Layout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 18:25:16
Quote Anchor link
Ik heb een nieuwe layout gemaakt voor mijn website.
Graag hoor ik jullie reacties.

Link: test.wobbie.nl

PHP hulp

PHP hulp

21/03/2025 07:32:11

Niels Peeren

Niels Peeren

15/09/2012 18:40:58
Quote Anchor link
ik vindt het een mooi design , alleen ik bekijk het op een 31" tv (dat is mijn monitor) en daar ziet het er een beetje raar uit. maar je ziet wel in 1 oog opslag wat de bedoeling is, wat je er kunt en hoe je aan de slag kunt.

Toevoeging op 15/09/2012 18:42:21:

ohh een deel van de site was iets later geladen als de rest vandaar dat het er een beetje raar uit zag. dus dat kan je vergeten :). mooi gedaan

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 19:01:42
Quote Anchor link
Dankje!

Reshad F

Reshad F

15/09/2012 22:05:33
Quote Anchor link
ik zie maar 1 pagina? klopt dit?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 22:07:45
Quote Anchor link
Ja, klopt. Moet nog ff kijken hoe ik die andere pagina's indeel. Heb je misschien tips?

Reshad F

Reshad F

15/09/2012 22:25:56
Quote Anchor link
hmm als je nou zelf wat in elkaar steekt kan ik en alle anderen wel even verbeter tips geven maar zo uit m'n hoofd zou ik nu niets kunnen bedenken heb de hele dag in Java geprogrammeerd dus ben niet meer zo creatief :p

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 22:27:22
Quote Anchor link
Haha, ok ik laat het weten als de andere pagina's klaar zijn ;)

Alisio putman

alisio putman

15/09/2012 22:30:40
Quote Anchor link
mss een andere naam voor functies verzinnen, het is zo alles en niets zegend.
of een dropdown menu(functies kan vanalles zijn)
als inloggen essentieel is mss tekstvak en password op home page zetten beter. en dan heb je ruimte voor belangrijkere zaken in menu
contact vind ik persoonlijk beter in footer, maar dat is smaak natuurlijk.
960 breedte is zowat standaard, ik zie dat je 900 gebruikt hebt.
heeft te maken met gulde snede.

pagina die geselecteerd is ander kleur en niet klikbaar maken, gebruiksvriendelijker zo.

mss veel commentaar, maar kies eruit wat je mee eens bent.
hopelijk ben je er iets mee.
Gewijzigd op 15/09/2012 22:32:32 door alisio putman

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 22:33:45
Quote Anchor link
Wat voor een andere naam zou jij voor functies doen dan?
De rest ga ik kijken hoe en wat.
Bedankt voor je reactie!

Alisio putman

alisio putman

15/09/2012 22:42:02
Quote Anchor link
de vraag die je jezelf moet stellen is "wat is de bedoeling van de website en wat is het belangrijkste lijst van zaken die je wilt voor tonen.

wat is de bedoeling eigenlijk van je website?

ps die image woobie.nl doe je best met image replacement en klikbaar als homepage maken==> gebruiksvriendelijker zo

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 22:44:14
Quote Anchor link
De bedoeling is natuurlijk dat mensen een webshop kunnen maken. Wat ik onder de knop functies wil laten zien zijn de dingen die je kan doen/krijgt met/bij een webshop.

image replacement??

Alisio putman

alisio putman

15/09/2012 22:50:28
Quote Anchor link
http://en.wikipedia.org/wiki/Fahrner_Image_Replacement

image replacement is voor mensen die een screen reader gebruiken.

dan wordt je image ook tekst.

meta tags zijn handig voor hogerop in google te komen.
title zou webshop naam moeten zijn ook beter voor google

je bent beter af met object detectie dan met browser detectie.

dan voor functies
2 delen

1) voorbeelden ==> kan ook in 2 delen beginners en gevorderden
1) aan de slag
Gewijzigd op 15/09/2012 22:52:52 door alisio putman

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 22:54:51
Quote Anchor link
Ok, maar voorbeelden en aan de slag is meer om te laten zien hoe het kan worden of om te beginnen. En niet om alle "functies" te laten zien?

Alisio putman

alisio putman

15/09/2012 22:57:01
Quote Anchor link
bedoel je dan de mogelijkheden die je hebt met webshop aan te passen of code?
mss snap ik het beter als je die pagina eens maakt.
Gewijzigd op 15/09/2012 23:01:04 door alisio putman

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 23:18:37
Quote Anchor link
Ok, pagina functies heb ik aangemaakt.

Wouter J

Wouter J

15/09/2012 23:29:00
Quote Anchor link
Alisio, image replacement 'gebeurd' al (soort van). De screenreader zal de alt text lezen.

Maar toch voor je SEO is het beter dit in een h2 element te zetten, zoiets kan makkelijk met zo'n simpel logo.
Ook die slider, is vreselijk makkelijk te maken met HTML en JS. Daarvoor moet je geen afbeeldingen gebruiken. Al zou ik wel afstappen van NivoSlider, vreselijk goede plugin maar niet echt voor wat jij wilt en als je alleen het fade effect gebruikt kan je veel kleinere vinden.

