login en download script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

06/07/2015 19:13:14
Quote Anchor link
Ik hoop dat er iemand is die weet waar ik een zoals hieronder beschreven script kan vinden:

Ik moet vanuit wordpress een feed van een leverancier importeren. Omdat ik dat vol automatisch wil doen moet hij direct vanaf de feed url van de leverancier opgehaald worden elke dag.
Nu moet je voordat je die feed kan downloaden echter eerst inloggen (geen http autification) en dat geeft een probleem.
Ik zoek nu dus een script welke automatisch bij de leverancier kan inloggen en daarna direct de feed naar mijn server download en in een zelf in te stellen map opslaat. dan kan ik met mijn importscript dat bestand weer in mijn shop importeren.
Bedoeling is dus dat ik dat script wat inlogt en feed download elke dag automatisch laat draaien via een cronjob.
Wie weet er een plugin of ander script welke dit kan?
Groet

Daniël
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:29:34
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

06/07/2015 19:21:08
Quote Anchor link
Een wordpress plugin zou ik niet weten maar het kan ook net zo goed een op zichzelf staand php script zijn. (Ik zou eigenlijk moeten zeggen dat dat beter is). Wat je nodig hebt is de CURL library en iemand die met PHP uit de voeten kan of zelf erin duiken.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

06/07/2015 19:31:56
Quote Anchor link
Ik ga er vanuit dat er vele van dit soort scripts moeten zijn. maar heb geen idee op welke keywoorden ik moet zoeken en/of waar ik zoiets zou kunnen vinden.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

06/07/2015 19:55:46
Quote Anchor link
Als die feed(dienst) semi-professioneel is opgezet zou ik ook een soort van API/webservice verwachten middels welke je je kunt identificeren en de feed kunt downloaden. Heb je daar al naar gekeken?

En anders wordt het dus CURL waarschijnlijk ja :s.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

06/07/2015 20:48:37
Quote Anchor link
Dat is er helaas niet nee.
De feeds zijn ook gewoon xml of csv files.
Maakt kwa importeren verder niks uit. met handmatig gedownloade files heb ik import al ehlemaal voor elkaar, maar nu net dat automstich downloaden/ophalen is het probleem.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/07/2015 21:07:23
Quote Anchor link
Zoals al gezegd is kan je cURL gebruiken om de data op te halen, zodat je die zelf kan verwerken.
je kan dit via een cronjob uitvoeren, of eventueel handmatig doen via een knop in je beheerpaneel.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/07/2015 07:53:46
Quote Anchor link
Niemand die daar zo een kant en klaar scriptje voor weet?
Kan zelf niet programmeren dus zou er dan iemand voor moeten inhuren.
 
Eddy E

Eddy E

07/07/2015 10:27:31
Quote Anchor link
Kijk eens goed naar deze pagina: klik de bovenste twee links eens aan: https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1ZMDB_enNL520NL520&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=phphulp+inloggen+curl

Mocht je meer hulp nodig hebben: ik kan dit wel voor je doen voor een fatsoenlijke vergoeding.
 
Randy vsf

Randy vsf

07/07/2015 16:01:30
Quote Anchor link
Voor joomla is er de datafeed plugin, die doet precies wat jij wilt.
Voor wordpress zal er ook wel zoiets zijn.

30 sec google levert dit op:
http://blog.zanox.com/nl/nederland/2013/10/29/eenvoudig-datafeeds-gebruiken-via-wordpress-plugin-datafeedr/
https://wordpress.org/plugins/tags/datafeed
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/07/2015 17:29:56
Quote Anchor link
Eddy E ik ga dat eens bekijken en zien of ik daar wat mee kan.

Randy... dat is zo te zien een plugin die een feed kan ophalen en gelijk importeren en nog veel meer functies. Dat laatste moet hij dus niet doen. hij hoeft enkel in te loggen en de feed naar mijn server te downloaden.
Die plugin is dus vele malen uitgebreider. en kost 27 euro per maand.
Maar heb de technische persoon van groothandel gesproken en die heeft waarschijnlijk een script voor me die op hun site kan inloggen en vervolgens de feed op mijn eigen server kan opslaan.
 
Randy vsf

Randy vsf

07/07/2015 17:34:07
Quote Anchor link
Bekijk de 2e link eens.
Je hoeft niet alle functies van een plugin te gebruiken..
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/07/2015 17:43:32
Quote Anchor link
van de 2de link heb ik de eerste plugin (wp all import) en daarvan de betaalde pro versie.
Die plugin kan dus wel feed importeren die niet achter een login staan 9gebruik ik in een shop met andere leverancier) en kan tevens feeds ophalen van een website die http autification toestaat. maar beide situaties gelden dus niet voor deze leverancier.
Datafeedr haalt zo te zien juist geen feeds op maar maakt tegen maandelijks bedrag verbinding met database van datafeedr en dan kan je daar producten uit ophalen.
De rest van de plugins bied zo te zien ook geen optie om (via curl) op een website in te loggen en een feed naar je eigen server te downloaden en als csv bestand in een specifieke map op de server op te slaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.