items embedden in chat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Herman Duc le

Herman Duc le

12/01/2015 21:25:38
Quote Anchor link
Hallo,

ik hoop dat ik dit in de juiste categorie plaats. Als hobby heb ik 3 irc chatservers. Deze zijn ook bereikbaar met een webchat applicatie. Ik gebruik hiervoor LightIRC versie 1.3.3.
Nu ben ik al heel lang bezig om onderin te plaatsen een webradio player, een verzoekjesbutton en uitleg van Icoontjes. Dat toevoegen is me wel gelukt echter.......... Bij sommige computers, (en ik vermoed die breedbeeldscherm hebben) dus niet 4kant maar wat breder en wat lager...rechthoekig is het net alsof de chat te groot is. de 3 items verkleinen niet mee en verdwijnen dus deels achter de onderkant. Het gaat om de volgende website: http://www.place2chat.com

Hier een pastebin van de code: http://pastebin.com/kZkXXwFx
Ik heb zeer weinig kennis van scripten daarom heb ik ook Joomla websites. Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen en dit in begrijpelijke taal kan uitleggen? Ik hoop het van harte.
De 3 items waar het om gaat vind je in de paste bin vanaf regel 58.

Met vriendelijke groet, Herman.
Gewijzigd op 12/01/2015 21:30:45 door Herman Duc le
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:00:07
 
Herman Duc le

Herman Duc le

30/01/2015 20:00:38
Quote Anchor link
Van harte hoop ik alsnog op een reactie om dit probleem op te lossen. Vriendelijke groet, Herman.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/01/2015 12:03:23
Quote Anchor link
Ik zie geen chat? Moet je een account aanmaken of zo?
 
Herman Duc le

Herman Duc le

31/01/2015 12:36:01
Quote Anchor link
Hallo Frank,

sorry maar je moet de chat nog joinen als je op de site komt. Hier is een directe link.

http://place2chat.com/irc-webchat/place2chat/chat.php

Groetjes, Herman.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/01/2015 13:25:33
Quote Anchor link
Volgens mij kun je het beste je verticale scrollbar terughalen en dan even je footer div minder hoog maken. Al bij al twee wijzigingen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
body {
height: 100%;
overflow: AUTO;  /* <== WIJZIGEN !!!!!!!!! */
margin: 0;
padding: 0;
font-family: Arial;
font-size: 12px;
text-decoration: none;
}}


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
div#footer {
background-color: #B2C7D4;
font-family: Arial;
/* height: 100%;               <== WEGHALEN !!!!!!!!! */
overflow: hidden;
background-position: top-left;
background-repeat: repeat;
color: #333333;
line-height: 1.1;
font-size: 13px;
margin-top: -4px;
padding-top: 4px;
padding-left: 6px;
padding-right: 6px;
}
 
Herman Duc le

Herman Duc le

31/01/2015 14:19:45
Quote Anchor link
Hallo Frank,

ik ben super blij met j reeactie. dank je wel. Ik zei geloof ik al zoiets dat ik geen meester ben in dit werk. Ik moet volgens jou dus 2 dingen doen. Bij de bovenste code regel 3 wijzigen. Maar wat moet ik dan precies wijzigen?
Bij de 2e code regel 4 weghalen dus die regel haal ik dan gewoon in zijn geheel weg?
Misschien wat dommige vragen maar liever goed geinformeerd dan de boel helemaal verstieren. Ik hoop dat je nog de moeite wilt nemen om te reageren.

Met vriendelijke groet, Herman.
 
Bart V B

Bart V B

31/01/2015 14:38:24
Quote Anchor link
Tip ga niet in een live versie zitten klieren. :)
Gebruik altijd een test omgeving.

Het eerste stukje verander je.

In het tweede stukje hoef je alleen /* en */ te doen, dus weghalen is niet perse nodig.
Het word dan een comment regel. (een regel die niet word gebruikt.)
Gewijzigd op 31/01/2015 14:40:58 door Bart V B
 
Herman Duc le

Herman Duc le

31/01/2015 15:00:13
Quote Anchor link
Hoi Bart,

erg bedankt ook voor je reactie.

Wat betreft je tip, daar heb ik mijn lesje al in geleerd :-))

Ik weet niet wat ik dan moet veranderen aan "het eerste stukje" Ik heb er van gemaakt:

overflow: off;
en het 2e stukje ziet er nu zo uit:
/* height:100%; */

Helaas zie ik geen veranderingen,

Groetjes, Herman.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/01/2015 15:03:50
Quote Anchor link
>>Ik moet volgens jou dus 2 dingen doen.
Als je met een verticale scrollbar kunt leven wel ja.

Niet te bang zijn Herman :-) Zolang je maar zorgt dat je kan terugvallen op een backup kan je niets gebeuren toch?

De eerste wijziging in de body segment is gewoon de waarde 'hidden' veranderen in 'auto'. (regel 3)

De tweede wijziging is in de div#footer segment en daar kan één regel vervallen of zoals Bart aangeeft kun je er commentaar van maken door het tussen /* en */ te zetten. De regel wordt dan genegeerd. (regel 4)

Ik adviseer om wat te lezen over CSS. Google is je vriend en zo moeilijk is het niet.

Succes hoor en graag gedaan.
Gewijzigd op 31/01/2015 15:06:21 door Frank Nietbelangrijk
 
Herman Duc le

Herman Duc le

31/01/2015 15:15:56
Quote Anchor link
Hoi Frank,

bedankt weer voor je reactie.

ja ik ga er zeker in verdiepen maar ik heb dit probleem nu al zolang dat ik dat graag verholpen zou hebben.
Ik heb gedaan wat je zei en heb nu dus een verticale scrollbar....wel stukken beter al maar is er ook een manier om dit op te lossen zonder de scrollbar?

Groetjes, Herman.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/01/2015 15:28:36
Quote Anchor link
Ja dat kan wel (volgens mij) maar dan wordt het wat ingewikkelder. Namelijk een footer die de de content van de rest omhoog pushed.

Ik heb op dit moment niet zoveel tijd meer maar ik zal proberen een voorbeeldje te leveren.
 
Herman Duc le

Herman Duc le

31/01/2015 15:32:50
Quote Anchor link
Dat zou super zijn Frank. Ik hou het forum in de gaten. Hartelijk dank.

Groetjes, Herman.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

31/01/2015 15:51:13
Quote Anchor link
Herman kijk even hier:

http://codepen.io/anon/pen/VYMZZy

De css daar dien je aan je huidige css toe te voegen, behalve de css voor #footer want die heb je al. Wel kun je bij #footer, .push de gewenste hoogte instellen voor je footer.

De pagina waar dit vandaan komt is: http://ryanfait.com/resources/footer-stick-to-bottom-of-page/
 
Herman Duc le

Herman Duc le

31/01/2015 16:17:39
Quote Anchor link
Dat is helemaal super Frank,

heel erg bedankt voor alle moeite. Ik ga er vanavond direct mee aan de slag, als het hier wat rustiger is. Ik hoop dat het me gaat lukken. Ik hou je op de hoogte.

Hartelijke groeten, Herman.

Toevoeging op 31/01/2015 18:22:01:

Hoi,

ik ben er toch maar direct mee aan het stoeien gegaan maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb nu de test map weer staan zoals het was..

Ik weet niet of ik dit mag vragen, maar zo niet dan hoor ik het wel, Zou je tegen een vergoeding dit voor me in orde willen maken?

Groetjes, Herman.
Gewijzigd op 31/01/2015 16:18:12 door Herman Duc le
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.