Nog meer over je code (ik doe het vandaag eens in omgekeerde volgorde...):
- probeer altijd logisch in te springen, ook in de head
- ik raad altijd aan script elementen vlak boven </body> te plaatsen voor een snellere pagina laadtijd.
- gebruik geen inline CSS
- vul altijd alt attributen in, een leeg attribuut is niks en dus kun je die beter gewoon leeglaten.
- een kop staat altijd boven een alinea, niet erin, dit is dus fout:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<p>
                <h1>In 10 minuten uw eigen webshop online!</h1>
                <a href="#" class="register-button">Start uw gratis webshop</a>
            </p>

- is 'in 10 minuten uw eigen webshop online' nou echt de belangrijkste titel van de pagina?
- zet de nieuwsberichten in een lijst
- section in een section resulteert in een lage prioriteit van de tekst in het 2e section element. Maak van 1 van de 2 een div ofzo (of gewoon meteen een lijst)
- een anchor (link) element kan nooit een heel item zijn. Maak hier mooie items van een geef de datum geen link mee, maak de link met CSS gewoon 100% hoog en breed
- footer tekst hoort ook in een element te staan, ik gebruik hier vaak het small element voor.
- voeg properties samen voor een snellere CSS sheet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
padding: [top] [right] [bottom] [left];
padding: [top] [right/left] [bottom];
padding: [top/bottom] [right/left];
padding: [top/right/bottom/left]
/* dus */
padding: 5px 10px;
/* ipv */
padding: 5px;
padding-left: 10px;
padding-right: 10px;

- herbedenk je selectors. De meeste kunnen makkelijk sneller gemaakt worden. Bijv `section#slider`. Een ID is uniek en die tag ervoor zorgt alleen voor meer denktijd voor het browser, gebruikt dus gewoon `#slider`.
Of `nav ul li a.current`. Die is veel te specifiek terwijl `nav a.current` precies dezelfde elementen selecteert en een stuk sneller is.
- gooi je CSS eens door http://prefixr.com/ zodat je de goede prefixen hebt. Je gebruikt hier bijv. de oude webkit syntax uit 2011 terwijl die allang dezelfde syntax als mozilla hebben.
En include altijd de standard versie, zonder prefix. En ook alle prefixen die nodig zijn, nu vergeet je Opera...

Pagina's
Een normale pagina verschilt vaak van de homepagina. Zo wil ik op een andere pagina echt niet die enorme slider zien en die enorme balk van nieuws-/twitterberichten ook niet.
Denk goed na waar een gebruiker nou voor op die pagina komt en toon alleen dat en niet allemaal andere dingen waardoor hij alleen maar wordt afgeleid van het doel.

Design
Ik ben zelf niet echt liefhebber van het design, het lay-out is wel goed overigens. Het is een beetje saai en heeft niet echt een 'spannend' element. Probeer eens een heel klein en vaag patroontje in de achtergrond van je pagina, of een kleine gradient in de rode slider.

Menu
Een menu moet opvallen, mensen moeten makkelijk kunnen navigeren. In jou geval heeft een menu item dezelfde font size als overal, maak het net 1 of 2 pixels groter en je zult zien dat het meer opvalt.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

15/09/2012 23:43:05
Quote Anchor link
Wouter, bedankt voor je zeer uitgebreide review! Ik ga met deze punten zeker wat doen.

Toevoeging op 16/09/2012 00:48:37:

Wouter, ik heb volgens mij de meeste puntjes aangepast. Ziet het er zo beter uit?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

16/09/2012 23:51:06
Quote Anchor link
*bump*

Stefan WM

Stefan WM

17/09/2012 09:26:37
Quote Anchor link
Ik heb eventjes gekeken naar je website, er vielen me een aantal dingen op:
- De header is wel erg aanwezig en erg rood (iets te knallend)
- Ik zou de actieve button (in het menu) niet rood laten kleuren, eerder donker grijs. Anders wordt alles zo rood.
- De afbeeldingen in de header volgen elkaar wel heel snel op

Verder vind ik het geheel iets te rood.

Succes!

Niel Debraune

Niel Debraune

29/09/2012 16:29:27
Quote Anchor link
In 1 woord over je Layout : Zeer mooi gedaan !

Maar :

- Je slideshow gaat wel snel voor mensen met bv. dislexie of andere problemen is dit minder makkelijk om zo snel te lezen, laat dus je foto's iets trager gaan.
- Je header ik vind hem te fel, te rood, ... Het valt iets TE hard op, maak hem wat donkerder ofzo.
- De balk onderaan die tevoorschijn komt ( die cookie balk ) hij irriteert me daar wat, zet hem misschien aan de zijkant dat zou al veel beter zijn.
- De pagina's, klopt het dat je alleen nog maar een Home hebt ?

Verder vind ik je Layout fantastisch, je hebt meteen door wat de bedoeling is van je website *Thumbs Up!*

Doe zo voort zou ik zeggen!

- Raoul -

- Raoul -

29/09/2012 16:51:45
Quote Anchor link
Dat rood is veel te fel.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.