Nested Set Model / MPPT logic: hoe voer je een edit actie uit?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

30/10/2014 12:58:44
Quote Anchor link
Enkele maanden terug vond ik een fantastische uitleg over het nested set model:

http://mikehillyer.com/articles/managing-hierarchical-data-in-mysql/

Het heeft me écht verder geholpen met de manier waarop je een tree (pagina navigatie & categorieën) in kan laden. In m'n CMS systeem, gebaseerd op CakePHP, lukt het me perfect om een add en delete uit te voeren en daar ben ik best blij mee :)

Maar... ik zit wat vast wat het updaten van een sub node (tree) betreft. Aanvankelijk dacht ik er met een simpele delete en add te geraken, maar er komt toch wel wat meer bij te kijken. Ik heb de functionaliteit uit proberen te werken, maar heb de indruk dat ik het mezelf véél te moeilijk maak en echt wel te ver naar de oplossing zoek.

M'n vraag is dus: hoe kan je op een simpele manier zo'n edit uitvoeren? Iemand al ervaring mee?
Ik kan indien gewenst m'n code plakken, maar 't bijzonderste is dat ik de theorie rond het edit verhaal snap ;)
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.