeurs? Of weten jullie betere boeken die verder gaan dan de basis?

Wat korte vragen: (ik zag op het forum dat niels hem had gelezen, dus die kan deze wel beantwoorden ;)
- Het boek is voor JAVA geschreven, is dit heel erg storend?
- Is het die 40 EURO waard?
- Wordt alles goed uitgelegd en leer je er ook wat van?

Offtopic:
staat dit topic hier goed, of hoort het in een ander forumdeel thuis?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:45:38
 
Niels K

Niels K

18/02/2012 19:11:48
Quote Anchor link
Nou vooruit dan maar.

Ik vind het serieus een geweldig boek. Het wordt ongelofelijk goed uitgelegd. Allereerst beginnen ze met wat studie tips en hoe het boek is opgebouwd. Daarnaast wordt verhalende wijs alle patterns behandeld. Geweldig boek! Ik had nog nooit een boek gelezen die op die manier te werk ging en het beviel me prima!

De belangrijkste / meestgebruikte patterns worden behandeld. Ik zou liegen als ik zeg dat ik alle patterns die in dat boek staan beschreven wel eens heb gebruik maar toch wel een flink aantal.

Qua moeilijkheidsgraad moet jij dit boek snappen. Ze beginnen over het algemeen met een 'slecht' voorbeeld hoe je het zou doen voordat je van dat pattern hebt gehoord. (Zie ook topic van Ozzie van vandaag over de application class) Daarna mag je zelf gaan bedenken wat er verbeterd kan worden (zit kladpapier bij het boek) en op basis daarvan laten hun diversen voorbeelden zien van hoe het wel moet.

Daarnaast, in elk hoofdstuk (aan het eind) wordt er door een 'Pattern goeroe' wat tips gegeven voor het schrijven van mooie / juiste code.

Wat ik je aanraad: Neem echt de tijd om het boek goed te lezen en te begrijpen. Je zult er veel aan hebben ;-)

Aanrader dus!

Niels
 
Kees Schepers

kees Schepers

18/02/2012 19:12:37
Quote Anchor link
Ik ken het boek niet.. Maar als je echt iets gerichts zoekt op PHP kun je eens naar deze kijken:

http://www.phparch.com/books/phparchitects-guide-to-php-design-patterns/

Ik heb het boek niet gelezen maar wel anderen uit deze serie en die waren best goed!
 
Wouter J

Wouter J

18/02/2012 19:14:29
Quote Anchor link
Quote:
Nou vooruit dan maar.

Haha. :)

Mooi en goed verhaal, je hebt me over de streep getrokken. Ik zal hem binnenkort bestellen en hier op deze site een review plaatsen bij PHPboeken (wat daar staat hij nog niet tussen).
Edit:
Kees, ook bedankt ik zal een nachtje slapen of JAVA echt storend is ik ben C# code wel een beetje gewent, dus ik denk niet dat het veel problemen moet opleveren
Gewijzigd op 18/02/2012 19:16:56 door Wouter J
 
Niels K

Niels K

18/02/2012 19:15:42
Quote Anchor link
Ah, die had ik eigenlijk moeten schrijven :-) Maaruh, let je trouwens op dat hij ook in het Nederlands te verkrijgen is?
 
Wouter J

Wouter J

18/02/2012 19:21:18
Quote Anchor link
Quote:
Maaruh, let je trouwens op dat hij ook in het Nederlands te verkrijgen is?

Dat wist ik niet, maakt het wel wat beter leesbaar :)

Ik zie op bol.com alleen maar een 2e hands engelse. Weet je toevallig waar die in het nederlands te verkrijgen is?

Edit:
Ik heb er 1 gevonden op lannoo maar die is wel 10 EURO duurder :0
Gewijzigd op 18/02/2012 19:29:16 door Wouter J
 
Niels K

Niels K

18/02/2012 19:26:00
Quote Anchor link
Dat maakt het inderdaad leesbaar. Bij wat 'moeilijkere' stof is het toch handig dat het in het Nederlands is.

Phoe, ik had hem via Bol.com
 
Jurgen B

Jurgen B

18/02/2012 20:45:46
Quote Anchor link
Op bol.com staat hij gewoon nog (Engels dan wel) voor €41,99.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.