Inlezen file buiten server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

De Clercq Andy

De Clercq Andy

30/07/2014 13:57:01
Quote Anchor link
Hallo
ik wil een systeem hebben waarbij een gebruiker die niks kent van html een bestand opslaat als webpagina in een gedeelde map.
Dit bestand wil ik dan aanspreken vanop mijn webserver.
Momenteel werk ik met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
includde('//192.168.254.27/sport2/project.htm');
?>


Dat getal is IP adres en sport2 is een gedeelde map waartoe we beide toegang hebben. Momenteel krijg ik de foutmelding:
No such file or directory in ...
Verderop dan ook nog iets over PEAR in ;c:/
De eerste foutmelding ken ik, de tweede niet. Verder vraag ik me ook af of ik niet beter werk met file_gets_content
Kan iemand enige raad geven?
Dank bij voorbaat!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:46:40
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

30/07/2014 14:06:06
Quote Anchor link
De Clercq Andy op 30/07/2014 13:57:01:
ik wil een systeem hebben waarbij een gebruiker die niks kent van html een bestand opslaat als webpagina in een gedeelde map.
Dit bestand wil ik dan aanspreken vanop mijn webserver.

Nee, dat wil je niet, want zo geef je iemand volledige toegang tot je webserver. Die externe gebruiker kan bijvoorbeeld bestanden inzien of verwijderen.

Je kunt beter gecontroleerder te werk gaan met bijvoorbeeld cURL.
 
Ivo P

Ivo P

30/07/2014 16:32:35
Quote Anchor link
ik denk dat file_get_contents() het eenvoudigste is.

cURL zou de file via een webserver ophalen. Zoals ik het zie, is de betreffende file opgeslagen op een server die in het lokale netwerk staat en die voor zowel de persoon als de webserver een gedeelde map heeft.
 
De Clercq Andy

De Clercq Andy

30/07/2014 16:49:14
Quote Anchor link
Inderdaad, dat is de bedoeling. Bestand om in te lezen staat op een map op ons netwerk waar beide toegang toe hebben. Mijn php bestandje staat op webserver. Met include lukt dat blijkbaar niet, maar met file_gets_contect moet het volgens jullie wel lukken?
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2014 16:51:40
Quote Anchor link
Geef include een relative path en geen ipnummer.
 
Ivo P

Ivo P

30/07/2014 16:54:01
Quote Anchor link
@SanThe
Dat zou alleen werken, als de locatie gemount is vanaf de webserver. (ik ga even uit van Linux)

of als er een driveletter is toegekend in Windows.

In elk geval geen include, want dan zou iemand van buiten een script kunnen aanbieden, en dat wil je zeker niet. In het gunstigste geval heb je parse-errors
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.