[IE7] Horizontaal CSS menu
Ik ben bezig met een lay-out waarin in een horizontaal CSS menu heb gebruikt. Deze heb ik van Jan over genomen: http://www.jankoehoorn.nl/redesigns/jta/
Nu zat ik met IE7 te kijken en daar heb ik een raar verschijnsel. Mijn vraag: ligt het aan mij (zou kunnen, want ik bekijk het via Remote Desktop), of ligt het aan het script?
Het rare verschijnsel:
Als ik in IE7 op het bovenstaande adres in het menu naar Dossier ga en met mijn muis op Voorstellingen ga staan zie ik het subsub-menu (anders t/m hersenen). So far, so good.
Als ik dan met mijn muis richting de tekst "Pagina 1" (in de content) ga, zonder een submenu-item te raken die geen subsub-menu heeft, dan sluit het menu. Ook goed.
Maar, ga ik dan weer naar Dossier, dan zie ik het sub-menu (zoals het hoort) en het subsub-menu van Voorstellingen (hoort niet), die dan geen tekst bevat.
Dus wie wil even testen in IE7 of dat bij hun ook zo is?
Nu zat ik met IE7 te kijken en daar heb ik een raar verschijnsel. Mijn vraag: ligt het aan mij (zou kunnen, want ik bekijk het via Remote Desktop), of ligt het aan het script?
Het rare verschijnsel:
Als ik in IE7 op het bovenstaande adres in het menu naar Dossier ga en met mijn muis op Voorstellingen ga staan zie ik het subsub-menu (anders t/m hersenen). So far, so good.
Als ik dan met mijn muis richting de tekst "Pagina 1" (in de content) ga, zonder een submenu-item te raken die geen subsub-menu heeft, dan sluit het menu. Ook goed.
Maar, ga ik dan weer naar Dossier, dan zie ik het sub-menu (zoals het hoort) en het subsub-menu van Voorstellingen (hoort niet), die dan geen tekst bevat.
Dus wie wil even testen in IE7 of dat bij hun ook zo is?
Gesponsorde koppelingen:
Nee, ik kan jouw verschijnsel niet reproduceren... Bij mij is alles goed en wel.
Om het e.e.a. te illustreren heb ik een filmpje gemaakt.
Zelfs na het kijken van het filmpje kan ik het niet reproduceren...
Het lijkt op een peekaboo bug. Meestal los je die op door de hasLayout property op true te zetten.
Een manier om dat te doen is bijvoorbeeld de li's een display: inline te geven.
Het is een beetje een gok, maar wie weet ...
Een manier om dat te doen is bijvoorbeeld de li's een display: inline te geven.
Het is een beetje een gok, maar wie weet ...
Edit:
Ik kan de bug wel reproduceren in IE7 op Windows Vista
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
De IE7 waar ik op test is overigens op Windows Server 2003. Wellicht het vermelden waar omdat Jan de fout in Vista ook kan zien.
Ik heb het menu van Jan wel aardig aangepast, onder andere een variabele breedte van de items en alles in 1 lijst, ipv meerdere, dus ik weet niet of dit voor iedereen werkt, maar de volgende code lijkt het op te lossen bij mij:Dus Jan, misschien in die van jou ook toepassen en dan nog een keer testen?
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Ik heb het menu van Jan wel aardig aangepast, onder andere een variabele breedte van de items en alles in 1 lijst, ipv meerdere, dus ik weet niet of dit voor iedereen werkt, maar de volgende code lijkt het op te lossen bij mij:Dus Jan, misschien in die van jou ook toepassen en dan nog een keer testen?
In ieder geval bedankt voor de hulp!