MYSQLI database schrijven naar JSON

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris van Kesteren

Chris van Kesteren

17/09/2014 10:03:13
Quote Anchor link
Beste Mensen,

Zoals de titel al luid probeer ik MYSQLI database gegevens naar een JSON bestand te schrijven.
Ik heb al meerdere voorbeelden op het internet gevonden, maar allemaal gebaseerd op MYSQL (Geen idee of dit uitmaakt)

Hierbij mijn code:

$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM persons");
$data = array();
while($row = mysqli_fetch_assoc($result)){

$data[] = $row;
}

//echo json_encode($data);
$fp = fopen('results.json', 'w+')
or die("Error opening output file");
fwrite($fp, json_encode($data));
fclose($fp);
?>

De output van de echo werkt wel alleen blijft het hangen bij "Error opening output file"

Iemand een idee :)?
Gewijzigd op 17/09/2014 10:03:31 door Chris van Kesteren
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:43:00
 
Willem vp

Willem vp

17/09/2014 10:44:56
Quote Anchor link
Gokje: je hebt geen rechten om results.json aan te maken?

De foutmelding die je geeft is leuk richting de eindgebruiker, maar niet voor jezelf. ;-)
Als je (tijdelijk) de regels

error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

bovenin je script toevoegt, krijg je waarschijnlijk een duidelijkere foutmelding.
 
Chris van Kesteren

Chris van Kesteren

17/09/2014 10:49:40
Quote Anchor link
Warning: fopen(results.json): failed to open stream: Permission denied in /write_json.php on line 26 Warning: fwrite() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /write_json.php on line 27 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /write_json.php on line 28

Top! ik had geen schrijf rechten.
Nu werkt alles perfect :) Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.