Meedenken/werken aan een leuk project/platform

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Terry

John Terry

19/10/2014 13:00:52
Quote Anchor link
Ik/wij zijn bezig met een platform voor tijdelijke verhuur van winkelruimtes.
Wij geloven in het idee en zouden het platform daarvoor graag maken. Het gaat om een simpel platform met de mogelijkheid om profielen aan te maken en een aantal basisfunctie. Natuurlijk wordt het ook verder uitgebreid.


Het moet dus stabiel, simpel en mooi platform worden. Er zijn geen kosten aan dit project verbonden behalve tijd, maar ook geen opbrengsten op het moment.

Ben je geintereseerd in een samenwerking en denk je dat je zo een platform kunt bouwen, reageer dan!

Greetz,

Emil
Gewijzigd op 19/10/2014 13:01:56 door John Terry
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:07:59
 

19/10/2014 14:50:47
Quote Anchor link
Een "simpel" systeem wat jullie onder woorden brengen is naar mijn weten toch redelijk groot.

Profielen:
- inlog/uitlog
- Registratie
- Profielaanpassen
- Profieloverzicht

Dit is even uit me hoofd wat alleen nog maar voor de profielen gedaan moet worden.
Als er voor de developer geen beloning tegenover staat dan begin je al niet goed denk ik.

Geen motivatie voor de developer en het project loopt uit op een sisser.
 
John Terry

John Terry

19/10/2014 19:22:39
Quote Anchor link
Simpel is meer bedoeld als voor gebruik - het is inderdaad geen "simpel systeem" dat lees je niet in mijn tekst.

Beloning is natuurlijk toepasselijk, maar pas als het platform zich loont. Ik geloof nog in mensheid en hoop dat iemand zich op die manier ook zelf kan ontwikkelen.

Dat jij niet geïnteresseerd bent betekent niet dat je het af moet krakken.

Je loopt uit op een sisser als je niets probeert meneer Bombaklats.
 
Maarten Teintenier

Maarten Teintenier

20/10/2014 00:58:23
Quote Anchor link
Wie is ik/wij? Je hebt momenteel al een team op dit project? Wat zijn hun capaciteiten?

Hoe wil je opbrengsten genereren?
 
John Terry

John Terry

20/10/2014 11:56:23
Quote Anchor link
Maarten Teintenier op 20/10/2014 00:58:23:
Wie is ik/wij? Je hebt momenteel al een team op dit project? Wat zijn hun capaciteiten?

Hoe wil je opbrengsten genereren?


He Maarten, Op dit moment bestaat ons team uit mijzelf mijn broer en we hebben in een aantal bekende(professionals) in gedachten, maar dit komt op een latere tijdstip.

Het opzetten van het platform is natuurlijk de basis van alles. Maar om dit in een keer goed te doen willen wij een goed persoon die van het begin aan met ons meewerkt en uiteindelijk een belangrijke schakel in het team wordt.

inkomsten komen uit een percentage van de boekingsbedrag. Ik ben natuurlijk nu nog niet van plan om het hele concept hier online te zetten. Het is een interesant en leuk project en wij hopen dat iemand erin mee wilt.

Mocht je geintereseerd zijn, PM.
 

20/10/2014 12:36:21
Quote Anchor link
@emil, Je hebt mij niet horen zeggen dat ik geen interesse hebt in je project. Dat is een aanname vanuit jou.
Verder breng ik de gedachtes die ik bij jou bericht krijg naar buiten.

Je geeft nu ook aan dat het inderdaad een ingewikkeld systeem kan/gaat worden.
De tijd die de developer erin zal moeten steken is voor hem geld wat dat had hij ook ergens anders kunnen besteden.

Ik wens je alle succes bij het project en vinden van een developer bij deze.
 
Pipo Clown

Pipo Clown

20/10/2014 12:49:50
Quote Anchor link
Er is op dit moment heel erg veel vraag naar dit soort mensen.

Wanneer ik een half uurtje ga Googlen garandeer ik je dat ik 50 projecten heb waar je met deze kennis en ervaring terecht kunt en waar je er ook nog een heel behoorlijke vergoeding voor krijgt.

Mag jij raden waar de voorkeur van de meeste mensen naar uit gaat.

Vreemd ook dat je later pas de professionele bekenden in gaat schakelen en nu nog niet. Of hebben die geen zin om voor de kat zijn delen te gaan werken ? Kunnen ze dan de huur niet betalen ? niet eten ?

Desondanks wens ik je veel succes.
 
John Terry

John Terry

20/10/2014 13:07:46
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reactie jongens.

