marges bij koppen/titels

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/08/2015 14:31:40
Quote Anchor link
Hallo,

Ik vraag me af ... als je een tekstdocument hebt, zet je dan een marge boven en onder een kop/titel. Of alleen onder de kop/titel, of juist alleen er boven? Wat is de handigste "tactiek" volgens jullie?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:46:00
 
Johan K

Johan K

01/08/2015 15:17:19
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je een office document bedoeld? "Als" ik de marges wil aanpassen doe ik dat over het hele document per kop/titel groep en dan zowel boven als beneden. Dit omdat er dan consistentie is over het gehele document i.p.v. 1 kopje.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/08/2015 16:13:40
Quote Anchor link
Ja, een "office" document bedoel ik. Stel dat ik een kop aan de bovenkant een marge geef van 1,5 cm, maar er staat een element boven (een paragraaf) die aan de onderkant ook een marge van 1,5 cm heeft, dan zit er dus ineens een ruimte van 3 cm tussen. Daarom vraag ik me dus af of het slimmer is om altijd alleen aan de onderkant een marge te geven. Maar ik weet niet of dat (in alle gevallen) een juiste aanpak is.
 
Willem vp

Willem vp

01/08/2015 17:51:09
Quote Anchor link
Heet dat niet "margin collapse"? ;-) Als twee blokken op elkaar aansluiten zal op de raakvlakken alleen de grootste van de twee marges worden behouden. Voor zover ik weet doen/kunnen de meeste office-pakketten dat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/08/2015 21:35:49
Quote Anchor link
>> Heet dat niet "margin collapse"? ;-)

Geen idee :-) Dat ken ik (nog) niet. Als dat inderdaad zo werkt zou het mooi zijn. Ik werk met LibreOffice, maar ik weet niet of dat daar dan in zit. Maar is het überhaupt gebruikelijk om bijvoorbeeld een paragraaf een boven- en een ondermarge te geven?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.