jquery vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 20:42:18
Quote Anchor link
Is het mogelijk om met jquery het volgende uit te voeren:

als er op een afbeelding met een kruisje wordt gedrukt var fouten met 1wordt opgehoogd
als erop een afbeelding met een vinkje wordt gedrukt dat var goed met 1 wordt opgehoogd
en vervolgens in een textfield worden gezet?

zo ja, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:27:58
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/02/2013 21:02:46
Quote Anchor link
Jazeker JQuery is hier heel geschikt voor.

lees even een tutorial of bekijk deze video:

http://blog.themeforest.net/screencasts/jquery-for-absolute-beginners-video-series/
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 21:04:04
Quote Anchor link
dit heb ik nu staan maar dat werkt niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$(".fout").click(function() {
     var fouten = 0;
     fouten = fouten + 1;
     $(".Dfout").text("Aantal fout:" + fouten);
  });



<?php
echo '<button class="fout"></button><br><br><br><br>';
echo '<div class="Dfout"></div>';


?>

<script src="includes/javascript/jquery_test.js"></script>
 
Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2013 21:10:09
Quote Anchor link
Je zult nu altijd 1 fout krijgen, aangezien je fouten eerst op 0 zet en dan + 1 doet.

En wat werkt er niet?
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

27/02/2013 21:14:02
Quote Anchor link
de divwordt niet gevuld, en watmoet ik dan doen ipv + 1?

Toevoeging op 27/02/2013 21:19:35:

heb nu dit maar doet nog niks:

$(document).ready(function() {
var fouten = 0;

$("#fout").click(function() {
fouten++;
alert(fouten);
$(".Dfout").text("Aantal fout:");
});

});
 
- SanThe -

- SanThe -

27/02/2013 21:23:25
Quote Anchor link
var fouten = 0;
fouten = fouten + 1;

Resultaat is natuurlijk altijd één.
 
Wouter J

Wouter J

27/02/2013 22:41:23
Quote Anchor link
Offtopic:
frank, die tut is zeer oud. De maker daarvan, Jeffrey Way, heeft al een andere nog veel betere tut serie gemaakt: https://tutsplus.com/course/30-days-to-learn-jquery/
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/02/2013 22:43:47
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.0/jquery.min.js"></script>
        <script>
            var score = 0;

            $ ( document ).ready ( function ( ) {
                $ ( '#plus' ).click ( function ( ) {
                    $ ( '#score' ).text ( ++score );
                } );
                $ ( '#minus' ).click ( function ( ) {
                    $ ( '#score' ).text ( --score );
                } );
            } );
        </script>

    </head>

    <body>
        <div id="container">

            <input id="plus" type="button" value="+" />
            <input id="minus" type="button" value="-" />
            <div id="score">
                0
            </div>
        </div>
    </body>
</html>
 
Wouter J

Wouter J

27/02/2013 22:48:38
Quote Anchor link
Jan, je kan je code nog behoorlijk wat optimaliseren door #score te cachen in een variabele.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/02/2013 23:57:37
Quote Anchor link
Wouter J op 27/02/2013 22:48:38:
Jan, je kan je code nog behoorlijk wat optimaliseren door #score te cachen in een variabele.

Wouter deze opmerking begrijp ik niet.

$ ( document ).ready ( function ( ) { wordt in principe maar één keer uitgevoerd en dan heb je een plus en minus functie die ook slechts één keer aangeroepen worden per muisklik.. (Ik weet niet hoe snel jij achter elkaar kunt klikken met de muis :P )
Wellicht doel je op heel iets anders?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 07:54:49
Quote Anchor link
Het kost energie om $ ('#score') te vinden.
$('#score') wordt telkens opnieuw gezocht in de DOM, bij elke klik op plus of minus.
Dat kan zo gecached worden.

Zo gebeurt het maar 1 keer.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  $ ( document ).ready ( function ( ) {
      var scoreObject = $('#score');
      $ ( '#plus' ).click ( function ( ) {
          scoreObject.text ( ++score );
      } );
      $ ( '#minus' ).click ( function ( ) {
          scoreObject.text ( --score );
      } );
  } );
Gewijzigd op 28/02/2013 07:57:47 door Kris Peeters
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/02/2013 13:42:55
Quote Anchor link
Thanks Kris en Wouter,

dit zijn van die kleine dingetjes die ik toch wel fijn vind om te weten.
Ik vraag me nog wel af of het in dit voorbeeld een merkbaar verschil zal geven maar ik weet zeker dat het in complexere situaties (veel) kan uitmaken.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 14:26:56
Quote Anchor link
Ik wou het spreekwoord even opzoeken. De parodie (ik had ze nog nooit gehoord) lijkt me zelfs nóg relevanter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_spreekwoorden_K-O
Quote:
spreekwoord: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Parodie: Wie het kleine niet leert, doet het grote verkeerd.
uitleg: Je moet waardering hebben voor het geringe.