Als er geen inkomsten zijn uit het project, dan kunnen er op het moment ook geen beloningen uit komen, dat mag denk ik duidelijk zijn. Wel maak je een deel uit van het team, dat bij het doorgroei van het project betrokken is bij alle inkomsten.

Ik vermeld daarom duidelijk bij dat je niet op loon kunt rekenen. Heb jij iets beters te doen, en krijg je er geld voor betaald, dan raad ik je uiteraard dat doen waar je voor kunt eten.

Maar heb je tijd vrij en lijkt het je leuk, dan ben je meer dan welkom. Het is een perfecte manier om jezelf te ontwikkelen als starter en een groot project aan je portfolio toe te voegen. Denk toch dat er een aantal mensen open voor staan, misschien alleen niet hier.
Gewijzigd op 20/10/2014 13:12:47 door John Terry
 
Pipo Clown

Pipo Clown

02/12/2014 12:40:44
Quote Anchor link
Emil Welibekov op 20/10/2014 13:07:46:
Bedankt voor jullie reactie jongens.

Als er geen inkomsten zijn uit het project, dan kunnen er op het moment ook geen beloningen uit komen, dat mag denk ik duidelijk zijn.


Sommige ondernemers calculeren dit soort situaties, zij weten dat er in de aanloop periode kosten gemaakt moeten worden waar geen inkomsten tegenover staan. Zij nemen dit op in hun ondernemingsplan onder de noemer investeringskosten.

Andere ondernemers durven het investeringsrisico niet aan, hebben dus eigenlijk onvoldoende vertrouwen in hun eigen product, en leggen het risico in dat geval graag bij anderen neer.

Wanneer je ziet dat een ondernemer onvoldoende vertrouwen heeft in zijn eigen product om de nodige investeringen te doen denk ik dat je als 3e partij al helemaal erg terughoudend moet zijn.
 
John D

John D

02/12/2014 13:19:34
Quote Anchor link
Jammer dat zo'n discussie altijd vervuild wordt met developers die het NIET willen doen maar wel klaar staan om de vraag ruim van commentaar te voorzien uitgebreid gelardeerd met het feit dat developers WEL betaald moeten worden, dat idealisten/hobbyisten/startende developers vermoedelijk niet te vinden zijn en dat ondernemers het maar in moeten calculeren. Topic Starter heeft duidelijk aangegeven dat er nog geen kosten en geen inkomsten zijn. Ben je niet geinteresseerd reageer dan gewoon niet. Ik lees dit zo vaak dat ik me nu maar eens geroepen voelde om te reageren, ook voor TS.
Gewijzigd op 02/12/2014 13:30:20 door John D
 
Jacco Engel

Jacco Engel

02/12/2014 13:44:34
Quote Anchor link
Even als reactie John D :

Laat ik voorop stellen dat ik het in grote lijnen met je eens ben, maar wat ook opvalt is dat er een hoop van deze verzoeken voorbij komen van mensen die niets willen investeren terwijl ze wel een "Geweldig" plan hebben. Ok daar kan ik inkomen, sommige mensen hebben daar geen kapitaal voor.

Wat ze echt vaak ook missen is een van de volgende (en bij voorkeur allebei) punten :
- Hoe komt de vergoeding tot stand op het moment dat er wel iets te verdelen word
- Wat word de compensatie voor de developer op het moment dat het project vroegtijdig of door mis management gestopt word.

Het antwoord hier op kan natuurlijk gewoon zijn "Niet", maar dan is dat in mijn ogen wel zo netjes om te melden om op die manier te voorkomen dat hier achteraf onduidelijkheid over bestaat

Op het moment dat je er in stapt en alles loopt zoals het moet lopen maar het project komt niet van de grond is dat in mijn ogen een risico waar je vooraf mee akkoord bent gegaan. Het kan echter ook dat , door mensenlijk falen, een project vroegtijdig word afgebroken of mislukt. En in dergelijke gevallen moet er in mijn ogen een vorm van garantie tegenover staan die er voor zorgd dat je als developer niet voor niets aan het werk bent geweest.

Met betrekking tot dit project lijkt mij dat dit door iemand moet worden gebouwd die iets meer ervaring heeft met ontwikkelen, dus de startende developer (hier geintrepeteerd als iemand die het nog aan het leren is) is niet de idiale optie.

Hobbyist != gratis , deze opmerking gaat helemaal scheef in mijn ogen omdat je daarmee sugereerd dat een hobbyist dat voor niets zou doen. Die optie is mogelijk maar er zijn genoeg hobbyisten die wel degelijk een vergoeding willen. Daar komt bij dat je iemand tot je beschikking wil voor een startende ondernemeing die een relatief korte responsetijd heeft, en ook dit is lang niet bij alle hobbyisten het geval

Dan als laatste de genoemde idealist. Dit gaat om het (tijdelijk) verhuren van ruimtes aan ondernemingen als ik het goed begrijp, kan aan mij liggen, maar ik zie hier geen enkele idialistische motivatie in.

