.keypress werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »
Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/07/2015 14:07:50
Quote Anchor link
Ik wil wanneer er op enter wordt gedrukt dat de waarde wordt verwerkt in een SQL query.
Alleen wanneer ik op enter klik dan wordt heel mijn JQUERY niet getrickerd, weet iemand waarom?

Voor het voorbeeld heb ik even een window.location gedaan om te testen:

<form name="certificaat-zoeken" id="certificaat-zoeken" method="post" action="/Certificaten">
<input type="text" name="zoeken" id="zoeken" placeholder="Zoeken ...">
</form>

JQUERY in andere file:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$('#zoeken').keypress(function(event){
   window.location = "http://www.stackoverflow.com";
});
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:08:26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 14:13:25
Quote Anchor link
Je hebt wel de jQuery-library ingeladen en geinitialiseerd zoals gebruikelijk is?


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$( document ).ready(function() {
    // Jouw code!
});
 
Wouter J

Wouter J

03/07/2015 14:41:18
Quote Anchor link
Op enter wordt een formulier verzonden. Dit kun je voorkomen door het default gedrag uit te zetten:

Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$('#zoeken').keypress(function(event){
   event.preventDefault();

   window.location = "http://www.stackoverflow.com";
});


Maar als je alleen enter wilt afvangen, dan is het wellicht beter om te luisteren naar het "submit" event van het formulier:

Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$('#certifaat-zoeken').submit(function (event) {
    event.preventDefault();

    // ...
});
Gewijzigd op 03/07/2015 14:41:42 door Wouter J
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/07/2015 15:23:24
Quote Anchor link
Als je iemand op deze manier echt redirect ben je je formuliergegevens ook kwijt. Ik neem aan dat het inderdaad de bedoeling is dat de formulier-submit wordt afgevangen en je een AJAX-request doet naar een script ofzo?
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

03/07/2015 15:27:18
Quote Anchor link
Dan zou de 'action' leeggelaten moeten worden.
Gewijzigd op 03/07/2015 15:28:36 door Marthijn Buijs
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/07/2015 19:56:21
Quote Anchor link
Iedereen bedankt voor de reacties.

@ -Aar-: Ik heb de JQuery library zeker ingeladen want ik gebruik meer JQuery in me website.

@ Wouter J: Ik heb geen submit button want ik wil dat het formulier wordt verzonden wanneer er op enter wordt geklikt, is dat mijn probleem?

@ Thomas: De window.location is alleen voor test zodat ik weet dat mijn enter on keypress werkt. Uit eindelijk komt er een SQL Query aan vast via een AJAX request, ja zeker.

@ PHP Maarten: Ik heb action al leeggelaten want die bracht me naar een andere pagina en ik werk vanuit een JQuery pop box.
 
H Kse

H Kse

04/07/2015 21:26:21
Quote Anchor link
Is dit wat je zoekt,

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$('#zoeken').keypress(function(event){
    var key = event.keyCode;
    
    if(key === 13){
        alert("Er is op enter gedrukt");
    }
});
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/07/2015 11:39:13
Quote Anchor link
Ik kan mij vergissen, maar als je in een tekstveld van een formulier typt en de enter-toets indrukt, wordt je formulier gesubmit, dit is standaard gedrag.

Omdat je alleen de verwerking (het afhandelen, het verzenden - hoe je het wilt noemen) van het formulier wilt afvangen, lijkt mij de tweede snippet van Wouter J de oplossing voor jou.
Gewijzigd op 05/07/2015 11:40:18 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.