Iemand een simpele snippet voor XML doc uitlezen?
Beste leden,
Heeft iemand stomtoevallig een simpele snippet welke hij wil delen?
Ik zoek een simpele functie om een xml document recursief uit te lezen en alle waardes zoals ze in de XML staan, op te slaan in een simpele array.
Iets in de trend van:
$array['node'] (bijv: "html")
$array['node']['kind_van_node'] (bijv: "head")
$array['node']['kind_van_node']['element'] (bijv: "p")
$array['node']['kind_van_node']
$array['node']['kind_van_node']['element'] (bijv: "a")
$array['node']['kind_van_node']['element'] (bijv: "div")
etc. et cetera. Het is de bedoeling dat elk element dat ook daadwerkelijk tekst bevat, makkelijk uitgelezen kan worden door middel van hierboven.
Stel ik wil de tekst van p, dat ik gewoon $array['html']['body']['p'] kan gebruiken.
Als het niet helemaal duidelijk is, mijn excuus, kan het ook niet echt lekker omschrijven. Maar vraag gerust!
Groet
Edit:
Het gaat hier om de DOMElement en NIET om de SimpleXML variant
Heeft iemand stomtoevallig een simpele snippet welke hij wil delen?
Ik zoek een simpele functie om een xml document recursief uit te lezen en alle waardes zoals ze in de XML staan, op te slaan in een simpele array.
Iets in de trend van:
$array['node'] (bijv: "html")
$array['node']['kind_van_node'] (bijv: "head")
$array['node']['kind_van_node']['element'] (bijv: "p")
$array['node']['kind_van_node']['element'] (bijv: "a")
$array['node']['kind_van_node']['element'] (bijv: "div")
etc. et cetera. Het is de bedoeling dat elk element dat ook daadwerkelijk tekst bevat, makkelijk uitgelezen kan worden door middel van hierboven.
Stel ik wil de tekst van p, dat ik gewoon $array['html']['body']['p'] kan gebruiken.
Als het niet helemaal duidelijk is, mijn excuus, kan het ook niet echt lekker omschrijven. Maar vraag gerust!
Groet
Gewijzigd op 15/12/2010 19:19:27 door Merijn Venema
Gesponsorde koppelingen:
Beste Karl,
Zo ver was ik al wel dank je. Ik gebruik dus de DOM voor het uitlezen van een XML document, alles wordt keurig ingeladen etc. Mijn vraag echter is of iemand een snippet heeft om een complete array te maken van de data.
Heb nu dit, maar dit werkt dus niet helemaal lekker.
Zo ver was ik al wel dank je. Ik gebruik dus de DOM voor het uitlezen van een XML document, alles wordt keurig ingeladen etc. Mijn vraag echter is of iemand een snippet heeft om een complete array te maken van de data.
Heb nu dit, maar dit werkt dus niet helemaal lekker.
Code (php)
Gewijzigd op 15/12/2010 20:14:04 door Merijn Venema
Oké dat was niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
Op php.net staat vast wel zo'n snippet (je bent vast niet de eerste die dit wilt), neem nou bijvoorbeeld dit book.dom.php#93717. Volgens mij is dat wel ongeveer wat jij zoekt.
Op php.net staat vast wel zo'n snippet (je bent vast niet de eerste die dit wilt), neem nou bijvoorbeeld dit book.dom.php#93717. Volgens mij is dat wel ongeveer wat jij zoekt.
Beste Karl,
Hartstikke bedankt, die functie werkt inderdaad na een beetje ombouwen. Stom dat ik daar compleet overheen gekeken heb..
In ieder geval weer opgelost :)
Hartstikke bedankt, die functie werkt inderdaad na een beetje ombouwen. Stom dat ik daar compleet overheen gekeken heb..
In ieder geval weer opgelost :)