Mail injection
Beste,
ik heb een script gevonden, dat beweert dat dit genoeg is om , mail injection zou voorkomen
klopt dit?
ik heb een script gevonden, dat beweert dat dit genoeg is om , mail injection zou voorkomen
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
if ( preg_match( "/[\r\n]/", $name ) || preg_match( "/[\r\n]/", $email ) ) {
[... direct user to an error page and quit ...]
}
[... direct user to an error page and quit ...]
}
klopt dit?
Gesponsorde koppelingen:
Dit controleert alleen of er new lines of breaks (en misschien nog een paar van dat soort dingen) in de naam of de mail voorkomen. Maar het lijkt me sterk dat je hiermee een mail injectie kunt voorkomen.
Aron schreef op 03.10.2009 13:35:
Dit controleert alleen of er new lines of breaks (en misschien nog een paar van dat soort dingen) in de naam of de mail voorkomen. Maar het lijkt me sterk dat je hiermee een mail injectie kunt voorkomen.
Wil je CC of BCC in een e-mailheader zetten, dan heb je newlines nodig, dus dit zal wel werken. Je kunt ook op meer dan één @ teken checken.
OF gebruik maken van Swiftmailer, ben je gelijk een stapje richting OOP en kent uiteraard nog vele andere voordelen.
Lol
OOP blijft voor mij een raadsel,
en zal nog een tijdje zo blijven waarschijnlijk..
ik denk dat ik ga controleren op @
Maar, wat moet ik dan controleren??
is het in de headers dat er ge inject word of naar waar hij verstuurd word?? (eerste gegeven van mail() funcite)
OOP blijft voor mij een raadsel,
en zal nog een tijdje zo blijven waarschijnlijk..
ik denk dat ik ga controleren op @
Maar, wat moet ik dan controleren??
is het in de headers dat er ge inject word of naar waar hij verstuurd word?? (eerste gegeven van mail() funcite)
Ik denk gewoon het invoerveld controleren met bijv. str_replace (als de $count variabele 1 geeft heb je te maken met 1 @, dan met ifje
Kijk ook eens op deze site.