mail headers ofzoiets
Beste,
Ik vraag mij al geruime tijd af:
Is het mogelijk dat als ik een mail verstuurd, en als deze aangekomen is bij de ontvanger, ik een bevestegings mail terug krijg?
Iets dat je meestuurt in de header ofzo, dat een mail terug stuurt als het ontvangen is.?
Ik vraag mij al geruime tijd af:
Is het mogelijk dat als ik een mail verstuurd, en als deze aangekomen is bij de ontvanger, ik een bevestegings mail terug krijg?
Iets dat je meestuurt in de header ofzo, dat een mail terug stuurt als het ontvangen is.?
Gesponsorde koppelingen:
Stel dat het kan, dan nog moet de cliënt dat ook toestaan. Oftewel, het geeft nooit enige garantie van ontvangst.
is het mogelijk op een of andere manier om te controleren of een mail weldegelijk aangekomen is enzo?
Nooit met 100% zekerheid.
Dit is zeer afhankelijk van de instellingen van de cliënt. Persoonlijk heb ik dat allemaal uitstaan. Geen automatische mails bij mij. Stel dat het een spammer is, dan weet ie direct dat ie een correct adres heeft. Nou dan kan ie zijn gang gaan (en zelfs het adres verkopen aan medespammers).
Dit is zeer afhankelijk van de instellingen van de cliënt. Persoonlijk heb ik dat allemaal uitstaan. Geen automatische mails bij mij. Stel dat het een spammer is, dan weet ie direct dat ie een correct adres heeft. Nou dan kan ie zijn gang gaan (en zelfs het adres verkopen aan medespammers).
Das best lastig...
Je moet het houden op een controle of mail() correct is uitgevoerd.
Ja,
Maar het kan zijn dat het domein down is
of dergelijke
en de mail gwn niet aankomt...
Maar het kan zijn dat het domein down is
of dergelijke
en de mail gwn niet aankomt...
Mail wordt standaard 4 á 5 dagen door mailservers vastgehouden als het niet direct afgeleverd kan worden. Dus als een domain down is moet dat meerdere dagen zo zijn wil de mail niet aankomen.
hoe bedoeld u?
ALs ik de mail verstuur van server A naar server B
maar server B is offline, Dan onthoud server A dit 4-5 dagen???
ALs ik de mail verstuur van server A naar server B
maar server B is offline, Dan onthoud server A dit 4-5 dagen???
Ja, normaal wel.
Edit: Uiteraard afhankelijk van de instellingen. Maar standaard is het 5 dagen.
Edit: Uiteraard afhankelijk van de instellingen. Maar standaard is het 5 dagen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -