Herkennen of zoekresultaat in html element zit
Ik wil graag verschillende woorden uit een tekst vervangen door iets anders maar alleen wanneer dit geen href of ander html element is.
Hoe kan ik dit het beste toepassen? Ik heb nu het volgende:
Maar in die foreach moet nog een controle komen om te kijken $row deel uitmaakt van een html element. Hoe kan ik dit het beste toepassen, ik zit even te moeilijk te denken volgens mij.
edit:
Ik heb het al gevonden denk ik. Een enorme regex in een preg_match. Even zoeken naar de juiste:)
Hoe kan ik dit het beste toepassen? Ik heb nu het volgende:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$tekst = 'lange tekst met verschillende html elementen.';
//$sql gebeuren
foreach($res as $row){
$tekst = str_replace($row->name, 'nieuw ding', $tekst);
}
echo $tekst;
?>
$tekst = 'lange tekst met verschillende html elementen.';
//$sql gebeuren
foreach($res as $row){
$tekst = str_replace($row->name, 'nieuw ding', $tekst);
}
echo $tekst;
?>
Maar in die foreach moet nog een controle komen om te kijken $row deel uitmaakt van een html element. Hoe kan ik dit het beste toepassen, ik zit even te moeilijk te denken volgens mij.
edit:
Ik heb het al gevonden denk ik. Een enorme regex in een preg_match. Even zoeken naar de juiste:)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
Gesponsorde koppelingen:
ik heb nu deze variant maar het werkt nog niet naar wens:
Ik krijg de foutmelding: Warning: preg_match_all() [function.preg-match-all]: Unknown modifier ']'
Kunnen jullie me een schopje de juiste richting op geven?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$string = $row->name;
if(preg_match_all("<([A-Z][A-Z0-9]*)\b[^>]*>$string</\1>","\\r",$content)){
$content = str_replace($row->name, '<a href="'.get_tag_link($row->term_id).'" class="wpew tag">'.$row->name.'</a>', $content);
}
?>
$string = $row->name;
if(preg_match_all("<([A-Z][A-Z0-9]*)\b[^>]*>$string</\1>","\\r",$content)){
$content = str_replace($row->name, '<a href="'.get_tag_link($row->term_id).'" class="wpew tag">'.$row->name.'</a>', $content);
}
?>
Ik krijg de foutmelding: Warning: preg_match_all() [function.preg-match-all]: Unknown modifier ']'
Kunnen jullie me een schopje de juiste richting op geven?