Is het mogelijk video's te uploaden via de youtube api?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Snelle Jaap

Snelle Jaap

27/11/2014 13:43:20
Quote Anchor link
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een custom upload formulier te maken die de youtube api aanroept.

Op die manier kun je een video uploaden in een CMS en weergeven op een site zonder dat de bestanden op de server staan. Scheelt een hoop ruimte.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:47:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 14:05:40
Quote Anchor link
Jazeker, dat ondersteunt de Youtube API 3.0 ook:
https://developers.google.com/youtube/v3/code_samples/php#resumable_uploads

Je zult dan wel een eigen uploadscript moeten maken om je kant en klare .mp4 file naar je webserver te uploaden.
Gewijzigd op 27/11/2014 14:06:27 door - Ariën -
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

27/11/2014 14:13:43
Quote Anchor link
Dat kan toch gewoon vanaf je lokale PC? Het videobestand toevoegen in het formulier en uploaden via de YT api.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2014 14:18:30
Quote Anchor link
Voor zover ik zie is dat niet mogelijk. Je server kan niet direct bij de bestanden op je PC komen. Je zult ze echt moeten uploaden, voor zover ik weet.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

27/11/2014 14:24:19
Quote Anchor link
Dat dacht ik, aangezien je via youtube ook een bestand van je PC upload leek het me dat dit via de api ook gebeurde, maar dan op een andere site dan Youtube.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.