Hi,

Ben het hele weekend aan het uitzoeken hoe ik het volgende voor elkaar krijg. maar je begrijpt...zonder goed resultaat.

Ik heb een membersysteem waar een opdrachtgever zijn naam plus email kan vastleggen. deze gaan mysql in naar tabel opdrachtgevers.
Nu is het de bedoeling dat deze opdrachtgever regelmatig nadat hij ingelogd is op zijn account opdrachten gaat plaatsen. Hiervoor heb ik een tabel aangemaakt : opdrachten. Mijn idee is om het emailadres te gebruiken om de connectie te hebben tussen de tabel opdrachtgever en de tabel opdrachten. Email komt dus in beide tabellen voor.

Mijn vraag is:
hoe kan ik er voor zorgen dat zodra de opdrachtgever het form invult dat er dan een nieuwe regel in tabel wordt aangemaakt met de gegevens uit het form + emailadres v/d opdrachtgever?

Dacht zelf aan eerst SELECT $email. en dan deze echo-en in het form zodat deze in de nieuwe INSERT INTO wordt meegenomen.
Maar kom hier dus niet uit....beginner...
Uhm..... not smart, wat ik zou doen is :

je hebt de user_id (zit die in een session ?)

maar goed, je hebt dus dat id van de ingelode user die staat als voorbeeld in de tabel leden, die kun je het beste selecten, als je het id hebt heb je ook het e-mail adres (want dat is ook een veld), dus je hebt tijdens het selecten als het ID en e-mail, als je een project toevoegt kun je het beste die parameters meegeven en inserten in de tabel opdrachten, dat kan zo :

(je kan de opdrachten van de ingelode users weer tonen d.m.v. een select-query)

<?php include("config.php"); // db connectie
$query = ("SELECT * FROM leden WHERE user_id = '".$_SESSION['id']."'"); // what ever:P
$row = mysql_fetch_assoc($query);  
echo "
<form action='' method='POST' name='submit'/>
<input type='submit' name='email' value='".$row['email']."' readonly='readonly' />
<input type='opdracht' value='' name='opdracht' />
<input type='submit' value='Verstuur formulier :P' /></form>"; ?>

dan als de pagina gepost is :
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST'};
{
$resultaat=mysql_query("INSERT INTO opdrachten (id, email, opdracht) 
VALUES ('".$row['id']."', '".$_POST['email']."', '".$_POST['opdracht']."')");
if ($resultaat){
[
echo "Gelukt";
}else{
echo "Hier ging iets mis";
}
}else{
echo "Druk ff op opslaan of zo :P";
}
?>

Zo, hier kun je denk ik wel mee vooruit, let wel ff op, ik raad het gebruik van mysql_real_escape strings aan! het was ff snel getypt, dus typfouten even voorbehouden s.v.p.

groeten,

Kevin
Top Kevin!!

heb weer hoop gekregen :-)

Reageren