Navicat
Welke sql editor gebruiken jullie? Om bijvoorbeeld query's en andere stuff mee te maken?
Gesponsorde koppelingen:
Uhm, geen:) Gewoon uit het hoofd. Voor PHP heb je een editor nodig, voor die paar regels SQL toch niet,,
Nee ik ook niet eigenlijk. Notepad++ gebruik ik.
@steen
Wel als je veel query's moet maken, en directadmin is nou ook niet echt super met het browsen in sql...
Wel als je veel query's moet maken, en directadmin is nou ook niet echt super met het browsen in sql...
Notepad++ :p
Kan dat ook browsen,aanmaken,editen,verwijderen?
Hoe bedoel je? Oh je bedoelt zoiets al PHPMyAdmin? Notepad++ is gewoon bijna net als de normale wordpad/ kladblok, maar dan met syntax highlighting.
Nee, wil ook echt me database kunnen bewerken. Navicat lite doet wel aardig zijn werk!
phpMyAdmin. En voor PHP zelf uiteraard Zend Development Enviroment :D
Niborx schreef op 20.05.2009 22:29:
Waarom vraag je het dan?Nee, wil ook echt me database kunnen bewerken. Navicat lite doet wel aardig zijn werk!
Waarom gebruik je niet gewoon de tools die je database producent zelf ter beschikking stelt?
... omdat de tools die MySQL zelf beschikbaar stelt niet zo heel handig zijn. Ik gebruik hier ook Navicat voor het maken en bewerken van de database-tabellen en hun relaties. Voordeel van Navi is dat het ook goed werkt op remote servers, via ssh-tunnels en zelfs via een http-tunnel waarmee je zelfs de database van de goedkope host die je normaal alleen via phpMyAdmin toegang geeft kan gebruiken met Navi.
De queries gaan toch nog wel het beste gewoon in TextMate, en dan eventueel even testen in Navicat.
edit: maar wil je echt eens weggeblazen worden door tools, zoek dan eens Toad op, voor het beheren van Oracle databases. Dat ding is echt machtig. Zoveel knopjes, het kan echt alles. Zelfs koffiezetten. (althans, als je het knopje daarvoor kan vinden)
De queries gaan toch nog wel het beste gewoon in TextMate, en dan eventueel even testen in Navicat.
edit: maar wil je echt eens weggeblazen worden door tools, zoek dan eens Toad op, voor het beheren van Oracle databases. Dat ding is echt machtig. Zoveel knopjes, het kan echt alles. Zelfs koffiezetten. (althans, als je het knopje daarvoor kan vinden)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer rrrr
@hipskaksa
Navicat heb ik nu 1.5 dag, dan kan je moeilijk bepalen of iet's hellemaal goed werkt?
Navicat heb ik nu 1.5 dag, dan kan je moeilijk bepalen of iet's hellemaal goed werkt?