Hoe kan je na bepaalde inactiviteit iets laten uitvoeren in jquery

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Brecht S

Brecht S

04/05/2015 13:43:59
Quote Anchor link
Ik wil een bepaalde check doen op een form. Als iemand gedurende een aantal seconden niks doet met dat form moet er automatisch een message verschijnen. Ik had dit geprobeerd met een timeout functie wat werkt maar dat werkt ook als je de velden in het form aan het invullen bent en dat is niet de bedoeling. De functie mag dus pas beginnen tellen als er niks gedaan word.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
div id="showhide3" class="group">test</div>

<script>
$('.group').hide();
setTimeout(function() {
   $('#showhide3').show();
}, 10000);
</script>
Gewijzigd op 04/05/2015 13:48:06 door Brecht S
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 10:02:04
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/05/2015 13:56:36
Quote Anchor link
Je kunt een timeout clearen als er activiteit is en dan de timeout timer opnieuw starten.

Ik heb zo gauw geen voorbeeld maar de crux is dat je je timer een identifier geeft (var timer = setTimeout(...)) en hier aan refereert als je clearTimeout() aanroept.
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

04/05/2015 14:25:01
Quote Anchor link
Zie voorbeeld: https://jsfiddle.net/0dxp3mh1/1/

Na 10 seconden niets meer getypt te hebben in het input veld verschijnt de div. Kun je hier mee verder?
Gewijzigd op 04/05/2015 14:25:44 door Henk de Vriep
 
Johan de wit

johan de wit

04/05/2015 15:00:03
Quote Anchor link
Hoe kunnen we dit met form sessies doen? Bijvoorbeeld je heb drie stappen met form, als je meteen naar tweede stap gaat wil ik een div laten zien met een form van stap 1 zien of als sessie is verlopen bij stap 2 wil ik ook een div met form van stap 1 laten zien.
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

04/05/2015 16:06:41
Quote Anchor link
Johan de wit op 04/05/2015 15:00:03:
Hoe kunnen we dit met form sessies doen? Bijvoorbeeld je heb drie stappen met form, als je meteen naar tweede stap gaat wil ik een div laten zien met een form van stap 1 zien of als sessie is verlopen bij stap 2 wil ik ook een div met form van stap 1 laten zien.


Je kunt blijvoorbeeld een timestamp opslaan in een php sessie. Maar dat is weer totaal wat anders. Maak daar anders een apart topic voor aan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.