Include vanuit een map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis  van DUin

Dennis van DUin

30/06/2015 21:30:41
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ga proberen om mijn probleem zo goed mogelijk te beschrijven. Ik heb een site gemaakt en deze vind ik erg leuk worden voor mijn doen. Nu heb ik in mijn lijst met bestanden een mapje aangemaakt met de naam: 'prentenboeken' In dit mapje staat mijn PHP bestand om de site goed weer te geven, maar dit doet hij niet. Alle files die ginclude moeten worden, worden niet weergegeven. Als ik de php file verplaats uit de map naar de gewone lijst dan wordt hij wel goed weergegeven....

De PHPcode:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<html>
<head>
<meta charset="utf-8" />
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<link rel="stylesheet" href="/css/stylepagina.css">
<link rel="shortcut icon" type="image/png" href="/img/3232.png"/>
<title>Les materialen:</title>
</head>

<body>
<div id="maincontainer">
    <div id="topsection">
     </div>
       <?php include '/style/menu.php';?>
    <div id="contentwrapper">
    <div class="innertube">
        <div id="smallcolumn"><?php include '/style/menu1.php';?>
</div>
        <div id="contentcolumn">
                      <b>Les materialen:</b> <br>
 Op deze pagina vindt u lesmateriaal voor de verschillende groepen. Het lesmateriaal dat hier staat is gevonden op internet of door mij gemaakt. U kunt al dit materiaal gratis gebruiken en ook weer verder verspreiden. <br><br>
Op deze pagina is het lesmateriaal ingedeeld in meerdere categorien. Hier is voor gekozen om zo op een overzichtelijke manier zo veel mogelijk materiaal te kunnen delen. Als u suggesties heeft of u heeft goed materiaal dat gebruikt kan worden, stuur het ons dan op door in contact te komen via de Contact pagina.
<br><br>
Ik hoop dat u er veel plezier aan beleeft.<br>
            <br>
            </div>
        </div>
            <?php include '/style/footer.php';?>
    </div>
</div>

</body>
</html>


De link naar de pagina in de map:
http://dennisvanduin.altervista.org/prentenboeken/prentenboekenauto.php

Ik hoop dat iemand kan helpen en ik alle prentenboeken gewoon in die map kan aanmaken en niet allemaal in de andere lijst. Dan wordt het te onoverzichtelijk.

Groeten,
Dennis
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:27:21
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/06/2015 21:45:33
Quote Anchor link
Zet (tijdelijk) het melden en weergeven van fouten aan, en werk met require of require_once voor het includen van bestanden.

include geeft enkel een warning als 'ie een bestand niet kan vinden. Als je geen foutmeldingen aan hebt staan kraait hier geen haan naar.

require(_once) daarentegen produceert een fijne fatal error, die aangeeft dat er iets mis is. En dat het wellicht tijd is om ofwel naar bed te gaan of om een sterke bak koffie te pakken.
 
- SanThe -

- SanThe -

30/06/2015 22:31:26
 
Fabian webstars

Fabian webstars

01/07/2015 15:16:38
Quote Anchor link
ik zie nergens de map staan waar je uit wil includen. Ik neem aan dat je includes in "style/" zitten. Controleer of je alles goed gespeld hebt en of de map "style" ofzo helemaal correct is.

Ik snap wel niet wat je bedoeld met: ik heb een php bestand in de map prentenboeken om de site goed weer te geven. Hoe kan je door middel van een php bestand je site goed laten weer geven? En hoezo worden doordat op je website het php bestand niet kan weergeven, alle includes nier meer weergegeven. Der zit toch geen verband tussen "een php bestand" een een bestand dat je wil includen?
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

02/07/2015 21:51:31
Quote Anchor link
Ik kom er toch niet helemaal uit...

OP mijn website heb ik een mapje lijst met mijn standaards pagina's. In deze lijst staat bijvoorbeeld img, css, js, style, prentenboeken als mapjes.

Nu staat in de map stype de footer.php en het menu.php en deze worden vanuit index.php ingeladen om weer te geven. (Index zit niet in een map maar staat ook in die eerste lijst)

Nu wil ik een php bestand maken in de map prentenboeken.php en vandaaruit de php van de footer het menu enzovoort inladen. Maar dit werkt niet. Ik krijg zoals je met deze link ziet: http://dennisvanduin.altervista.org/prentenboeken/prentenboekenauto.php alleen de css ingeladen uit een andere map en niet het menu en de footer.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groeten,
Dennis
 
Johan K

Johan K

02/07/2015 22:02:45
Quote Anchor link
Zoals hierboven ook al word vermeld, verander "include" eens in "require"?
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

02/07/2015 22:05:03
Quote Anchor link
Dan krijg ik deze melding...

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/style/menu.php' (include_path='.:') in /membri/dennisvanduin/prentenboeken/prentenboekenauto.php on line 14
 
- SanThe -

- SanThe -

02/07/2015 22:08:04
Quote Anchor link


Lees dit eens door.
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

02/07/2015 22:16:17
Quote Anchor link
Ja daar heb ik naar gekeken maar daar kom ik niet uit... Ik zal proberen om er een schetsje van te maken in een plaatje:

Afbeelding
Ik hoop dat dit het iets verduidelijkt.... En de code voor het inladen is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php require '/style/menu.php';?>
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

02/07/2015 22:26:18
Quote Anchor link
Of je laad het vanuit je root in.
Of je zou een of meerdere mappen moeten teruggaan met: ../
 
- SanThe -

- SanThe -

02/07/2015 22:26:34
Quote Anchor link
Dus je moet eerst een map terug. (met twee punten)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php require '../style/menu.php';?>
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

02/07/2015 22:41:50
Quote Anchor link
Ohh ik zat constant met 1 puntje te spelen... Dacht dat ik vanuit de map er maar 1 terug hoefde te gaan!

bedankt mensen ga het zo uitproberen!

Toevoeging op 02/07/2015 23:00:29:

Helemaal geweldig ontzettend bedankt!

Nog 1 vraagje, weet iemand waarom mijn header niet werkt op IE

Dit is de code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#topsection{
content: url("/img/design/header1.png") no-repeat top center;
background: #FFF;
max-width:100%;
padding-left: 0px;
padding-right: 10px;
padding-top: 0px;
padding-bottom: 0px;
}
 
- SanThe -

- SanThe -

02/07/2015 23:10:56
Quote Anchor link
Dat path klopt volgens mij niet.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

03/07/2015 12:52:53
Quote Anchor link
Fout antwoord...

Ik denk dat het aan IE zelf ligt, netzoals andere mensen zich ook wel eens aan IE irriteren.
Gewijzigd op 03/07/2015 15:26:02 door Marthijn Buijs
 
Dennis  van DUin

Dennis van DUin

04/07/2015 00:56:59
Quote Anchor link
Ja het path wat ik had werkt wel gewoon in chrome en alle andere webbrowsers maar alleen IE pakt mijn header niet...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.