Versio

header error

Overzicht Reageren

Orhan T

Orhan T

28/12/2007 16:25:00
Quote Anchor link
Vanaf set cookie is het lijn 124
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        setcookie("u", $u, time()+518400);  
        setcookie("p", $p, time()+518400);  
    }

$_SESSION['ingelogd'] = $ingelogd;  
    $_SESSION['id'] = $id;  
    $_SESSION['ip']= $_SERVER['REMOTE_ADDR'];  
    mysql_close($db);
    header("location: $locatie");
?>

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/woelmuis.nl/b/o/e/boeksite/htdocs/config.php:31) in /www/woelmuis.nl/b/o/e/boeksite/htdocs/login.php on line 124

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/woelmuis.nl/b/o/e/boeksite/htdocs/config.php:31) in /www/woelmuis.nl/b/o/e/boeksite/htdocs/login.php on line 125

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/woelmuis.nl/b/o/e/boeksite/htdocs/config.php:31) in /www/woelmuis.nl/b/o/e/boeksite/htdocs/login.php on line 131

Ik krijg deze errors, ik snap niet waarom ik deze krijg. Als het goed is is er geen output gegenereerd voor de header. Tevens heb ik aan het begin van de pagina config.php geinclude.
Ziet iemand het probleem?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Orhan T

PHP hulp

PHP hulp

24/05/2012 20:44:17
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Joren de Wit
Beheerder

Joren de Wit

28/12/2007 16:45:00
Quote Anchor link
De output begint in config.php op regel 31, daar zul je de fout dus moeten zoeken.

Is regel 31 de laatste regel? Dan staat er wellicht een loze spatie of enter die problemen oplevert...

Orhan T

Orhan T

28/12/2007 16:47:00
Quote Anchor link
30 is de laatste regel, en als het goed is staan er geen spaties/enters. Ik upload config.php wel even nog een keer naar de host..

Heel vreemd na het opnieuw uploaden deed die het wel. Bedankt voor de reacties :D. Alleen nu heb ik een vraag, stel ik wil dit script in een lay out zetten. Dan krijg je dus een pagina, met header("Location: http:....").
Zal dit dan voor problemen zorgen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Orhan T

Joren de Wit
Beheerder

Joren de Wit

28/12/2007 17:00:00
Quote Anchor link
Dat hoeft niet, het zal enkel voor problemen zorgen als je dit script include als er al html naar de browser gestuurd is.

Daarom include je scripts altijd voordat je begonnen bent met outputten naar de browser, dus voordat er nog maar 1 regel html verzonden is. Eventuele output die een geinclude script genereert, sla je zolang op in een variabele. Op de juiste plaats in je html code kun je deze variabele dan echoën.

Als je een statische pagina hebt waarin geen php logica in voorkomt, kun je die uiteraard wel direct in je html code includen...

Orhan T

Orhan T

28/12/2007 17:03:00
Quote Anchor link
Ja, maar om een lay out te laten zien is toch output nodig? Als ik dan aan het einde van de pagina header zet..Dan is er al output geweest. Ik kan moeilijk aan het begin van de pagina header zetten, dan wordt de rest van de script niet meer uitgevoerd

Joren de Wit
Beheerder

Joren de Wit

28/12/2007 17:08:00
Quote Anchor link
Een header('Location: ...') stuurt de gebruiker direct door naar een andere pagina, dus de layout wordt nooit getoond. Deze functie hoort de gewoon aan het begin...

Vaak gebruik je zo'n functie in een if-statement:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if(!isAdmin())
{

// Als gebruiker geen admin is
   header('Location: index.php');
}

else
{
    $aContent[] = 'Welkom admin';
}

?>

Vervolgens komt onder deze code de HTML van je pagina te staan en lees je op de juiste plaats in de layout de array $aContent[] uit en geef je echo je de tekst die je daarin opgeslagen hebt.

ps. Dat stukje code dat ik nu als voorbeeld geeft, kan natuurlijk ook prima in een bestand staan dat geinclude wordt in een andere pagina.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

- -

- -

28/12/2007 17:11:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5