Versio

Nieuwsbrief statistieken

Overzicht Reageren

Hertog Jan

Hertog Jan

28/06/2011 11:51:47
Quote Anchor link
Ik heb het volgende, ik heb een nieuwsbrief systeem waar je nieuwsbrieven kunt versturen naar opgegeven e-mail adressen. Daar wil ik nu een simpel statistieken systeem bij maken. Alleen wat is de beste manier om de statistieken systeem op te slaan? In een aparte tabel* of bij de nieuwsbrief tabel in**?

* Dus een aparte tabel met de volgende velden:
id
newsletter_id
e-mail (om te kijken hoevaak 1 iemand de nieuwsbrief leest)
timestamp (om te kijken wanneer hij bekeken word (welke dag, dagdeel etc))

** Een extra kolom bij de nieuwsbrief tabel in en dan daar steeds +1 bij in te doen.

Maar wat zouden jullie doen? Want optie * is een best wel uitgebreid etc alleen stel ik verstuur een nieuwsbrief naar een paar honderd man, paar keer per maand. Wordt mijn database of dergelijk dan niet langzaam?

PHP hulp

PHP hulp

25/05/2012 12:11:20
Gesponsorde koppelingen:

- Aar -

- Aar -

28/06/2011 14:14:31
Quote Anchor link
Quote:
e-mail (om te kijken hoevaak 1 iemand de nieuwsbrief leest)

Hoe ga je dat registreren? Je weet dat plaatjes (waar je een PHP-script) achter hangt niet automatisch meer uitgevoerd worden in de meeste mailclients sinds 2003 ofzo.

Hertog Jan

Hertog Jan

28/06/2011 14:36:56
Quote Anchor link
Dat ben ik dus aan het testen, het werkt in ieder geval wel met Windows Mail (voor vista) en hotmail. Outlook 2007 (meest crappy e-mail client) moet ik nog testen net zoals Thunderbird van Mozilla etc.

The Force

The Force

28/06/2011 15:49:45
Quote Anchor link
Je database zal niet snel langzaam worden. Je kan er gerust miljoenen records in stoppen zonder problemen. Het kan dan wel zijn dat je naar indexes moet kijken om SELECT snel te houden in alle gevallen.

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player