Om een lang verhaal kort te maken, ik begrijp je punt, en de vragen kunnen mischien iets subtieler verwoord worden maar bij een groot gedeelte van de vragen bij dit soort aanvragen, zijn het wel degelijk terechte vragen , alleen zijn deze mischien niet altijd goed verwoord.

En hier ga ik het (in dit topic) bij laten
Gewijzigd op 02/12/2014 14:07:04 door Jacco Engel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 14:51:38
Quote Anchor link
Zonder me al te veel in de discussie te willen mengen, denk ik dat het voornamelijk van belang is om duidelijkheid te scheppen. Dit is een taak en plicht van de opdrachtgever.

Normaal gesproken is het zo dat gedane arbeid vergoed wordt. Hier is sprake van een situatie waarin dat niet het geval is. Wat dan van belang is, is om als opdrachtgever duidelijk te maken of er nooit sprake zal zijn van een vergoeding, óf dat er wel sprake zal zijn van een vergoeding indien aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. En indien aan deze voorwaarden wordt voldaan, waar bestaat die vergoeding dan uit?

Het gaat dus om duidelijkheid. Als je zelf geen geld hebt om iemand te betalen en je iemand gratis voor je wilt laten werekn, dan zul je op z'n minst duidelijk moeten maken of daar ooit iets tegenover staat. Nu is dat nog veel te vaag.

Iemand die een gratis opdracht aanneemt, heeft op z'n minst het recht om van te voren behoorlijk concreet te weten hoe zijn toekomstperspectief eruit ziet. Ik raad ook aan om dit contractueel vast te leggen. Het zal niet de eerste en de laatste keer zijn dat iemand een gratis opdracht uitvoert, en de opdrachtgever vervolgens zijn verplichtingen niet nakomt maar wel profiteert van al het werk dat de opdrachtnemer gratis heeft verzet.

Het is voor iedereen een persoonlijke keuze of hij/zij gratis wil gaan werken, maar de stelregel is dat van te voren concreet duidelijk moet zijn óf er ooit sprake zal zijn van een vergoeding, onder welke voorwaarden deze vergoeding wordt uitgekeerd, en waaruit deze vergoeding bestaat. En laat dit ook van te voren vastleggen in een contract. Het is dan vervolgens een persoonlijke (maar weloverwogen) keuze of je wel of niet met de betreffende opdrachtgever in zee wilt gaan.
 
John Terry

John Terry

02/12/2014 15:01:56
Quote Anchor link
Guys volgens mij zijn jullie allemaal prima consultants hier... jullie hebben klaarblijkend te weinig opdrachten of te veel vrije tijd voor dit soort discussies.

Enige wie hier wat zinnigs heeft gezet is volgens mij John D.

Ik heb niet veel ervaring op dit forum, maar zou deze discussie graag willen sluiten (aangezien het op mijn initiatief geopend is).

Mocht iemand weten hoe dat gaat, doe mij dan een plezier.

Ik wil niemand kwetsen, maar dit hele gesprek was niet de bedoeling van begin af aan.

Mijn oprechte excuses voor jullie tijd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 15:07:25
Quote Anchor link
>> jullie hebben klaarblijkend te weinig opdrachten of te veel vrije tijd voor dit soort discussies.

>> Enige wie hier wat zinnigs heeft gezet is volgens mij John D.

Zozo, dus ik investeer tijd om een zinnige toelichting te geven en jij beschouwt dat klaarblijkelijk als onzinnig? Terwijl ik juist probeer om iets duidelijk te maken? En daarnaast val je ook nog even iedereen aan dat hij/zij teveel tijd heeft voor "dit soort discussies"?

Jammer dat je op deze manier omgaat met feedback. Hiermee gooi je mijns insziens je eigen ruiten in. Hoe je hier mee omgaat duidt in ieder geval niet op enige mate van professionaliteit.

Een slotje op een topic wordt normaal gesproken niet gedaan overigens. Succes met je plannen.
 
