Kun je mensen vinden als je niet met de nieuwste techniek werkt?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maarten Baars

Maarten Baars

31/05/2023 09:16:32
Anchor link
Goedemorgen allemaal

Dit is géén vacature. Ja, we hebben mensen nodig, maar ik oriënteer mij eerst hoe of wat. Ik ben namelijk nog nooit in deze positie geweest.

Wij werken hier nog steeds met PHP 7.2. Ik heb al lang gehamerd op het feit dat we over moeten stappen, maar de organisatie is groot dus dat hangt af van veel factoren en kost dus teveel tijd. Tegelijkertijd kom ik om in het werk en heb ik iemand nodig.

Maar...we werken dus nog met PHP7.2 en een zelfgemaakte applicatie zonder Laravel, Symfony of wat dan ook. De applicatie is eigenlijk ruk en het is tijd om echt over te stappen naar Laravel, maar dat kost zoals ik al zei veel tijd.

Ik heb ervoor gekozen om totdat de knoop is doorgehakt hoe we in de toekomst verder gaan niet te vragen naar nieuwe medewerkers. Dit, omdat ik niet kan beloven hoe lang we nog met PHP7.2 werken en of we uberhaupt wel overgaan naar PHP8 of dat de baas denkt, ik koop een kant-en-klare applicatie van een totaal ander bedrijf.

Kortom, volgens mij kan ik helemaal geen mensen vinden als ik ze geen houvast kan geven als ze ja zeggen op de baan. Zijn jullie dat met me eens of kan ik ergens toch een blik programmeurs opentrekken die me in ieder geval willen helpen met de doorontwikkeling van deze applicatie. Want doorontwikkeling is altijd gewoon nodig en het is gewoon erg druk.

Alvast bedankt voor jullie visie!

Groet
Maarten
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 07:57:36
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2023 12:04:37
Anchor link
Het klinkt alsof je gevangen wordt gehouden door de omstandigheden binnen de organisatie waarin jij werkt. Mijn advies zou zijn om eerst duidelijkheid te verkrijgen bij jouw baas. Omdat jij nu niet weet wat er gaat gebeuren (er is geen duidelijkheid) heb je een probleem dat buiten jouw macht ligt.

>> Kortom, volgens mij kan ik helemaal geen mensen vinden als ik ze geen houvast kan geven als ze ja zeggen op de baan.

En dus zul je ervoor moeten zorgen dat dat houvast er wel komt. En blijkbaar is die beslissing niet aan jou, maar aan je baas. Je hebt dus informatie nodig. Als je weet wat de toekomstplannen zijn, dan kun je dat voorleggen aan potentiële kandidaten. Zolang jij geen duidelijkheid kunt geven of een kandidaat over een half jaar nog wel werk heeft, zal het moeilijk zijn om iemand te vinden. Echter, als hij/zij tijdelijk moet werken aan een PHP 7.2 project, maar met perspectief dat daarna (of gelijktijdig) gewerkt gaat worden aan een totaal nieuwe applicatie, dan maak je denk ik wel kans.

Maar de hoofdzaak is dat jij zelf nu eerst duidelijkheid krijgt. Jij ervaart nu een probleem omdat je geen duidelijkheid krijgt, en jij bent degene die daar ook last van heeft. Ik zou, voor je eigen welzijn, dus eerst ervoor zorgen dat je duidelijkheid krijgt. Dat mag je ook gerust van je baas verlangen (op een nette manier). En als je eenmaal die duidelijkheid hebt, dan kun je van daaruit verder kijken. Succes!
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

31/05/2023 12:47:20
Anchor link
Het lijkt me eerlijk gezegd een prachtig selectiecriterium. Een professional laat zich namelijk niet zomaar afschrikken door legacy code. Specifiek voor PHP geldt zelfs dat je vóóraf al weet wanneer je aan de bak moet.

Als professional zou ik eerder vraagtekens zetten bij de professionaliteit van een organisatie die de boel zo laat versloffen. Maar dat komt waarschijnlijk niet alleen tot uitdrukking in het niet tijdig updaten van software.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

31/05/2023 14:10:31
Anchor link
Tuurlijk kan je mensen vinden als je niet met de nieuwste techniek werkt.
Er zijn bedrijven die (commerciële) support leveren voor oudere PHP versies die niet meer door de PHP Group worden ondersteund.
Daarbij maakt het uit waar de applicatie wordt gebruikt. Hangt deze aan intranet, dan is een ondersteunde versie belangrijk, vooral voor security updates. Is de applicatie alleen bereikbaar via het intranet, dan is het risico lager.

Maar als de applicatie technisch ruk is, en het kost (te) veel tijd, dan is een commerciële applicatie zo gek nog niet.
Weet wel dat alleen goede programmeurs vinden dat (hun eigen) applicaties altijd beter kunnen.
Mijn vuistregel is: besteed niet uit waarmee je jezelf wilt onderscheiden van anderen.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

06/06/2023 09:28:39
Anchor link
Correctie; security updates zijn vooral belangrijk wanneer de applicatie via het internet bereikbaar is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/12/2023 06:54:51
Anchor link
.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.