Kun je embedded code in een aparte stylesheet zetten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Johan West

Johan West

31/01/2015 18:43:58
Quote Anchor link
Ik zoek een manier om css code die embedded is, in een html pagina los in een apart css bestand te zetten en dan te linken vanuit html.


Is er een conversie programma te vinden of een bepaalde techniek om dit te bewerkstelligen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:26:59
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2015 21:10:55
Quote Anchor link
Wat is je doel?
Ik begrijp je vraag niet zo?
 
Johan West

Johan West

31/01/2015 22:14:40
Quote Anchor link
Ik werk met Kompozer.

Ik heb embedded css code gebruikt om een pagina te maken.

Maar nu wil een aparte css sheet linken via html ( voor bijv 5 of 10 pag) en consequent dezelfde pagina lay-out gebruiken.

er zijn 4 manieren op css in te lezen in een pagina
-1) linken naar een aparte CSS file. (meest gebruikelijk)
-2) CSS embedden in HTML pagina’s
-3) voeg inline CSS toe aan html tags
-4) CSS vanuit CSS importeren

Dat weten de meesten natuurlijk al, ik heb nu met methode 2 gewerkt, maar wil deze code 'er uit halen' en in een apart css sheet.

Kan dit met Kompozer of een andere (gratis) css editor.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2015 22:33:39
Quote Anchor link
Wat is er mis met een goede code-editor zoals Notepad+?
 
Johan West

Johan West

01/02/2015 11:18:42
Quote Anchor link
Dat kan ik niet beoordelen want ik heb notepad ++ nog niet gebruikt.

Ik zal een ander voorbeeld geven.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<style>
table, td, th {
border: 1px solid blue;
background-color: yellow;
}

td {
padding: 30px;
}
</style>
</head>
<body>

<table>
<tr>
<th>Firstname</th>
<th>Lastname</th>
<th>Savings</th>
</tr>
<tr>
<td>Peter</td>
<td>Griffin</td>
<td>$100</td>
</tr>
<tr>
<td>Lois</td>
<td>Griffin</td>
<td>$150</td>
</tr>
<tr>
<td>Joe</td>
<td>Swanson</td>
<td>$300</td>
</tr>
<tr>
<td>Cleveland</td>
<td>Brown</td>
<td>$250</td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

Hoe ziet bovenstaande eruit als je de css code in een apart style sheet zet?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/02/2015 11:27:48
Quote Anchor link
Zie ook: http://www.w3schools.com/css/css_howto.asp

Kompozer is leuk, maar zorg dat je ook weet hoe de HTML en CSS structuur werkt.

Niet ideeën hier werkt met Kompozer en 97% tikt de HTML en CSS code uit de hand.
 
Johan West

Johan West

01/02/2015 14:32:53
Quote Anchor link
- Aar - op 01/02/2015 11:27:48:
Zie ook: http://www.w3schools.com/css/css_howto.asp

Kompozer is leuk, maar zorg dat je ook weet hoe de HTML en CSS structuur werkt.

Niet ideeën hier werkt met Kompozer en 97% tikt de HTML en CSS code uit de hand.


ideeen is iedereen? Mag ik aannemen !

Ja als je de code weet is dat een werkwijze. CSS is niet moeilijk maar je moet het wel even weten. Werken met kompozer is nog minder moeilijk maar er zijn verschillende mogelijkheden.

Maar als ik zoek op fora van of over kompozer kom ik weinig actiefs tegen. Ook lijkt het niet echt meer gemaintained. Klopt dat? Ben wel nieuwsgierig in hoeverre het actief bijgehouden wordt en of het veel gebruikt wordt en waarom wel of niet

Voor mij is Kompozer ideaal op dit moment, ik richt me bvk op php en mysql, dus met een handige editor scheelt het redelijk wat werk.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/02/2015 15:19:06
Quote Anchor link
Jep, dat was een typfoutje waar je met een telefoon makkelijk over kan struikelen.

Gezien de laatste nieuwsberichten over Kompozer op hun site, kan ik meteen opmaken dat het project behoorlijk dood is. Ook is HTML de afgelopen jaren behoorlijk verder ontwikkeld met nieuwe mogelijkheden waardoor je met Kompozer achter de feiten aan zal lopen.

De meeste controle over je webpagina heb je altijd als je weet wat de codes en tag'jes precies doen, en je kan alles altijd net zo fijn tunen als je zelf wilt.

Daarom loont het om eens naar Notepad++ te kijken. Deze heeft diverse tools aan boord om snel HTML-documenten en CSS-sheets te maken met text-completing o.a. maar een tutorial om HTML en CSS te begrijpen is wel het eerste wat je dan moet doen. De site CodeAcademy geeft ruime gratis praktijkles, en kan ik zeker aanbevelen.
Gewijzigd op 01/02/2015 15:21:13 door - Ariën -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/02/2015 16:23:18
Quote Anchor link
Knip het stuk css er uit en plaats dat in een apart bestand (<style> en </style> kunnen weg).
Verwijs naar dat bestand met <link type="text/css" rel="stylesheet" href="bestandsnaam.css">
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.