John D

John D

02/12/2014 15:07:33
Quote Anchor link
Ozzie, Heel duidelijk en geheel mee eens met uitzondering van het contract-geleuter. "Vastleggen in een contract" is een veelgelezen kreet op dit forum. Diegenen die dit roepen hebben vermoedelijk geen ervaring in deze materie maar roepen dit uit idealistische motieven. Enig idee wat het effectueren van een contract kost? Een van de partijen zou het contract in de prullenbak kunnen werpen en dan? Het naar de rechter stappen, juridische ondersteuning en het uitvechten kost duizenden euro's en enorm veel tijd en ergernis. Dus alleen bij zeer grote opdrachten is het zinvol om een gedegen contract op te stellen ism met een jurist en met leveringsvoorwaarden te werken. Mijn advies, werk uurtje-factuurtje of richt met de bedenker van het onderwerp een bv op of werk uit liefdadigheid. Richt nooit een vof op.
Gewijzigd op 02/12/2014 15:08:27 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 15:11:06
Quote Anchor link
@John:

Ik snap wat je bedoelt met het vastleggen in een contract, maar toch raad ik het aan. Opdrachtgever zou maar ineens tonnen gaan verdienen met hetgeen jij gratis gemaakt hebt en geen cent voor hebt gezien. Een eventuele gang naar de rechter houdt dan uiteraard veel meer stand met een ondertekend contract dan een (welles/nietes) mondelinge overeenkomst. Dus ja, ik zou zeker iets op papier zetten.
 
John Terry

John Terry

02/12/2014 15:29:32
Quote Anchor link
met alle respect Ozzie ( ik ken je personelijk niet), maar ik heb 3x niks aan je feedback.

Jullie missen de kern van het onderwerp. Ik zoek naar iemand die mee wilt denken/werken aan een veelbelovend project (in mijn ogen).

Als ik een freelancer of werknemer zocht had ik wel een vacature geplaats. Prima dat je jouw mening kwijt wilt, maar voor mij heeft het absoluut geen meerwaarde.

En als de beheerders van dit forum dit ooit in acht nemen - het is fijn als je een discussie kunt afluiten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 15:43:42
Quote Anchor link
Beste Emil,

Dat klopt. Jij kent mij niet en ik ken jou niet. Ik reageer enkel op een lopende discussie. Jij gaat echter mensen beledigen. Met uitspraken als "jullie hebben klaarblijkend te weinig opdrachten of te veel vrije tijd voor dit soort discussies" schiet je helemaal niks op, behalve dat ik je hierdoor niet meer heel serieus kan nemen. Op dit forum gaan wij respectvol met elkaar om en gaan we niet iemand aanvallen omdat zijn/haar mening toevallig niet overeenkomt met de jouwe.

Je mag van mij zeggen dat je 3x niks aan mijn feedback hebt. Buiten het feit dat ik zo'n uitspraak behoorlijk onrespectvol vindt, geeft het mij de indruk dat je óf niet begrijpt wat ik zeg óf dat je niet goed weet waar je mee bezig bent.

Dat je mensen zoekt die mee willen helpen met je project vind ik prima. Dat je iemand zoekt die dat gratis doet, dat mag. Het enige wat ik aangaf is dat het dan jouw verantwoordelijkheid is om concreet te maken wat diegene kan en mag verwachten. En blijkbaar stuit die uitspraak jou tegen de borst. Misschien omdat je dat te lastig vindt, misschien omdat je je niet wil vastleggen. Er zijn genoeg redenen te bedenken. Ik vind het alleen maar heel vreemd dat je zo aanvallend reageert als iemand enkel iets duidelijk probeert te maken en je probeert te helpen. Schijnbaar vind jij dat alles precies zo moet gaan zoals jij het wilt. Moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vraag me af of je het als ondernemer met zo'n instelling het ver zult schoppen. Ik wens je nogmaals veel succes met je project.
 
Roy B

Roy B

02/12/2014 15:54:03
Quote Anchor link
Volkomen met Ozzie eens. Ik heb even overwogen om je een kans te geven en wellicht een bijdrage te leveren aan het project, maar gezien je onprofessionele reacties en het beledigen van andere ga ook ik je niet helpen.
Desondanks succes met zoeken!
Gewijzigd op 02/12/2014 15:54:24 door Roy B
 
Wouter J

Wouter J

02/12/2014 16:01:08
Quote Anchor link
Gelieve ook in deze vacature alleen nog maar te reageren wanneer je interesse hebt in de vacature.
Gewijzigd op 02/12/2014 16:01:25 door Wouter J
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/12/2014 16:11:17
Quote Anchor link
Wouter J op 02/12/2014 16:01:08:
Gelieve ook in deze vacature alleen nog maar te reageren wanneer je interesse hebt in de vacature.

Emil Welibekov op 02/12/2014 15:29:32:
...

Als ik een freelancer of werknemer zocht had ik wel een vacature geplaats.

Er is volgens de topic-starter geen sprake van een vacature.

Daarnaast is het niet verboden om vragen te stellen en tips en feedback te geven, mits dit gebeurt op een respectvolle wijze, zonder daarbij iemand te beledigen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.