NodeJS verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lord Gaga

Lord Gaga

27/04/2015 16:58:40
Quote Anchor link
Hallo,

Hoe kan ik op een makkelijke manier nodejs verwijderen van mijn CentOS server? Ik heb al rond gezocht maar heb geen makkelijke manier kunnen vinden.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 27/04/2015 20:26:19 door Lord Gaga
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:14:57
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/04/2015 20:37:41
Quote Anchor link
Ligt aan de weg hoe je hem geinstalleerd hebt. Via een YUM-repository of een tar.gz?
 
Lord Gaga

Lord Gaga

27/04/2015 21:05:12
Quote Anchor link
Ik denk dat ik dit via tar.gz heb gedaan, maar ik kan me dit niet echt meer herinneren.

Ondertussen zit ik met een ander probleem, ik heb handmatig nodejs ed geprobeerd te verwijderen maar nu kan ik geen verbinding meer maken via Putty of FileZilla, ik kan mijn website nog wel gewoon bezoeken, ik kan DirectAdmin nog wel in, ik kan nog gewoon bestanden uploaden via Netbeans, maar FileZilla en Putty lukt het gewoon niet om verbinding te maken. :/

Edit:
Geen idee hoe, maar ik kan er weer in via FileZilla en Putty.
Gewijzigd op 27/04/2015 21:07:45 door Lord Gaga
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/04/2015 21:42:01
Quote Anchor link
Gokje, je bent tijdelijk op de blacklist gekomen? Door handmatig verwijderen kan je echt niet zomaar je inkomende verbindingen eruit gooien, of je moet echt iets heel raars hebben gedaan?
 
Lord Gaga

Lord Gaga

27/04/2015 21:49:02
Quote Anchor link
Ik den dat ik op de blacklist terechtkwam want ik kan er nu gewoon weer in, zonder iets te hebben veranderd. Alles werkt weer en nodejs is handmatig verwijderd, ik weet alleen niet of ik echt álles van nodejs heb verwijderd. Kan ik ergens zien waar nodejs mappen en bestanden aanmaakt?
 
Victor -

Victor -

27/04/2015 22:20:36
Quote Anchor link
je kan met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
sudo find / -name "node"
alle bestanden en mappen met de naam "node" vinden en dan vervolgens met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
sudo rm -rf /path/to/nodejs
alle voorkomendheden verwijderen.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

27/04/2015 23:32:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
/proc/irq/15/node
/proc/irq/14/node
/proc/irq/13/node
/proc/irq/12/node
/proc/irq/11/node
/proc/irq/10/node
/proc/irq/9/node
/proc/irq/8/node
/proc/irq/7/node
/proc/irq/6/node
/proc/irq/5/node
/proc/irq/4/node
/proc/irq/3/node
/proc/irq/2/node
/proc/irq/1/node
/proc/irq/0/node
/sys/devices/system/node


Zijn alle resultaten, zijn dit ook daadwerkelijk bestanden van nodejs?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/04/2015 23:40:11
Quote Anchor link
Nope.

Ter verduidelijking is /proc een virtuele directory die in werkelijkheid niet bestaat, en die uit informatie over je systeem bevat, zoals de IRQ-settings, die je aanhaalt.

De /sys directory is ook een virtuele directory. Deze houdt bij elke apparaten aangesloten zijn op de Linux-amchine.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

27/04/2015 23:42:31
Quote Anchor link
Ah op die fiets, maar dan kan ik hier dus uit opmaken dat NodeJS in principe is verwijderd? Bij het zoeken naar "npm" komen geen resultaten naar boven.
 
Wouter J

Wouter J

27/04/2015 23:43:08
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
which node
which npm


Deze geven de locaties van de node binaries
 
Lord Gaga

Lord Gaga

27/04/2015 23:45:23
Quote Anchor link
Dat geeft de volgende melding:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/bin/which: no node in (/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:      /usr/bin:/root/bin)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/bin/which: no npm in (/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:      /usr/bin:/root/bin)


Dan neem ik aan dat ze echt verwijderd zijn.
 
John D

John D

28/04/2015 11:46:26
Quote Anchor link
node.js en bijbehorend spul is java en kan je doorgaans gewoon ongestraft weggooien (rm).
node.js is misschien niet netjes in /usr terecht gekomen en je kan zoeken met:
#find / -name node.js -print

Heb je node.js processen autostartend gemaakt dan kan je eventueel na verwijderen foutmeldingen terugvinden in #cat /var/log/syslog en aan de hand daarvan kan je nog actie ondernemen om dat op te schonen.
Gewijzigd op 28/04/2015 11:47:21 door John D
 
Lord Gaga

Lord Gaga

28/04/2015 11:50:18
Quote Anchor link
Als ik thuis ben zal ik even kijken of er nog meer is dat ik kan verwijderen.

Nu ik NodeJS zo goed als verwijderd hebt zit ik eraan te denken om een WebSocket server te schrijven in PHP, ik kan echter nergens vinden of dit wel zo'n goed idee is, en hoe snel dit dan precies is. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

28/04/2015 13:40:32
Quote Anchor link
John D op 28/04/2015 11:46:26:
node.js en bijbehorend spul is java en kan je doorgaans gewoon ongestraft weggooien (rm).

Sorry, maar dit klopt niet! NodeJS is geen Java! Dit heb je al eerder gezegd en ik weet echt niet waar je dit vandaan hebt.

John D op 28/04/2015 11:46:26:
#find / -name node.js -print

Die zoek opdracht gaat niet veel terug vinden. Stel dat de map `node` of `nodejs` heet zal je het niet terugvinden. Ook NPM zal je niet terug vinden.

Als je een websocket server in PHP wilt maken moet je hier eens kijken http://socketo.me/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.