Je eigen Text-Based game.

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ivan Heerkens

Ivan Heerkens

10/09/2012 18:32:59
Anchor link
Hallo.

Ik wil graag mijn eigen text-based game gaan maken.
Het concept heb ik al, alle ideeën ook.
Het moet zo worden zoals RuneScape, maar dan tekst gebaseerd.
Te vergelijken met crimegames of farmania en dat soort spellen.

Graag wilde ik hier vragen wie er mee zou willen helpen aan dit idee om het samen met mij helemaal uit te werken.
Ik ben bereid om servers te huren en/of websitedomein te kopen en dat soort dingen.
Wel is het gewoon vrije tijd vulling en dus onbetaald.
Wellicht later als men het spel in gebruik neemt en mensen dingen gaan kopen om dan te kijken of je daar deel van krijgt (Vast wel)

Zelf kan ik in Notepad++ werken met en het schijven van HTML, CSS en PHP (Basis)

Hopelijk heb ik zo voldoende geïnformeerd.
Voor vragen kun je hier terecht.
Als je mee wilt werken, stuur me dan een PB of reageer hier.

Met vriendelijke groet,
Ivan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:14:59
 
Eddy E

Eddy E

10/09/2012 19:43:09
Anchor link
Ik ga weer geen vrienden maken:

Afbeelding
Klikje voor uitleg...
 
Wouter J

Wouter J

10/09/2012 19:53:35
Anchor link
Hmm, ik moet je gaan helpen met een enorm groot project (ik denk dat jij dat heel erg onderschat) en ik moet maar afwachten of ik iets krijg? Stel het wordt een succes kun je ook nog besluiten dat jij al het geld houdt, dat ligt aan jou stemming op dat moment...

Nee, sorry daar gaat echt wat mis...

Tevens, heb je al een blik geworpen op al die text-based games? Wat zou jou game nou zo bijzonder maken dat mensen het gaan spelen? Of heb je een enorm goede PR idee?
 
Ivan Heerkens

Ivan Heerkens

10/09/2012 20:37:55
Anchor link
Het zal worden gedraaid als webbased, qua talen zal het HTML/PHP/MySQL/Javascript worden.
Het spel zal Engels worden als basis maar keuze tot Nederlands en later nog meer talen

Het concept is een soort mix van enkele spelletjes.

Het wordt de bedoeling dat het een mix wordt van RuneScape en tribal wars.
Je krijgt grondstoffen en/of je meot ze zoeken.
Dit zijn er meer dan 3 zoals bij tribal wars waar je maar 3 grondstoffen hebt.

Het is niet de bedoeling dat je je gebouwen levelled, maar je resources die je krijgt gebruik je om door te verkopen die andere kunnen kopen, of je maakt er spullen van om later te verkopen,
De items die je maakt hebben natuurlijk wel nut als je ze zelf gebruikt.
En door deze vaardigheden te doen gaat je level daarin omhoog en kun je steeds meer/betere dingen doen

Dat is de grote lijn van het concept.
Verders heb ik het hier nog helemaal uitgewerkt liggen, maar zoals iedereen dat doet, verklap je niet alles.


Zelf weet ik maar al te goed dat dit een groot project is en het enkele jaren kan duren voordat het lekker draait.
Qua geldverdeling: Alles wat per maand overblijft na aftrek van enkele kosten, wordt gedeeld door het aantal medewerkers en uitgedeeld.

Hopelijk heb ik hiermee voldoende geïnformeerd,

Ivan

Toevoeging op 11/09/2012 15:26:16:

Ook komen er verschillende betaalopties voor extra dingen, zoals in runescape zelf ook is zoals de Squel of Fortune en dat soort dingen
Gewijzigd op 10/09/2012 20:39:34 door Ivan Heerkens
 
Marvin H

Marvin H

19/09/2012 13:38:30
Anchor link
Wat is uberhaupt je budget voor marketing van je game?
 
Ivan Heerkens

Ivan Heerkens

19/09/2012 13:46:25
Anchor link
Dit zal MAX €2.000 zijn
Gewijzigd op 19/09/2012 13:46:39 door Ivan Heerkens
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2012 13:47:37
Anchor link
Als je daarvan je hosting, het uurloon en je marketing moet van gaan betalen zit je heel erg krap bij kas.
 
Marvin H

Marvin H

19/09/2012 13:49:32
Anchor link
opzich prima idee, maar denk niet dat je mensen gaat vinden die je gratis gaan helpen... er gaat veel tijd in zitten en wie zegt dat je niet over 3 maanden denkt van "Laat maar zitten, geen zin meer"
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/09/2012 14:02:17
Anchor link
precies, het is hetzelfde als toen ik 12 was ofzo. Ik wilde toen ook een soort runescape namaken of tribalwars namaken. Na 2 dagen runescape spelen stopte ik ermee omdat ik het 'onderschatte' XD
 
Marvin H

Marvin H

04/10/2012 15:08:52
Anchor link
@Ivan, het blijft verder wel stil. Je bent niet nu al afgehaakt toch?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

04/10/2012 16:25:28
Anchor link
we mogen dan wel niet 3 maanden verder zijn maar ga er maar van uit. alleen als je een watervast concept hebt waar je plezier in hebt om het te realiseren is het moeilijk af te haken. iets wat in dit geval niet zo is.
 
Ivan Heerkens

Ivan Heerkens

08/10/2012 13:09:48
Anchor link
Hallo

Het is op dit moment even stil omdat ik begin oktober een operatie heb gehad en daar eerst goed van wil bijkomen voordat ik verder ga.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2014 17:23:09
Anchor link
Topic gesloten omdat deze onnodig werd omhooggehaald. Mocht Ivan zelf nog verder willen gaan, dan kan hij een PM naar de moderators sturen.
Gewijzigd op 18/06/2014 17:25:13 door - Ariën -
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.