iframe (ontzichtbaar)
Als je een iframe hebt, dan zie je de zijbalken van het frame.
Nu wil ik dus, dat het net alsof lijkt dat de pagina (van je iframe) lijkt alsof het gewoon een onderdeel is van de echte pagina.
Deze code werkt niet:
<iframe src="http://www.***.nl/forum.php?topic=12"></iframe>
En moet ik anders misschien iets anders gebruiken om een pagina, in mijn pagina, te laten zien?
Nu wil ik dus, dat het net alsof lijkt dat de pagina (van je iframe) lijkt alsof het gewoon een onderdeel is van de echte pagina.
Deze code werkt niet:
<iframe src="http://www.***.nl/forum.php?topic=12"></iframe>
En moet ik anders misschien iets anders gebruiken om een pagina, in mijn pagina, te laten zien?
Gesponsorde koppelingen:
<iframe frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" src="#"></iframe>
Gewijzigd op 13/05/2011 18:12:54 door Opolo Webdesign
Werk alstublieft niet met iframes tenzij je een heel eind terug in de tijd leeft.
Gebruik divs: Tutorial
Opolo Webdesign op 13/05/2011 18:12:00:
Dit werkt niet dan krijgt je een best klein scherm (tenminste met Google Chrome en Safari)
Toevoeging op 13/05/2011 18:18:51:
Dennis meijer op 13/05/2011 18:12:03:
Werk alstublieft niet met iframes tenzij je een heel eind terug in de tijd leeft.
met divs :(
ik heb echt een hekel aan divs omdat ik er best slecht in ben, maar met divs kan je toch geen "groote geen van een andere pagina" instellen?
Gewijzigd op 13/05/2011 18:19:05 door Tom Tom
Yup daarom wordt 't ook steeds vaker weer gebruikt. Ook door grote bedrijven als hotmail, google, youtube, etc. Google Maps en Youtubes filmpjes zitten steeds vaker in iframes.
Tom Tom op 13/05/2011 18:18:06:
Dit werkt niet dan krijgt je een best klein scherm (tenminste met Google Chrome en Safari)
ik heb echt een hekel aan divs omdat ik er best slecht in ben, maar met divs kan je toch geen "groote geen van een andere pagina" instellen?
Opolo Webdesign op 13/05/2011 18:12:00:
Ben jij verbannen van de zoekmachines of zo? Even zoeken op "iframe" of "html iframe" en je had dat van die border gevonden. Ook zie je dan dat je width en height kan gebruiken om de grote van iframe in te stellen.
Divs is op het begin lastig, maar als je 't eenmaal door hebt ben je toch blij dat je 't hebt geleerd. Dus waag eens een poging om het te gaan leren.
Gewijzigd op 13/05/2011 18:22:34 door Michael -
Quote:
Div's zijn heel handig als je ze met css positioneert.
Het is mij niet echt duidelijk of je een hele pagina in een iframe wilt laden of een gedeelte ervan. Maar om een pagina te laden dien je deze code te gebruiken:
<iframe src="***JOUW LINK***" width="***BREEDTE IN PIXELS***" height="***HOOGTE IN PIXELS***" frameborder="0">
</iframe>
Toevoeging:
Breedte en hoogte kunnen ook in procenten.
Als je een gedeelte van een andere pagina direct wilt kopiƫren met de inhoud erbij. Dan raad ik je aan om een aantal tutorials te volgen over "Screen Scraping". Maar aangezien jij al moeite hebt met het tonen van divs kan je dit laatste gedeelte negeren. Maar misschien handig voor de liefhebber.
<iframe src="***JOUW LINK***" width="***BREEDTE IN PIXELS***" height="***HOOGTE IN PIXELS***" frameborder="0">
</iframe>
Toevoeging:
Breedte en hoogte kunnen ook in procenten.
Als je een gedeelte van een andere pagina direct wilt kopiƫren met de inhoud erbij. Dan raad ik je aan om een aantal tutorials te volgen over "Screen Scraping". Maar aangezien jij al moeite hebt met het tonen van divs kan je dit laatste gedeelte negeren. Maar misschien handig voor de liefhebber.
Gewijzigd op 30/06/2011 12:21:08 door Jack Sierkstra
Ben ik het niet met je eens. iFframes kun je nog best gebruiken. Het licht er alleen aan hoe je ze gebruikt.
Wat is het nut om ineens weer actief te gaan reageren in een topic van 6 weken oud?
De vraag van de TS is waarschijnlijk al opgelost dus niet meer reageren.
(Waarom worden topics naar een maand inactief ook niet automatisch op slot gezet. Weer een gemis.)
De vraag van de TS is waarschijnlijk al opgelost dus niet meer reageren.
(Waarom worden topics naar een maand inactief ook niet automatisch op slot gezet. Weer een gemis.)