Linux server beheerder gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

22/10/2014 22:21:17
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar iemand die alle wegen binnen linux kent, elk foutje op weet te lossen en mij dit uit kan leggen hoe het gebeurt is.

Momenteel bezit ik twee linux servers, één managed, en één unmanaged, helaas betaal ik veel voor het managed deel maar word er niks aan gemanaged, sterker nog, ik moet alles zelf updaten en als er iets geinstalleerd moet worden kost het extra geld.

Daarom wil ik enkel nog unmanaged servers gaan gebruiken, maar met die reden heb ik een linux exper nodig die mij wanneer het nodig is, er storing is, of ik hulp nodig heb kan contacten om dit te verhelpen.

Ben jij degene die mij hierin kan ondersteunen voor een goede lange samenwerking?
Neem dan contact op, vermeld hoeveel kennis je hebt, hoeveel jaar ervaring en natuurlijk wat je uurtarief is.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 06:31:42
 

23/10/2014 12:19:11
Quote Anchor link
Robert, zo te zien heb je je server bij TransIP.
TransIP is een leuke professionele club die toch graag wat geld ziet rollen.

Ik zelf heb 2 VPSen afgenomen bij CloudVPS, een bedrijf in Rotterdam die een uitstekende dienst levert.
Ik heb service level 0 en doe alle "updates" zelf.
Problemen met e-mail probeer ik zelf op te zoeken m.b.v het internet en serverfault

Een systeem-beheerder die je uit de brandt helpt is een dure grap vandaar dat jou managed-server zo duur kost.
CloudVPS doet voor weinig geld of gratis de VPSen van mij updaten. Ook bij e-mail problemen hebben ze me uitstekend opweg geholpen.

Wellicht is TransIP de boosdoener of vraag je juist veel aan hun.
Ik zelf heb nog nergens voor hoeven te betalen dan alleen me eigen maandelijkse kosten.
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

23/10/2014 12:24:35
Quote Anchor link
Beste Rickert,

Ik host mijn servers niet bij TransIP, mis gegokt ;) Mijn domeinnamen echter wel, waarschijnlijk dat je daarom daar terecht komt.


Wat betreft CloudVPS, ze zijn wel wat duurder dan gemiddeld maar ik zal eens contact met ze opnemen, heb meerdere mensen al over ze gehoord.

Bedankt in ieder geval!
 
E vH

E vH

23/10/2014 14:31:28
Quote Anchor link
Hoi Robert,

Op zich is een unmanaged server niet zo moeilijk om zelf te managen.
Je moet alleen weten waar je over praat en vooral weten wat je doet.

Lang leven het internet: zoek en gij zult vinden.

Je moet weten hoe je kunt updaten (google: linux check update)
Je moet weten hoe je kan inloggen via ssh (google: inloggen ssh (tip: zoek ook eens op putty))
Je moet weten hoe DNS werkt, dit verlicht veel stress!
Uiteraard een firewall gebruiken (ik gebruik zelf CSF)

Zo heb je nog tal van voorbeelden, maar google is je vriend in dit geval.

Ik heb zelf een VPS bij transip, incl honderden domeinnamen, bij storing, krijg je netjes een mail ( nog nooit gehad ).
Je kunt snapshots maken ( voordat je iets verknalt ;-)).
Prijzen: zeer gunstig!

Waarom ik niet voor managed vps ben gegaan? Vanwege hoge kosten. Geen snelheid in aanpassingen. Zat niet te wachten op SLA's. Support van lik me reet. Geen update's. Server niet ingesteld zoals ik het zou willen instellen.
Gewijzigd op 23/10/2014 14:34:47 door E vH
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

23/10/2014 15:18:25
Quote Anchor link
Beste Elmar,

Ik begrijp je keuze zo ben ik ook begonnen, echter liep ik tegen problemen aan die ik niet op wist te lossen.
Vandaar dat ik naar managed ben overgestapt, helaas is het inderdaad wat jij zegt, je krijgt er niks voor terug.

Dus ik ga toch de switch terug weer maken ;)

Wat de e-mail betreft, dat heb ik inderdaad allemaal gedaan, echter blijft het fout gaan.
Maar ik heb inmiddels contact opgenemen met CloudVPS we gaan daar eens ervaren hoe het is!

Gr. Robert
 
E vH

E vH

23/10/2014 15:37:17
Quote Anchor link
" echter blijft het fout gaan."

Wat gaat er fout?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

23/10/2014 15:39:00
Quote Anchor link
De mail die vanaf mijn shop/outlook word verstuurd komt voornamelijk bij gmail nog regelmatig in de spam.
Ik heb hier DNS voor ingesteld (spf records) en nog veel meer weet niet precies meer wat, maar nogsteeds komt het in de spam.
 
E vH

E vH

23/10/2014 15:40:39
Quote Anchor link
welke domein betreft het?
 
Klim geit

klim geit

23/10/2014 15:59:30
Quote Anchor link
Tsja, ik vindt het nogal een risico om voor unmanaged te gaan wanneer je vrijwel geen verstand hebt van Linux servers.
Het lijkt allemaal makkelijk en veilig, maar juist de gebruiker van de server zal 99,99% van de veiligheidsrisico's veroorzaken.

Wij hosten een aantal servers bij True en betalen daar ca 450 ex. BTW / server / maand voor.
En dat terwijl ik Linux certificaten heb, maar me gewoon 0,0 zorgen wil maken over security issues.
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

23/10/2014 16:20:37
Quote Anchor link
Beste Remo,

Begrijp ik, maar ik heb geen 450 euro per maand liggen voor servers ;)
 

23/10/2014 17:13:36
Quote Anchor link
Robert Wazzaa op 23/10/2014 15:39:00:
De mail die vanaf mijn shop/outlook word verstuurd komt voornamelijk bij gmail nog regelmatig in de spam.
Ik heb hier DNS voor ingesteld (spf records) en nog veel meer weet niet precies meer wat, maar nogsteeds komt het in de spam.


Ik heb ook vaak gezeur gehad met e-mail.
Wat er bij mij werd aangegeven:
- spf records
- reverse DNS
- applicatie die je gebruikt kan problemen geven
- header emails
- inhoud e-mail
- afzender e-mailadres

Verder deed ik inderdaad een reverse DNS van je domeinnaam en kwam bij TransIP idd.
En ik zou je aanraden bepaalde dingen door CloudVPS te laten afhandelen en bepaalde dingen zelf doen.

En bij vragen mag je PM-en natuurlijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.