mouseover tekst -> foto

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »
D B

D B

02/09/2014 17:29:33
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben mijn website weer eens wat aan het uitbreiden, en had het idee om foto's aan namen te hangen.
Nu vraag ik me af het mogelijk is om een bijvoorbeeld een <span> oid (of moet dit altijd een <a href> zijn?), om de naam heen te plaatsen en deze dan bij mouseover een bepaalde foto of tekst te laten weergeven.

Is dit mogelijk?

Zoja, kan iemand mij ergens een voorbeeld hiervan geven of misschien een beetje op weg helpen?

Het gaat vooral om namen waar ik eigenlijk een klein 'popupje' bij wil weergeven...
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:10:05
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

02/09/2014 17:36:37
Quote Anchor link
Het lijkt me dan het meest logische om dat met js te doen. en dan gewoon de mouseover functie gebruiken
 
D B

D B

08/09/2014 10:02:30
Quote Anchor link
Ok,

Nu haal ik deze namen met id op uit een database, en dacht ik zelf om te kijken of het bestand id.jpg bestaat in een foto map en dan deze dus te tonen. Maar hoe kan ik dit nu verwezenlijken met js?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if ( file_exists('avatar/'. $id. '.jpg') {
    echo '<span id="'. $id. '">Jan Test</span>'; //hier zou dan de mouseover bij moeten?
}
else {
    echo 'Jan Test';
}

?>


Zou zoiets dan moeten kunnen?
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

08/09/2014 11:53:24
Quote Anchor link
Bedoel je zoiets als dit

website: klikje
Gewijzigd op 08/09/2014 11:53:51 door Bas IJzelendoorn
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/09/2014 12:12:21
Quote Anchor link
Zoek anders eens op tooltip (of tooltip image).
 
D B

D B

09/09/2014 20:01:40
Quote Anchor link
Ik heb eens wat gezocht naar tooltip, en dit is inderdaad wat ik zoek.

Nu probeer ik via een ajax call een bepaalde foto te laden, maar hier kom ik helaas nog niet uit.

Dit is wat ik heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
echo '<span class="tooltip" data-id="'. $row['id']. '">';
echo $row['voornaam']. ' '. $row['achternaam']. '<br>';
echo '</span>';
?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
$('.tooltip').tooltipster({
    content: 'Loading...',
    position: 'right',
    functionBefore: function(origin, continueTooltip) {
        continueTooltip();
        if (origin.data('ajax') !== 'cached') {
                $.ajax({
                type: 'POST',
                url: 'tooltip.php',
                id: $(this).data('id'), //hier probeer ik het data-id mee te sturen
                success: function(data) {
                    origin.tooltipster('content', data).data('ajax', 'cached');
                }
            });
        }
    }
});
</script>


Verder weet ik niet wat ik precies in mijn tooltip.php moet zetten om de POST af te handelen. (Kan dit gewoon met php?)

Iemand die mij kan helpen?
 
D B

D B

11/09/2014 16:44:11
Quote Anchor link
Niemand?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

11/09/2014 21:20:44
Quote Anchor link
D B op 09/09/2014 20:01:40:
Verder weet ik niet wat ik precies in mijn tooltip.php moet zetten om de POST af te handelen. (Kan dit gewoon met php?)

Dat laatste kun je natuurlijk gewoon zelf testen ;-)

Waarom wil je bij de mouse-over pas een foto ophalen?
 
D B

D B

11/09/2014 23:02:41
Quote Anchor link
Ik had al wel geprobeerd, maar zonder resultaat. Uiteindelijk zou ik via die mouseover met het id, heel veel uit de database kunnen halen...
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 08:10:01
Quote Anchor link
D B op 11/09/2014 23:02:41:
Ik had al wel geprobeerd, maar zonder resultaat.

Geef dan even aan wat je hebt geprobeerd en wat het resultaat is/waar je vast loopt.

D B op 11/09/2014 23:02:41:
Uiteindelijk zou ik via die mouseover met het id, heel veel uit de database kunnen halen...

Je geeft aan dat je bij de mouseover een foto wilt tonen. Nu geef je aan dat je heel veel kunt ophalen uit de database. Wat is je bedoeling/wat wil je bereiken?
Als het je gaat om die foto: ophalen uit de database en opnemen in je code.
Krijg nu echter het idee dat je iets anders wilt; geef dan aan dat je doel/bedoeling is.
 
D B

D B

12/09/2014 10:09:10
Quote Anchor link
Hallo Obelix,

Alvast bedankt voor het meedenken.

Zoals in mijn eerste post aangegeven denk ik zelf aan een popupje met een foto/tekst (uit database).

Ik heb bovenstaand javascript, hiermee POST ik (volgens mij) naar tooltip.php. Met het uitlezen in tooltip.php heb ik vanalles geprobeerd, dwz. geprobeerd te werken met $_POST en met een standaard echo.

Maar, ik denk dat mijn probleem vooral in deze regel zit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
id: $(this).data('id'), //hier probeer ik het data-id mee te sturen.


Is er een betere manier om dit op te lossen, dan met AJAX? Of is het AJAX gebruik in dit geval wel goed?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 11:47:57
Quote Anchor link
Ik begrijp nog steeds het probleem niet.
Wat bedoel je met popup? Dat is toch de tooltip?
Waarom informatie posten/ophalen (via jquery)?

Ik weet niet waar je jouw voorbeeld hebt weggehaald. Heb in het verleden diverse tooltips gevonden/geprobeerd en daar heb ik nooit via jquery informatie opgehaald uit een database op het moment van de mouseover.
 
D B

D B

12/09/2014 12:47:31
Quote Anchor link
Ik gebruik tooltipster. De popup bedoel ik inderdaad de tooltip mee.

Misschien begrijp ik het AJAX principe verkeerd, maar hiermee kun je toch bij een mouseover iets posten en terugkrijgen, en dat dan in de tooltip laten zien?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 14:17:52
Quote Anchor link
Volgens http://iamceege.github.io/tooltipster/#demos wel. Daar maken ze overigens, in het voorbeeld, geen id aan.
 
D B

D B

12/09/2014 16:35:18
Quote Anchor link
Nee dat klopt, maar dat is dus ook mijn probleem. Het Ajax gedeelte is toch standaard jquery, dus daar zou ik toch het id mee moeten kunnen sturen?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/09/2014 17:25:59
Quote Anchor link
Dat kan ook, maar dan moet je de data property gebruiken:
Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
$('.tooltip').tooltipster({
    content: 'Loading...',
    position: 'right',
    functionBefore: function(origin, continueTooltip) {
        continueTooltip();
        if (origin.data('ajax') !== 'cached') {
                $.ajax({
                type: 'POST',
                url: 'tooltip.php',
                data: {id: $(this).data('id')}, //hier probeer ik het data-id mee te sturen
                success: function(data) {
                    origin.tooltipster('content', data).data('ajax', 'cached');
                }
            });
        }
    }
});
</
script>
 
D B

D B

14/09/2014 23:14:24
Quote Anchor link
Hallo Ger,

Dit is inderdaad wat ik zocht, alvast bedankt voor het meehelpen!

Is het nu mogelijk om bij het resultaat html code te gebruiken? Als ik deze namelijk gewoon echo krijg ik de code zelf in de tooltip te zien.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2014 23:25:14
Quote Anchor link
Optie contentAsHTML: true
toevoegen.
Het helpt ook weleens als je de documentatie bij zo'n plugin leest
 
D B

D B

14/09/2014 23:29:49
Quote Anchor link
Sorry, wist niet dat dit plugin afhankelijk was.

Heel erg bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.