JQery Resizable
Hoi allemaal,
Ik wil JQuery Resizable gebruiken op mijn begin scherm om een "Dashboard" te maken. Dit lukt me wel alleen door er een left: #; en een top:#; aan te geven... Nadeel ervan is: als je je pagina verkleind of een andere resolutie hebt, deze blokken niet binnen hun kaders blijven. Wie kan me helpen?
Groeten Donny
PS: Resizable is voor mij geen MUST, zolang de blokken maar netjes aan elkaar staan. Het formaat is 3 blokken, 2 rijen.
Resizable CSS:
#resizable { background-position: top left; width: 200px; height: 100px; min-width:200px; min-height:150px; z-index:20; position:absolute; left:17px; }
Ik wil JQuery Resizable gebruiken op mijn begin scherm om een "Dashboard" te maken. Dit lukt me wel alleen door er een left: #; en een top:#; aan te geven... Nadeel ervan is: als je je pagina verkleind of een andere resolutie hebt, deze blokken niet binnen hun kaders blijven. Wie kan me helpen?
Groeten Donny
PS: Resizable is voor mij geen MUST, zolang de blokken maar netjes aan elkaar staan. Het formaat is 3 blokken, 2 rijen.
Resizable CSS:
#resizable { background-position: top left; width: 200px; height: 100px; min-width:200px; min-height:150px; z-index:20; position:absolute; left:17px; }
Gewijzigd op 27/07/2012 02:04:33 door Donny Wie weet
Op hun demopagina gebruiken ze GEEN top/left etc. \Dus jij zal dat ook neit hoeven te doen. Kijk anders eens naar http://jqueryui.com/demos/resizable/#constrain-area
Zoiets kan in jouw geval ook wel helpen.
Probeer het eens zonder position: absolute;.
Zoiets kan in jouw geval ook wel helpen.
Probeer het eens zonder position: absolute;.
Eddy: Wanneer ik de position en de top/left weg haal, komen ze allemaal kaarsrecht onder elkaar te staan.
Dan moet je ze even float: left; meegeven?
Wouter: inderdaad gelukt. Weet nu ook duidelijk wat float betekend. Kan niet meer missen :)
Laatste dingetje: ze staan nu stijf tegen elkaar, en niet netjes in het midden. Ik heb een border-spacing, spacing, en padding... Geen van de drie werkt... Ik wil om de vakjes wat meer ruimte...
Laatste dingetje: ze staan nu stijf tegen elkaar, en niet netjes in het midden. Ik heb een border-spacing, spacing, en padding... Geen van de drie werkt... Ik wil om de vakjes wat meer ruimte...
Dan moet je margin gebruiken. Zie ook: http://sceneone.nl/positionering/margin.php