Ik denk dat dat het beste antwoord is. Als je good practices niet al lerende gaat toepassen, zal je er niet aan denken wanneer het wel relevant is.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

28/02/2013 17:11:07
Quote Anchor link
even de volgende vraag:

ik moet nu mijn div.load opbouwen met de volgende gegevens:

survey_update.php?username= + username &fouten= + fouten

alleen hoe moet ik dit in js invoeren. want hij geeft direct een code error aan (dreamweaver)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

28/02/2013 18:41:16
Quote Anchor link
Dat kan beter met POST.

iets als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$.ajax({
  url: 'survey_update.php',
  data: {username: username, fouten: fouten},
  type: 'post',
  success: function(message) {
    $('#mijn_div').html(message);  // #mijn_div aanpassen naar jouw target
  }
})


en dan op survey_update.php alles met $_POST regelen ipv. $_GET ...
Gewijzigd op 28/02/2013 18:42:31 door Kris Peeters
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

01/03/2013 16:42:22
Quote Anchor link
geen idee wat je nu bedoelt kris. graag zou ik het in jquery willen zodat ik niet nog meer dingen hoef af te handelen.

Verder heb ik ineens iets, waar ik eerder geen last van had:

Als ik nu op de button (goed) of op de button (fout) klik dan refresht hij de pagina en kan ik weer opnieuw beginnen.

hierbij een stukje code qua relevantie:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
survey_compare.php

echo '<table class="table_right" border="1">
        <tr>
            <td><label class="Gtext24" id="Dhuidig">Huidige vraag: 1</label> <button id="goed">GOED</button> <button id="fout">FOUT</button></td>
            <td><label class="Gtext24">Goede antwoorden: </label><input type="text" class="Dgoed" size="1"></td>
            <td><label class="Gtext24">Foute antwoorden: </label><input type="text" class="Dfout" size="1"></td>
            <td><input type="submit" id="Usubmit" value="Update">
        </tr>
       </table>';

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jquery_survey.js

$(document).ready(function(){
    var fouten = 0;
    var goed = 0;
    var maximaal = 21;
    var huidig = 1;
  
    $("#fout").click(function() {
    fouten++;
    maximaal--;
    if (maximaal == 0) {
        alert("All the answers where checked! click on the button 'submit' to insert the incorrect answers");
    } else {
    huidig++;
    $(".Dfout").val(fouten);
    $("#Dhuidig").text("Huidige vraag " + huidig);
    };
  });
    
  $("#goed").click(function() {
    goed++;
    maximaal--;
    if (maximaal == 0){
        alert("All the answers where checked! click on the button 'submit' to insert the incorrect answers");
    } else {
    huidig++;
    $(".Dgoed").val(goed);
    $("#Dhuidig").text("Huidige vraag: " + huidig);
    };
  });

  
});
 
Wouter J

Wouter J

01/03/2013 16:51:34
Quote Anchor link
Quote:
geen idee wat je nu bedoelt kris. graag zou ik het in jquery willen zodat ik niet nog meer dingen hoef af te handelen.
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/jquery-vraag/89423/1/#642445

Het kan aan mij liggen, maar is alles niet al in jQuery? Misschien is het verstandig om eerst jQuery te leren?
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

01/03/2013 16:54:36
Quote Anchor link
maar ik zie in 1 keer ajax erbij staan... dus bij mij geen jquery gebeurtenis. maar ajax snap ik al helemaal niet jquery begin ik te snappen
 
Wouter J

Wouter J

01/03/2013 17:59:07
Quote Anchor link
.ajax is een jQuery implementatie van ActiveXObject en XMLHttpRequest, wat de functies zijn voor AJAX in raw JS. <jQuery2.0 heeft als doel er voor te zorgen dat je 1 functie in elk browser kunt gebruiken en heeft deze dus gecombineerd in .ajax.

AJAX is Asynchronous JavaScript and XML, waarmee je bestanden kunt inladen met JavaScript.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.