Versio

jQuery autocomplete postcode adres woonplaats

Overzicht Reageren

Michael -

Michael -

24/11/2010 22:27:13
Quote Anchor link
Hey PHPhulpjes,

Ik heb een tijdje het 6pp project gebruikt om bij het aanmeld formulier de straat en woonplaats automatisch in te vullen nadat de postcode is ingevuld. Helaas verdwijnt dit gratis project. Nou heb ik zelf een database gevuld met 385969 regels. postcode, straat, woonplaats, provincie etc.

Nou zoek ik een makkelijk scriptje die voor mij de velden invult als ik de postcode intyp. Het liefst tijdens het typen zoals op 6pp. Hiervoor wil ik jQuery gebruiken omdat ik jQuery al in de website gebruik.

Ik neem aan dat er alleen maar een request hoeft worden verstuurt tijdens het typen in de vorm van een url http://www.website.ext/gegevens.php?postcode=1234AB.
Er zal ook moeten worden gekeken naar hoofdletter gevoeligheid en wel of geen spatie (1234ab, 1234AB, 1234 ab, 1234 AB). Maar dit zal ook wel in het PHP script op te lossen zijn.

Het gaat dus alleen om het jQuery/Ajax/Request stukje!

Bvd!

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 00:47:21
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Aad B

Aad B

24/11/2010 22:30:18
Quote Anchor link
De code staat op de 6pp pagina, is dat niet werkbaar ??
http://kvdb.net/projects/pro6pp/example_autocomplete
of wil je daar juist vanaf?
Gewijzigd op 24/11/2010 22:31:10 door Aad B

Michael -

Michael -

24/11/2010 22:36:01
Quote Anchor link
Het hele gratis gedeelte stopt. Ik heb het script op m'n site, maar het aantal request wordt met de maand minder. Als ik om 00:01 m'n postcode invul werkt het nog, maar 's middags vaak al niet meer omdat dan al genoeg requests zijn geweest. Nu heb ik zelf een database gevuld en wil de gegevens uit m'n eigen database halen met jQuery.
Misschien is het om te bouwen, maar hun krijgen een request in JSON, geen idee hoe dat zit.
Gewijzigd op 24/11/2010 22:36:40 door Michael -

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player