Menu volgorde veranderen
Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn vaders website een systeem gescript waardoor hij zijn website online kan aanpassen. Hij kan dus de inhoud van de pagina veranderen, nieuwe pagina's toevoegen en de titel van de pagina's veranderen. ect.
Nu is mijn vraag hoe krijg je zo'n box waar je de volgerde mee kan aanpassen van je pagina's. Ik heb nu alle pagina's een ID gegeven en ik order ze ASC. Dus de pagina met id 1 komt als eerste in het menu. ik wil nu dus dat hij de volgorde kan aanpassen in het adminpaneel alleen ik weet niet hoe zo'n box heet die ik bedoel. Dan zie je alle name van de pagina's en kan je ze naar boven of beneden doen en dan submitten.
Zou iemand me hier een voorbeeld van kunnen geven of de naam van zoiets kunnen geven?
Bvd
Ik heb voor mijn vaders website een systeem gescript waardoor hij zijn website online kan aanpassen. Hij kan dus de inhoud van de pagina veranderen, nieuwe pagina's toevoegen en de titel van de pagina's veranderen. ect.
Nu is mijn vraag hoe krijg je zo'n box waar je de volgerde mee kan aanpassen van je pagina's. Ik heb nu alle pagina's een ID gegeven en ik order ze ASC. Dus de pagina met id 1 komt als eerste in het menu. ik wil nu dus dat hij de volgorde kan aanpassen in het adminpaneel alleen ik weet niet hoe zo'n box heet die ik bedoel. Dan zie je alle name van de pagina's en kan je ze naar boven of beneden doen en dan submitten.
Zou iemand me hier een voorbeeld van kunnen geven of de naam van zoiets kunnen geven?
Bvd
Gesponsorde koppelingen:
ja, erg bedankt. Dit lijkt veel op wat ik bedoel maar ik zou het graag in zo'n box willen hebben die ze vaak op andere websites hebben. Dus dat je ze gemakkelijk naar boven of naar beneden kan doen door ze te selecteren en op het pijltje te klikken.
Ik heb een tijdje geleden zoiets gemaakt, zal even voor je kijken.
Edit:
Het is niet echt een heel simpel script, vrees ik. Hoe ver ben je met PHP?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Redelijk ver. Maar ik had geen idee hoe ik dit script moest noemen. Ik weet dat het met javascript of met ajax zallen moeten werken, maar omdat er toch zoveel in de ronde zijn dacht ik dat ik het net zo goed even kon vragen.
Jullie zijn erg hard op zoek voor me, maar voor mij hoeft het niet drag en drop te zijn. Hetgeen dat ik echt wil zit een een box en alle namen van de links die in het menu staan staan daar netjes onder elkaar en je kan de volgorde simpel veranderen door er eentje aan te klikken en op een pijltje te drukken dat ergens aan de zijkant of onderin staat.
Als dit echt niet te vinden is dan zal ik genoegen moeten nemen met wat jullie me nu hebben laten zien.
p.s. ben nog steeds benieuwd of Jan Koehoorn hetgeen heeft dat ik zoek.
Als dit echt niet te vinden is dan zal ik genoegen moeten nemen met wat jullie me nu hebben laten zien.
p.s. ben nog steeds benieuwd of Jan Koehoorn hetgeen heeft dat ik zoek.
@Kevin Dat is prima te vinden. Maar ik denk dat de mogelijkheid die ik je gegeven heb net zo makkelijk is om te implementeren en voor je vader een stuk prettiger om mee te werken :)
Als je gewoon die betreffende tutorial leest zul je zien dat dit vrij vanzelfsprekend en logisch is. Verder ben ik niet te beroerd om je daarmee te helpen mocht je dat willen :)
Als je gewoon die betreffende tutorial leest zul je zien dat dit vrij vanzelfsprekend en logisch is. Verder ben ik niet te beroerd om je daarmee te helpen mocht je dat willen :)
Edit:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
Deze is voor alle browsers.. en zet er ook altijd gewoon nog een link in als het kan.. want als iemand javascript nu heeft uitgeschakelt gaat ie teminste nog ergens naar toe:)
Edit:
SplaakGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mebus vg
@Mebus ik denk dat de point je een beetje ontgaan is. Met mijn oplossing als je in de lijst de volorde verandert gebeurt er niets. Als je er gewoon op klikt wel
IE only... IE weer natuurlijk hè...