hoe tabel dynamisch sorteren op headers
Beste PHPers,
Ik wil graag leren welke mogelijkheden er zijn om de output van een mysql-php SELECT query welke wordt weergegeven in een tabel te sorteren op tabel headers. Dus als een gebruiker op een header klikt dat de tabel dan bij 1 keer klikken op ASCENDING kolom sorteerd en bij 2 keer klikken op DESCENDING kolom etc. etc.
Heeft iemand hier een goede tutorial over, of voorbeelden en welke talen kunnen hiervoor ingezet worden ?
Alvast bedankt voor de hulp
Ik wil graag leren welke mogelijkheden er zijn om de output van een mysql-php SELECT query welke wordt weergegeven in een tabel te sorteren op tabel headers. Dus als een gebruiker op een header klikt dat de tabel dan bij 1 keer klikken op ASCENDING kolom sorteerd en bij 2 keer klikken op DESCENDING kolom etc. etc.
Heeft iemand hier een goede tutorial over, of voorbeelden en welke talen kunnen hiervoor ingezet worden ?
Alvast bedankt voor de hulp
Gesponsorde koppelingen:
Dit doe je het makkelijkst door met behulp van GET variabelen te bepalen hoe er gesorteerd moet worden. En aan de hand van die GET variabelen dus ook je query op te bouwen.
De url voor aflopend sorteren op naam zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
jouwpagina.php?sort=naam&order=desc
Om vervolgens op de pagina waar de query uitgevoerd wordt, deze variabelen uit te lezen en de query op te bouwen...
De url voor aflopend sorteren op naam zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien:
jouwpagina.php?sort=naam&order=desc
Om vervolgens op de pagina waar de query uitgevoerd wordt, deze variabelen uit te lezen en de query op te bouwen...
bedankt voor de reactie blanche
ik zat eerder te denken aan php in combinatie met AJAX ?
ik weet hier namelijk nog niet zoveel over heb jij toevallig een goede voorbeeld ?
ik zat eerder te denken aan php in combinatie met AJAX ?
ik weet hier namelijk nog niet zoveel over heb jij toevallig een goede voorbeeld ?
Hallo Malick,
Ik weet niet hoever je kennis hebt met AJAX technieken.
Hier een link van een goed script:
http://www.frequency-decoder.com/2006/09/16/unobtrusive-table-sort-script-revisited
Succes!
Fokko
Ik weet niet hoever je kennis hebt met AJAX technieken.
Hier een link van een goed script:
http://www.frequency-decoder.com/2006/09/16/unobtrusive-table-sort-script-revisited
Succes!
Fokko
malick schreef op 21.11.2007 10:09:
Ik heb even een voorbeeldje voor je gemaakt. Ik denk dat dit is wat je zoekt.ik weet hier namelijk nog niet zoveel over heb jij toevallig een goede voorbeeld ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit