Idee en mening: PHPhulp meeting!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2015 00:59:01
Quote Anchor link
Ik zat zelf te denken om opnieuw te kijken of we opnieuw leven kunnen blazen in een gezellige meeting waarbij wel elkaar eens een keertje in-real-life kunnen ontmoeten, biertje drinken, met elkaar een praatje kunnen maken, lolletje maken.

De vorige keren liep het topic op niks uit, maar van fouten maken leren we natuurlijk. ;)

Ik zat zelf te denken om de meeting een plekje in de zomermaanden te geven. En bij voorkeur op een gezellig terrasje in Nederland. Wie heeft er zin in, en voor welke locatie/omgeving gaat je voorkeur naar uit?

Alles is nog niet definitief en zeker en daarom wil ik even weten wat jullie verwachtingen ervan zullen zijn.

Uiteraard kunnen we niet aan iedereen zijn verwachtingen voldoen, maar bij een succes dan kunnen we later natuurlijk kijken voor een andere locatie die ook voor de anderen weer geschikt is.

Dus, wat denken jullie ervan?
Gewijzigd op 02/02/2015 01:01:04 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:51:36
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/02/2015 08:53:02
Quote Anchor link
Een leuk idee Aar.

Ik moet er wel direct bij zeggen dat ik op zich best op een dergelijke meeting wil verschijnen maar ik merk altijd ook dat het aan de andere kant ook minder belangrijk is in een druk leven. Ik bedoel dus dat zo een 'vrijblijvende' meeting al snel weggedrukt wordt door een andere (belangrijkere) gebeurtenis.

Maar als ik kan dan lijkt het me zeker leuk. Nog mooier is het als er tevens iets te leren valt.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/02/2015 12:08:53
Quote Anchor link
Frank heeft het treffend verwoord.

Het idee is uiteraard leuk, maar een vrijblijvende meet & greet strandt te vaak op praktische bezwaren als dat je bijvoorbeeld een halve (werk)dag kost en 200 km autorijden.

Net als met nieuwjaarsborrels eigenlijk. Als je wilt, kun je als ondernemer de eerste weken van januari elke avond naar twee feestjes, maar de meeste laat je dan toch lopen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2015 12:10:18
Quote Anchor link
Een meeting in de vorm van een lezing of workshop zou ook leuk zijn, maar dat is toch wat lastiger te regelen. Waar is de locatie? Waar houd je het over? Welke sprekers komen er?
Misschien iets om een andere keer naar te kijken met het gehele team van PHPhulp.

Mij gaat het gewoon om even lekker in real life te 'socializen' en elkaar eens in het echt te zien en een babbeltje met elkaar te maken.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/02/2015 12:17:52
Quote Anchor link
Aar,

Heb je al enig idee waar je dat zou willen organiseren? (midden van het land lijkt mij voor de hand liggen).
En aangezien het een simpele horeca gelegenheid gaat worden (95% kans) Kunnen diegene die willen komen misschien het beste aangeven wanneer zij kunnen.
 
Iris B

Iris B

02/02/2015 12:20:40
Quote Anchor link
Ookal ben ik (nog) niet zo heel actief op dit forum, zou ik het wel leuk vinden. Amsterdam zou mijn voorkeur hebben.

Groetjs, Iris
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2015 12:46:18
Quote Anchor link
Een cafeetje valt wel te regelen ergens, maar eerst wil ik weten hoe meerderen tegen dit idee aankijken.
Dan zal ik even een poll openen voor de locatie en een planner voor de datums.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

02/02/2015 14:34:10
Quote Anchor link
Wanneer je het echt op een terrasje wilt doen, zorg dan dat je op zijn minst een redelijk alternatief achter de hand hebt in de zeer nabije omgeving voorhet geval het slecht weer is.
Niets zo vervelend als dat het gecancelled wordt vanwege regen.

Ik las net iemand met de voorkeur voor Amsterdam, mijn voorkeur gaat naar Rotterdam :D
 
- SanThe -

- SanThe -

02/02/2015 14:39:14
Quote Anchor link
Pipo Clown op 02/02/2015 14:34:10:
Ik las net iemand met de voorkeur voor Amsterdam, mijn voorkeur gaat naar Rotterdam :D


Doe dan maar Leiden (tussenin) dan kom ik lopend.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/02/2015 14:46:13
Quote Anchor link
- Aar - op 02/02/2015 12:10:18:
Mij gaat het gewoon om even lekker in real life te 'socializen' en elkaar eens in het echt te zien en een babbeltje met elkaar te maken.
De locatie bepaalt wel een beetje de insteek ja. Als ik op een terras zit wil ik het ook niet per se over PHP gaan hebben :).

Misschien trekt dit juist mensen aan die hopen dat een probleem wat sneller opgelost wordt (is mss wel een idee als uitbreiding op de phphulp ondermening) :).

Het hoeft ook niet per se IRL te zijn, ook zou je kunnen denken aan chat/voicecomm/videoconference (irc/mumble/skype) of wat men tegenwoordig ook gebruikt.
 
- wes  -

- wes -

02/02/2015 15:37:05
Quote Anchor link
Ik weet nog die van een jaartje of 8 terug :) good times good times
 
E vH

E vH

02/02/2015 16:41:37
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik het een leuk idee!

Ik heb al diverse meetings meegemaakt, voornamelijk uit de chat periodes, maar puntje bij paaltje is locatie altijd ontzettend belangrijk en daar komt nog eens bij, het vervoer, zoals Ward al aangaf.

Een terrasje pakken is een prima idee en in de zomermaanden is een nog veel beter idee, ik ben die hagelbuien inmiddels meer dan zat.

Videogesprekken, is praktischer, maar onpersoonlijker.

Ik ben voorstander van een meeting, schrijf mij maar in :)
 

02/02/2015 17:11:48
Quote Anchor link
Beste plek, Utrecht. Midden van het land :)

Het lijkt me leuk maar heb er een hard hoofd in.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/02/2015 19:02:56
Quote Anchor link
- SanThe - op 02/02/2015 14:39:14:
Doe dan maar Leiden (tussenin) dan kom ik lopend.


Oh dan kan ik het op de fiets af :-D
 
Rene janssen

rene janssen

02/02/2015 20:59:19
Quote Anchor link
Limburg is ook gezellig.....
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

02/02/2015 21:22:52
Quote Anchor link
Een meeting klinkt interessant! Hopen dat hier meer uitkomt dan een paar jaar geleden.
Utrecht is de beste locatie voor meetings (centraal gelegen), we zouden hier Datumprikker voor kunnen gebruiken?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

03/02/2015 00:36:50
Quote Anchor link
Dit vind ik zelf ook wel een goed idee.
Stel alles zou door gaan zie je de mensen achter de avatar.

Het breid je sociale kring ook nog wat uit, en misschien heb je op dat alles ook nog eens een leuke ervaring opgedaan.
Mijn voorkeur voor locatie gaat uit naar utrecht. ( waarom ? centraal gelegen en makkelijk te bereiken, auto en trein zijn hier grote voorbeelden van )
Of als iemand toevallig in deventer woont kan ik hem/haar natuurlijk ophalen.

Ook zou er voor kunnen kiezen om nog eens wat activiteiten te doen.
bijv, bowlen of karten ( noem maar iets)
 
Jacco Engel

Jacco Engel

03/02/2015 11:28:17
Quote Anchor link
- wes - op 02/02/2015 15:37:05:
Ik weet nog die van een jaartje of 8 terug :) good times good times


Die in zwolle bedoel je :P? Die is al iets langer geleden toch?
 
Henk Verhoeven

Henk Verhoeven

04/02/2015 13:35:09
Quote Anchor link
Lijkt me leuk. Vaak is er ook wel een bedrijf te vinden dat PHP doet en een zaaltje en bier beschikbaar wil stellen.
 
E vH

E vH

22/05/2015 13:49:38
Quote Anchor link
- Aar - op 02/02/2015 12:46:18:
Een cafeetje valt wel te regelen ergens, maar eerst wil ik weten hoe meerderen tegen dit idee aankijken.
Dan zal ik even een poll openen voor de locatie en een planner voor de datums.


"Mama woar is mien pils......."

Komt die poll nog of is dit inmiddels van de tafel geveegd?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/05/2015 14:05:22
Quote Anchor link
Dit topic is weer even geleden inderdaad ;-)

Ik heb wat locaties bij elkaar geraapt, en ben benieuwd waar jullie voor kiezen?

Poll: De PHPhulp meeting, waar?
Amsterdam
Rotterdam
Den Haag
Utrecht
Leiden
Tussenstand:
Afbeelding
Ook een poll maken? Klik hier
Gewijzigd op 22/05/2015 14:05:45 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.