Meerdere pagina's in een php-bestand samenwerken met variabelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris van Boot

Chris van Boot

29/06/2015 20:44:51
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ten eerste weet ik niet of het precies hier thuis hoort maar ik denk het wel...
Ten tweede kan ik het niet helemaal goed uitleggen maar ik ga het proberen.
Met "Meerdere pagina's in een php-bestand" bedoel ik zeg maar iets van www.iets.nl/index.php?categorie=hallo
Ik denk dat dat wel duidelijk is, nu komt het grootste probleem namelijk laten samenwerken met variabelen.
Ik wil zeg maar dan een table (database) waarin bijvoorbeeld staat dat iets waarbij de content "Hallo, gaat alles goed?" is, de categorie "Vraag" is en subcategorie "Persoonlijk" is laten samenwerken waardoor de link www.iets.nl/index.php?categorie=vraag&subcategorie=persoonlijk wordt, en op die pagina zie je dus de content "Hallo, gaat alles goed?", maar dan wil ik het zo laten samenwerken dat wanneer je dus een nieuwe subcategorie en dus nieuwe content toevoegt, dat dat automatisch gebeurd zonder dat je iets aan de code moet doen, dus stel je voor de nieuwe subcategorie is "Onpersoonlijk" en de content is "Welke kleur is gras?", dat je die content al gelijk kan terugvinden wanneer je naar www.iets.nl/index.php?categorie=vraag&subcategorie=onpersoonlijk gaat.

Mijn vraag is dus, is dit mogelijk?
Zo ja, zou iemand mij hiermee op weg willen helpen?

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 29/06/2015 20:49:38 door Chris van Boot
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:47:20
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/06/2015 22:27:50
Quote Anchor link
Dat is mogelijk. Het is met name een kwestie van twee database tabellen: categorie en subcategorie.

categories:
- category_id
- title

subcategories:
- subcategorie_id
- category_id
- title
- content

Dan een admin gedeelte waar je (sub)categorieën kunt toevoegen / wijzigen en verwijderen
en een webpagina die met jouw $_GET variabelen de gegevens uit de database trekt.

Toevoeging op 29/06/2015 22:30:45:

Je kunt het nog mooier maken met zgn clean url's:

http://www.iets.nl/vraag/persoonlijk
http://www.iets.nl/vraag/onpersoonlijk
 
Chris van Boot

Chris van Boot

30/06/2015 12:30:35
Quote Anchor link
Bedankt voor het antwoord, alleen heb ik geen idee hoe ik moet beginnen :/
Ik ben hier nog niet zo gevorderd in, dus hopelijk kan iemand mij een beetje helpen met dit.

Verder snap ik ook niet echt waarom er 2 tabellen nodig zijn.
Gewijzigd op 30/06/2015 13:36:40 door Chris van Boot
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.