Nginx

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 13:46:15
Quote Anchor link
Hey guys,

Weet iemand hier toevallig wat nginx is? Ik las dat het een soort server is "naast" Apache? Ik snap het niet echt. Is dit een vervanging van Apache, of werkt het samen? Iemand die hier iets over kan vertellen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:05:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2014 14:16:33
Quote Anchor link
Nginx is een aparte webserver. Deze is licht-gewicht en sneller dan Apache en wordt steeds populairder. Deze kan je als vervanging van Apache laten dienen.
Gewijzigd op 15/08/2014 14:20:44 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 14:20:27
Quote Anchor link
Thanks Aar, maar als ik het goed begrijp maakt ie wel gebruik van Apache?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2014 14:20:58
Quote Anchor link
Nee, het is een losse webserver. Net als dat je onder de automerken een Audi, een BMW en een Saab hebt.
Gewijzigd op 15/08/2014 14:21:31 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 14:23:52
Quote Anchor link
Oh oke... ik zit even wat documentatie van Plesk te lezen (klik) en daar lijken Apache en nginx samen te werken :-s

Gebruik jij zelf ook nginx?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2014 14:31:18
Quote Anchor link
Op mijn Raspberry Pi heb ik Nginx geinstalleerd, en dat werkt wel prima. Alleen jammer dat SVN er niet op werkt met WebDAV.

Alleen is de configuratie anders, geen vhosts.conf, geen .htaccess etc...

En over dat samenwerken, ik ken Plesk niet zo, maar kan de systeembeheerder niet zelf bepalen of hij Nginx of Apache wilt gebruiken?
Gewijzigd op 15/08/2014 14:31:49 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 14:39:44
Quote Anchor link
Ik heb nog geen Plesk, maar ik ben me een beetje aan het inlezen wat ik er mee kan. Je kan dus in Plesk aangeven of je wel of niet nginx wil gebruiken. Als ik het goed begrijp heeft het een aantal voordelen. Maar... je moet die link maar eens bekijken... volgens mij gebruiken ze daar dus zowel Apache als nginx. Dus je hebt nog steeds Apache, maar nginx hangt "er tussen". Dus de request komt aan bij nginx. Die stuurt 'm door naar Apache. Apache verwerkt de request en stuurt de response naar nginx. Nginx serveert de response vervolgens aan de client/browser. Omdat het "serveren" van de response door nginx gebeurt, zou het sneller werken dan wanneer Apache dit doet en kun je over meer connecties beschikken.

Wel apart, niet?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/08/2014 14:59:59
Quote Anchor link
Dat is geen ongebruikelijk combo, want nginx blinkt uit in statische content en Apache in dynamische content. Je kunt nginx dus gebruiken als front-end proxy voor bijvoorbeeld CSS en JavaScript, en de PHP-requests vervolgens doorsluizen naar Apache.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 17:32:31
Quote Anchor link
Aha... oké, thanks Ward. Maar als ik het goed begrijp gaat dat met Plesk dus allemaal automatisch? En daardoor zouden mijn websites dus ook sneller moeten worden?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/08/2014 17:49:57
Quote Anchor link
Bij "automatisch" kun je altijd wel ergens een vraagteken zetten, maar grofweg: ja, als je nginx voor Apache zet, kun je bij bepaalde applicaties de performance meetbaar verbeteren.

De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/08/2014 17:54:02
Quote Anchor link
>> De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.

Mja, ik heb nog geen Plesk dus dat valt moeilijk te zeggen. Maar ik verwacht dat het een server-wide setting is. Lijkt me niet dat je het voor de ene applicatie aanzet en voor de andere niet. Maar als ik het zo lees, heb je er toch altijd profijt van? Of zie ik dat verkeerd?
 
William David Edwards

William David Edwards

27/08/2014 14:11:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/08/2014 17:54:02:
>> De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.

Mja, ik heb nog geen Plesk dus dat valt moeilijk te zeggen. Maar ik verwacht dat het een server-wide setting is. Lijkt me niet dat je het voor de ene applicatie aanzet en voor de andere niet. Maar als ik het zo lees, heb je er toch altijd profijt van? Of zie ik dat verkeerd?


Ja, dat zie je verkeerd. Het ligt aan je websites. Als je nginx zou gebruiken betekent het niet dat je websites meteen sneller zijn, anders zou iedereen (die het kan) inmiddels wel overgestapt zijn.

Ik zou nginx als proxy gebruiken en Apache als de 'echte' webserver, zo kun je nog wel .htaccess, etc. gebruiken maar worden de requests sneller afgehandeld, etc.

Dus simpel gezegd - als het kan, dan moet je het doen! Als je ook nog wat overhebt voor een hele goede web server moet je eens naar LiteSpeed kijken. Ik gebruik het zelf en het is een goede server.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/08/2014 14:32:26
Quote Anchor link
Oké thanks. Plesk werkt er standaard mee (met nginx) dus dat is wel handig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.