Highlight code tussen code tags

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

24/07/2014 12:18:43
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben opzoek naar een library waarmee ik code kan highlighten tussen code tags (eigenlijk zoals hier op phphulp). ik ben al verschillende libaries tegengenkomen waaronder highlight.js en GeSHi. het probleem is alleen dat het me niet gelukt is om een van deze libraries aan de praat te krijgen. Bij highlight.js heb ik het probleem dat de code niet zichtbaar word (wordt de HTML of PHP code niet gewoon uitgevoerd? oftewel tags als </body> en </html> worden gewoon gezien als tags van de pagina zelf?) en bij GeSHi lukt het me niet om de code te scheiden van de niet code bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$test
= "bar
codetag<?php
echo 'test';
?>codetag
foo
"
;
//hoe zorg ik dat geshi alleen de code tussen de code tags highlight?
?>


Weet iemand hoe ik een van beide libaries werkend krijg?
Gewijzigd op 24/07/2014 12:19:22 door Bo Ter Ham
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:52:39
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2014 12:27:25
Quote Anchor link
Je moet je script eerst wel door htmlspecialchars() halen om te voorkomen dat het wordt uitgevoerd.
Dan zou je één van je libraries kunnen gebruiken.
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

24/07/2014 13:26:06
Quote Anchor link
- Aar -, heel erg bedankt dit heeft inderdaad geholpen, stom dat ik er zelf niet opkwam.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.