.htaccess in subfolder van webroot vraagt 3x om authentication

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Salvatore Luciano

Salvatore Luciano

29/07/2015 13:45:16
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een Windows 2012 R2 server draaien met hierop IIS geïnstalleerd. Omdat veel oude applicaties die ik op deze server wil zetten .htaccess gebruiken heb ik Helicon Ape geïnstalleerd. Hiermee zorg ik dat ik ondanks geen Apache nog steeds gebruik kan maken van .htaccess. In IIS heb ik Windows Authentication enabled.

Dit lijkt allemaal goed te gaan maar ik loop nu tegen een probleem op. Ik weet niet of het gerelateerd is aan bovenstaande maar het leek me goed om het te vermelden.

Ik heb in mijn webroot het volgende .htaccess betand:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^test\.html http://www.google.com/? [R=301,L]


Met deze RewriteRule heb ik getest of .htaccess werkt en het document test.html redirect mij inderdaad naar google.

In een subfolder heb ik de volgende .htaccess file:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*\.(js|ico|gif|jpg|png|css|swf))$ public/$1 [NC,L]
RewriteRule ^.*$ public/index.php [NC,L]


Ik wil graag dat bij elke keer dat deze subfolder wordt aangevraagd via de browser hij automatisch redirect naar public/index.php.

Echter krijg ik wanneer ik de subfolder via mijn browser benader 3x een authentication. Hierbij voer ik 3 keer mijn gebruikersnaam en password en vervolgens krijg ik 401 error. Je zou zeggen dat ik het verkeerde wachtwoord/username heb ingevoerd maar dit is niet zo.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze authentication weggaat en ik normaal wordt geredirect?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.