Met PHP (o.i.d) vanuit de browser een Applicatie starten.
Moet voor school voor een opdrachtgever nl een project maken, en vandaag zijn we in een bespreking tot de conclusie gekomen dat dat de oplossing tot het probleem zou zijn: Vanuit de browser een applicatie opstarten.
Dat hoefd niet noodzakelijkerwijs met PHP (al leek dit me best wel praktisch) maar kan ook met behulp van JavaScript of een Java Applet.
Mocht iemand hier wat over weten, daen de informatie met mij willen delen, dat zou ik hemhaar erg dankbaar zijn :)
Groeten,
Jan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan
doe gewoon system("C:\path\naar\je\bestand.exe");
exec functies van PHP?
Wellicht dat je iets kunt met de Volgens mij technisch onmogelijk
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zou het wel moeten kunnen.
Probeer dat maar is voor elkaar te krijgen :)
Vanuit de browser, dus clientside, dus kan niet met PHP (want dat is serverside). Exec() start programma's op de server waarop php draait.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties.
Jan
In principe zou het niet moeten kunnen. Javascript kan het niet, de enige optie is om bepaalde plugins te gebruiken die het wel toestaan. Maar normaalgesproken wil je natuurlijk ook niet dat websites zomaar programma's kunnen gaan opstarten op je pc. Het verschil tussen het programma msword opstarten en deltree *.*. Kortom: het kan niet, behalve als je je gebruikers verplicht om een of andere vage plugin te installeren die hun browser lek maakt, ik zou je opdrachtgever maar niet verkopen dat het kan.
Je kan een Java webstart applicatie maken..