Multi database afhandeling.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank WD

Frank WD

03/03/2013 17:03:57
Quote Anchor link
Voor een nieuw te maken project ben ik aan de slag gegaan met de database meer te normaliseren.
Het normaliseren van de database lukt volgens mij al aardig en heb al een klein test omgeving opgezet.

Alleen nu moet ik dus data verdelen over 2 table's in de database.
Daarom ben ik mij hier over aan inlezen, maar kan nog weinig vinden tot nu toe.
Daarom even de vraag aan jullie:
Heeft iemand van jullie toevallig een handige link waar uit gelegd word hoe ik data over 2 table kan verdelen, het liefst dit in MYSQLI

Ik heb als eenvoudige voorbeeld dit aan table met rows:
artiesten:
- artiest_id
- artiest

artiest_linken:
- link_id
- artiest_id
- website
- facebook
- twitter
- hyves
- youtube

Dit is dus een eenvoudig voorbeeld hoe een database er uit kan zien.
Maar het orginele project is met meer table's in de database waar de gegevens over verdeelt moet worden.
Heeft er iemand een handige tut of link waar ik mij hier over kan inlezen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 08:41:43
 
Willem vp

Willem vp

03/03/2013 17:32:19
 
Frank WD

Frank WD

03/03/2013 18:14:16
Quote Anchor link
Willem, bedankt voor de reactie.
Alleen je geeft hier SELECT FROM url voorbeelden. Dit heb ik natuurlijk straks ook wel nodig. Alleen ik ben eigenlijk eerst meer op zoek naar een tut of voorbeelden met een INSERT voorbeeld.

Alleen mijn voorbeeld in OP is erg eenvoudig gehouden en gemaakt.
Met die voorbeeld zoek ik dus een INSERT voorbeelden of tuts.

Ik kan wel voorbeelden vinden met een TRANSACTION, COMMIT en ROLBACK optie's, alleen zijn die ook gebasseerd op 2 table's en niet als voorbeeld 3 of meer table's
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/03/2013 19:30:22
Quote Anchor link
Ik ben geen mysql expert maar voor zo ver ik weet wordt dat altijd in twee stappen gedaan dus voor iedere tabel 1x een insert query. Wel kun je een soort van mysql functie (procedure genaamd) aan de database toevoegen die dan eventueel twee inserts voor je doet. Maar ik zou het gewoon lekker in PHP oplossen door twee queries achter elkaar uit te voeren
 
Willem vp

Willem vp

05/03/2013 15:47:07
Quote Anchor link
Het was mij uit de vraagstelling niet duidelijk dat je het wilde weten voor een insert.

Insert werkt slechts op 1 tabel tegelijk. Zoals andere Frank (de niet-belangrijke ;-) ) al zei moet je dan gewoon meerdere inserts achter elkaar uitvoeren. Aan stored procedures zou ik nog niet beginnen.

Met drie of meer tabellen werkt het overigens niet wezenlijk anders dan met twee tabellen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.