Klimaat grafiek maken
Hey mensen,
Ik heb een database vol met weergegevens:
(Frank: let niet op de backticks, is met PMA ff snel gedaan)
(Frank: nee dit is inderdaad geen PostgreSQL)
Nu wil ik dus een klimaat grafiek maken. Dit moet dus per land code appart worden gedaan, het "type" kan c of m zijn. (c = celcius = tempratuur) (m = mm = aantal milimeter neerslag) en de datetime geeft dan de dag en uur wanneer die gegevens gelden.
Het probleem is dat voor het ene land veel minder vaak gegevens te vinden zijn als voor het andere land (er draait een cronjob ieder half uur die de gegvens ophaalt). nu wil ik dus maken, dat er voor een gegeven datum (YYYY-MM-DD) een hele dag aan gegevens in een grafiek wordt weergeven. De tempratuur in het rood, een lijn. En de neerslag in blauwe balken. En dat in 1 enkele grafiek.
Het probleem: hoe? :(
Ik kom er niet uit, en hoop dat iemand me kan helpen! :)
Gr,
Niek
Ik heb een database vol met weergegevens:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
CREATE TABLE `ak_weer` (
`id` int(9) NOT NULL auto_increment,
`land` char(2) NOT NULL default '',
`type` char(1) NOT NULL default '',
`info` decimal(9,0) NOT NULL default '0',
`datumtijd` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=InnoDB;
`id` int(9) NOT NULL auto_increment,
`land` char(2) NOT NULL default '',
`type` char(1) NOT NULL default '',
`info` decimal(9,0) NOT NULL default '0',
`datumtijd` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=InnoDB;
(Frank: let niet op de backticks, is met PMA ff snel gedaan)
(Frank: nee dit is inderdaad geen PostgreSQL)
Nu wil ik dus een klimaat grafiek maken. Dit moet dus per land code appart worden gedaan, het "type" kan c of m zijn. (c = celcius = tempratuur) (m = mm = aantal milimeter neerslag) en de datetime geeft dan de dag en uur wanneer die gegevens gelden.
Het probleem is dat voor het ene land veel minder vaak gegevens te vinden zijn als voor het andere land (er draait een cronjob ieder half uur die de gegvens ophaalt). nu wil ik dus maken, dat er voor een gegeven datum (YYYY-MM-DD) een hele dag aan gegevens in een grafiek wordt weergeven. De tempratuur in het rood, een lijn. En de neerslag in blauwe balken. En dat in 1 enkele grafiek.
Het probleem: hoe? :(
Ik kom er niet uit, en hoop dat iemand me kan helpen! :)
Gr,
Niek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek s
Gesponsorde koppelingen:
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.