Hoe noem je het

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2014 21:23:01
Quote Anchor link
Op vakamtie slechte verbinding. Excuus. Als ik een bestand met services heb hoe noem ik dan de variabele waar die instructies als classnaam, params etc in staan? Iets als configutation, marr dan specifieker en korter? Oh ja, en dat geldt dan voor 1 service. Misschien iets als script? Of weet iemand iets beters?
Gewijzigd op 04/08/2014 21:37:20 door Ozzie PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:29:04
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2014 19:03:30
Quote Anchor link
* bump *

Stel je wilt een mailer service instellen en in een config bestand geef je aan dat de class phpmailer moet worden gebruikt en dan geef je nog wat parameters aan. Hoe noem je dan dit "brokje" informatie waar deze gegevens in staan en waarmee de mailer service dus wordt opgebouwd? Wat is een goede naam voor een variabele? Niet te lang?
Gewijzigd op 06/08/2014 19:04:55 door Ozzie PHP
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

06/08/2014 19:10:49
Quote Anchor link
$mailerConfig ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2014 19:32:24
Quote Anchor link
Nee, het moet iets algemeens zijn, want het kan ook iets andets dan een mailer zijn.. Het moet dus aanheven dat het gegevenszijn waarmeeje een service opbouwt. Een algemene en korte naam en liefst ook geen afkorting.

Toevoeging op 06/08/2014 19:33:07:

Nee, het moet iets algemeens zijn, want het kan ook iets andets dan een mailer zijn.. Het moet dus aanheven dat het gegevenszijn waarmeeje een service opbouwt. Een algemene en korte naam en liefst ook geen afkorting.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

06/08/2014 19:36:38
Quote Anchor link
$serviceBuildinfo of iets dergelijks ?
Echt kort kun je niet krijgen lijkt me als over service gaat ?

Of je gaat afkorten dan krijg je $sbi ( voor een leek is dit wartaal ).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2014 19:53:58
Quote Anchor link
Dat is inderdaad niet duidelijk. Vandaar dacht ik script ofzo.. Dus een service die wordt opgebouwd volgens een script. Maar ja... Alles is eigenlijk een script, dus daarom niet helemaal lekker. En alternatief zou welkom zijn. Iemand?

Toevoeging op 06/08/2014 19:54:51:

Dat is inderdaad niet duidelijk. Vandaar dacht ik script ofzo.. Dus een service die wordt opgebouwd volgens een script. Maar ja... Alles is eigenlijk een script, dus daarom niet helemaal lekker. En alternatief zou welkom zijn. Iemand?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

06/08/2014 20:44:43
Quote Anchor link
serviceSettings?
 
A Vreugdenhil

A Vreugdenhil

07/08/2014 16:46:33
Quote Anchor link
$serviceDefinition
$serviceDefinitionParams
$serviceDefParams
$serviceArguments
$serviceConfig

$svcDef misschien?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/08/2014 17:13:23
Quote Anchor link
Zoiets algemeens als $config is ook het eerste waaraan ik zou denken, maar het hangt misschien ook af van het design pattern: wáár die configuratie vandaan komt en wíé die configuratie bepaalt en/of gebruikt, kan namelijk allemaal relevant zijn.

Afbeelding
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/08/2014 23:20:06
Quote Anchor link
Tot nu toe vind ik de optie $definition genoemd door A Vreugdenhil de mooiste.

Ik dacht zelf ook nog eventueel aan $blueprint. Dus de "blauwdruk" voor een service.

Stel we willen een database service maken, dan wordt deze met onderstaande gegevens gemaakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
class:    PDO
database: some_db
pass    : 123abc
user    : zegikniet

Wat is dan de beste variabele-naam voor deze gegevens: $definition of $blueprint?

Graag jullie mening.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

08/08/2014 23:34:15
Quote Anchor link
$blueprint lijkt mij het mooiste omdat $definition misschien voor nog andere dingen gebruikt kan worden.
en $blueprint niet heel erg snel.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/08/2014 23:39:11
Quote Anchor link
Wouter, dankjewel voor je reactie. $blueprint zal inderdaad niet vaak voorkomen, maar afgezien daarvan... vind jij het een duidelijke omschrijving? Dus als je spreekt over een "blauwdruk" van een service, snap je dan exact wat ik bedoel?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

09/08/2014 00:05:03
Quote Anchor link
Ja vind het een duidelijke omschrijving ( persoonlijke zou ik het niet gebruiken, ben meer van bijv. $servicebuildinfo) Maar dat is persoonlijke voorkeur.
Maar het is het is een goede en duidelijke omschrijving.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/08/2014 00:08:49
Quote Anchor link
Oké, thanks :)
 
Wouter J

Wouter J

09/08/2014 19:26:43
Quote Anchor link
Symfony gebruikt Definition (definitie) ik vindt dat ook wel een mooie benaming. Je definieert de service, meer niet. Ong. hetzelfde als blueprint, maar dat heb ik zelf inderdaad nog niet vaak in codes gezien. Iets als build info of definition komt vaker voor. (maar het is je eigen framework en elk framework komt met zijn eigen benamingen, hou dat in de gaten :P)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/08/2014 20:40:53
Quote Anchor link
Hoi Wouter. Ik vind blueprint oké, maar definition vind ik ook wel mooi. Het heeft geen haast, en ik hoop dat een dezer dagen het kwartje ineens de ene of de andere kant opvalt :)
Gewijzigd op 09/08/2014 20:41:29 door Ozzie PHP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.